بیانیه نهاد های همبستگی با جنبش کارگری در ایران - خارج کشور ؛پیرامون سرکوبگری های اخیر علیه کارگران و زندانیان سیاسی در ایران

بیانیه نهادهای همبستگی
 پیرامون سرکوبگری های اخیر علیه فعالین  کارگری و زندانیان سیاسی
هنوز مدت زمانی از قتل ستار بهشتی کارگر جوان و وبلاگ نویس نمی گذرد ، که اینبار از زندان رجایی شهر کرج خبر قتل دلخراش افشین اسانلو، کارگر زندانی و زندانی سیاسی پخش می گردد. اخبار هولناک دیگری مبنی بر جلوگیری از رساندن دارو به زندانیان سیاسی، عدم اجازه بستری شدن زندانیان بیمار، فشار و تعرض روزافزون به فعالین کارگری و زندانیان سیاسی، پرونده سازی سیستماتیک علیه فعالین کارگری با هدف به بند کشیدن آنها، محاکمات غیابی فعالین کارگری و محکوم نمودن آنها به زندان به گوش می رسد.
«کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری»، از محاکمه غیابی  ۳ تن از فعالین کارگری به نام های بهزاد فرج اللهی، وفا قادری و خالد حسینی در روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۵ تیرماه ۱۳۹۲ خبر داده است. آنان به اتهام تبلیغ علیه نظام هر کدام به یک سال حبس محکوم شده اند. در عین حال حامد محمودی نژاد، دیگر فعال کارگری در روز ۱۷ تیرماه۱۳۹۲  به دادگاه انقلاب اسلامی سنندج احضار شده و غالب حسینی نیزدرتاریخ  ۹ تیرماه ۱۳۹۲ درهمین دادگاه محاکمه شده است.همچنینن « کمیته هماهنگی ... » طی اطلاعیه ازدستگیری وبی اطلاعی هیوا غریبی کارگرشرکت گازسنندج که علیرغم مراجعه افراد خانواده اش به ستاد خبری ودادگستری سنندج هنوزخبری ازاودردست نیست، خبرداده اند.
شاهرخ زمانی فعال کارگری دربند، که حکم ۱۱سال زندان گرفته است ، پیگیرانه وسرسختانه درسیاه چال های جمهوری اسلامی نیز از حقوق کارگران دفاع می کند و به تازگی در تاریخ ۱۰ تیرماه۱۳۹۲  نامه سرگشاده ای خطاب به روحانی(رئیس جمهورحدید رژیم  اسلامی)، دادستان تهران و رئیس زندان رجایی شهر نوشته، (در این نامه شاهرخ  زمانی ضمن بیان شرایط دهشتناک زندان ها، به ۱۶مورد مشخص در مورد نقض قوانین مصوبه خود رژیم نیز در زندان ها اشاره نموده است)، با تهدید مقامات زندان رو به رو شده است.
«کمیته حمایت از شاهرخ زمانی» خبر می دهد که؛ روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه۱۳۹۲ درزندان گوهردشت، پرونده دیگری علیه شاهرخ، فعال کارگری ساخته و او را تهدید کرده اند که در تاریخ ۲۳ تیر۱۳۹۲ماه در دادگاه مستقر در زندان وی را محاکمه خواهند کرد. این در حالی است که شاهرخ برای دریافت داروهای خود که خانواده اش تهیه کرده و به زندان تحویل داده بودند، مراجعه می کند، ولی با برخورد توهین آمیز زندان بان رو به رو می شود و داروهایش را به او تحویل نمی دهند.
درهمین راستا، محمد جراحی یکی دیگر از کارگران زندانی و عضو "کمیته پیگیری ایجاد تشکل های آزاد کارگری" که دچار بیماری سرطان است وپس ازیک عمل جراحی در دوره نقاهت به سر می برد، برای معالجه خود با کارشکنی مقامات قوه قضائیه رو به رو است. طبق تجویز پزشکان معالج محمد جراحی، او باید دوره ۱۰روزه قرنطینه خود را در محیط بیمارستان بگذراند، اما با مخالفت مقامات زندان رو به روست و ناچار است، این دوره را در فضای غیر بهداشتی زندان طی کند. مخالفت زندانبانان با تجویز پزشکان، به معنای تقلای آنها جهت قتل عمد این کارگر زندانی است.
همچنین «کمیته دفاع از رضا شهابی» و «کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده» طی اطلاعیه های گوناگون، نگرانی های خود را درباره وضعیت دشواربیماری های رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده و مداوای آنان اعلام داشته اند.  
در زندانهای جمهوری اسلامی، کلیه زندانیان سیاسی با انتقام جوئی مقامات زندان رو به رویند. چنان که زندانی سیاسی زانیار مرادی که هم اکنون در زندان رحایی شهر محبوس است، در وضعیت فوق العاده وخیمی به سرمی برد. اوبراثرشکنجه های شدید، می بایستی تحت عمل جراحی قرار گیرد، اما با ممانعت زندانبانان رو به روست. این زندانی سیاسی توسط ماموران وزارت اطلاعات تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفته است. از جمله این شکنجه ها، درازکش کردن او بر روی تخت به شکل صلیب و زدن ضربه روی زانوها، کمر، بیضه ها و سایر نقاط حساس بدن او بوده است. در اثر این ضربات زانوها، کمر و بیضه های وی دچار آسیب های جدی شده اند و علیرغم گذشت چند ماه از شکنجه، هنوز هم از درمان او خودداری می کنند.
 فشارهای طاقت فرسا به زندانیان سیاسی، عدم اجازه مرخصی درمانی، تهدیدهای پیوسته مقامات امنیتی و اطلاعاتی و احضار و بازجویی کارگران و فعالین سیاسی، محاکمه غیابی و صدور احکام ظالمانه برای آنان، نشان گر تداوم بیدادگری ها و نهادینه بودن سرکوبگری در این نظام ضد بشری و ضد کارگری است. استمرار بی عدالتی ها و اقدامات اخیر نشان می دهد که این رژیم ضد کارگری در مقابل همه دگراندیشان و به ویژه مدافعان برابری و جنبش مستقل کارگری روش دیگری به جز سرکوب نمی شناسد.
فعالان نهادهاي همبستگي با جنبش کارگری درایران – خارج کشور،ضمن محکوم نمودن این  بیدادگری های حساب شده و سیستماتیک، و ابراز انزجار نسبت به بی حقوقی زندانیان، ازمبارزات آگاهانه کارگران کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس كه از كردستان به تهران آمده‌اندودربرابرمجلس برای دریافت حقوق های معوقه خویش،وبازگرداندن کارگران اخراجی این کارخانه ،تجمع اعتراضی را سازمان داده اند، پشتیبانی می نماییم .ازهمگان دعوت مي كند تا براي آزادي فوري و بي قيد و شرط كليه كارگران در بند و زندانيان سياسي  متحد شده و فعالانه در کمپین ها و کارزارهای آزادی فوری کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی شرکت کنند.
کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کنید!
نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ برابر با ۱۶ جولای ۲۰۱۳


هیچ نظری موجود نیست: