آغاز به اعتصاب غذا در میدان گوستاو آدلف








آغازاعتصاب غذای پناهجویان ایرانی
در گوتنبرگ /سوئد




۶۵ نفر از پناهجویان ایرانی که پس از ۶۰ روز تحصن اعتراضی به سیاستهای سختگیرانه و غیر انسانی اداره مهاجرت سوئد و چشم پوشی و نادیده گرفتن دیکتاتوری، سرکوب و خفقان موجود از سوی نظام جمهوری اسلامی در کلیسایی در شهر گوتنبرگ، پاسخی از سوی نهادهای مسئول در قبال خواسته خود دریافت نکردند، به تازگی اعلام کرده اند که با خروج از محل تحصن در کلیسا و برپایی چادر در مرکز این شهر دست به اعتصاب غذای تر خواهند زد و این اقدام را تا حصول نتیجه برای احقاق حقوق انسانی خود که همانا حق ادامه زندگی در امنیت می باشد، ادامه خواهند داد.

به گزارش ستاد خبری کمیته پناهجویان ایرانی متحصن و اعتصاب کننده در گوتنبرگ این دسته از پناهجویان کسانی هستند به یکی از دلایل مرتبط با کنوانسیون ژنو از جهنم جمهوری اسلامی فراری شده ولی دلایل و مستندات انان از سوی اداره مهاجرت سوئد نادیده گرفته شده و سوظن غیرمنطقی مسئولان اداره مهاجرت سالهاست انان را دچار بلاتکلیفی و انتظار کشنده کرده است.
بنا براین گزارش در بین این افراد پناهجویانی حضور دارند که طی ۱۲ سال بارها از سوی اداره مهاجرت پاسخ نه! گرفته اما به دلیل عدم وجود امنیت جانی قادر به برگشت به ایران نبوده و در سخت ترین و غیرانسانی ترین شرایط زندگی در سوئد باقی مانده اند.
این پناهجویان چنین عنوان کرده اند که به هیچ عنوان حاضر به بازگشت به ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی نیستند حتی اگر به قیمت جان آنها تمام شود.
این اعتراض از ۲ مای با اعتصاب غذای گروهی از این ۶۵ نفر آغاز و در صورت عدم پاسخ مناسب از سوی اداره مهاجرت همه روزه بر تعداد افراد آن اضافه خواهد شد.
لازم به ذکر است پناهجویان معترض در گوتنبرگ از همه نهادها، سازمانها، احزاب، گروهها، فعالین سیاسی و اجتماعی خواسته اند تا با ارسال نامه حمایتی و اعتراضی به ایمیلهای اداره مهاجرت و پارلمان سوئد (که در زیر آمده) و همچنین از رسانه های فارسی زبان نیز می خواهند تا با اطلاع رسانی و انتشار این خبر آنان را در رسیدن به حقوق انسانی خود یاری دهند.

این گزارش می افزاید این پناهجویان بیانیه ای را برای آغاز دور جدید اعتراض و اعتصاب غذای خود صادر کرده اند که به شرح زیر است:

سالها سکوت کردیم و غم دل را غصه بر جان ساختیم. چشمها به دور دستها و آرزوها همیشه بر باد. مردمان سرزمینمان زیر تیغ جلادان و ما در تکاپوی فریاد آزادی و آزادگی. سالها میآمد و هرچه میگفتیم که گرفتند و کشتند و حتی جنازهها را بردند، تنها نگاهی سرد از پشت عینکهای ته استکانی شان به ما میانداختند و سکوتی به علامت تعجب!!
انگار چون همیشه بر ما باور نداشتند. تا سال یک هزار سیصد و هشتاد وهشت. انتخاباتی بود در وطن، و ما بیش از ده سال بود که گفته بودیم، اما آنجا بود که غارت کردن افکار مردمانمان را دیدند و دیکتاتوری را با دیکتاتور لمس کردند. باز هم آرامش و طمأنینه، میدیدند و سکوت را بهترین راه یافتند. راهروهای ادارهٔ مهاجرت پر شده بود از بوی تلخ واژههای نه! نه! نه! غریبه نمیخواهیم.

خود به حرکت آمدیم مردان آهنین دهه ۶۰ و ۷۰ را به کمک طلبیدیم، شصت روز به اعتصاب و اعتراض نشستیم. اعتصابی با آداب خود میزبان ،آرام و متین. چه بسیار یاریها دیدیم و قاصدکها رها کردیم به ادارهٔ مهاجرت قاصدکهایی با صدای آه مظلومانه ی ما.
قاصدک هایی از جنس سیاست، قانون ، طبیب ،عشق و درک سخت بیماریهای سالهای ناباوری و انتظارمان را گفتیم. گفتیم وطنمان به دست غارت گران است.
ما سالهاست هجرت کردیم و در غربتیم حتی مارا راهی به وطن نیست و ما را ایرانی نمیدانند. پس تا کی ای اهل دمکراسی ؟
اما بازهم هیچ پاسخی نیافتیم ، دیگردرچنته تنها چیزی که برایمان باقی مانده جانیست که آن را به بازی میگیریم هرچه بادا باد.

اسامی پناهجویان :
۱- محمود راکی ۲- بهیه نادری حکاکیان ٣- فاطمه نرگس آهو چشم ۴- سید علی فاطمی امره ۵- فیروز سلیمان زاده ۶- علی حسینی ۷- رامین صیادی ٨- کریم پور ماه ۹- غلامحسین صالحی کولایی ۱۰- فرزانه حدادیان ۱۱- ساسان فرخنده محقق ۱۲- اکبر فرخنده محقق ۱٣- خسرو جدیدی ۱۴ – کتایون خدا دوست ۱۵- احمد بهرامی ۱۶- سعید علیجانی مرزونی ۱۷- مهدی شیخ نجدی ۱٨- مرضیه رسول زاده ۱۹- عباس تکلو بی غش ۲۰- اعظم یوسفی ۲۱- غلامرضا یکه زارع ۲۲- موسی حسنی ۲٣- علی امینی ۲۴- فریبا نیشابوریان ۲۵- محمد بهزادی ۲۶- رضا موذنی ۲۷- ندا نایب الصدری ۲٨- آیدا نجفی ۲۹- منیژه قاسمی ٣۰- شهلا وکیلی تجره ٣۱- آویشن نجفی ٣۲- قمر السادات قائم مقامی ٣٣- لیلا پورعبدل فضل ٣۴- رامین عباسی ٣۵ - فلورت معارفی ٣۶- خدیجه مهابادی ٣۷- رضا طاقت فرسا فرد ٣٨- مهدی طاقت فرسا فرد ٣۹- ایمان جلیلی ۴۰- جمیس اودا تولکی ترگور ۴۱- منیژه گودرزی ۴۲- امید خدادادی ۴٣- مازیار زیتون ۴۴- مریم طاقت فرسا فرد ۴۵- سعید کریمی ۴۶- ناصر کریمی ۴۷- نشمیل فتاحی ۴٨- جواد رحیمی ۴۹- مریم فتاحی ۵۰- بهزاد جوادیان ۵۱- بهرام تورانی ۵۲- یعقوب امیری ۵٣- رژین ایران پرست اسکویی ۵۴- علیرضا شفیع زاده ۵۵- محمد اولاد ربیعی ۵۶- لیلا طاقت فرسا فرد ۵۷- پونه خائف ۵٨- مهرداد کریمی ۵۹- مریم بانیا ۶۰- مهناز مسیری منجی ۶۱- صمد اسکندری ۶۲- نصیر لازم پور ۶٣- محمد محمدی ۶۴- بابک قنبری کندری ۶۵- رسول شادمن


آغاز اعتصاب غذای پناهندگان ایرانی ،گوتنبرگ سوئد
زمان:از دوم ماه می ۲۰۱۱ میدان گوستاف آدولف چادر پناهندگان ایرانی
تلفنهای تماس با ستاد خبری کمیته پناهجویان متحصن و معترض
مهدی شیخ نجدی: ۰۰۴۶۷۶۲۱۷۹۶۷۹ بهزاد جوادیان : ۰۰۴۶۷٣۷۵۵۱۰۷۵

ایمیلهای مربوط به پارلمان و اداره مهاجرت سوئد برای حمایت و نامه نگاری

migrationsverket@migrationsverket.se
riksdagsinformation@riksdagen.se

هیچ نظری موجود نیست: