رضا شهابی را آزاد کنید

همسررضاشهابی فعال کارگری ازاعتصاب غذای خشک او می گوید: حتی نمی تواند راه برود، حالش خیلی بد است

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرد که قوه قضاییه ایران باید سریعا رضا شهابی، فعال کارگری بازداشت شده که در اعتصاب غذای خشک به سر میبرد را فورا آزاد کند.
همسر رضا شهابی، زندانی عقیدتی و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از روز شنبه ۱۳ آذر ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین دست به اعتصاب خشک زده است به کمپین بین المللی حقوق بشر گفت که وی در وضعیت حادی به سر می برد و گفته است که تا زمانی که تکلیفش روشن نشود به این اعتصاب ادامه خواهد بود.
رضا شهابی ۲۲ خرداد ماه امسال در محل کارش بازداشت شد و ۴۰ روز را در بند انفرادی بود اما تا این زمان جرم او مشخص نشده است. او به دلیل فعالیت های صنفی خود چهار سال پیش نیز از کار اخراج شد.
زهره رضایی ، همسر این زندانی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی همسرش به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « امروز که به ملاقات رفتم، دیدم حتی نمی تواند راه برود ، قدرت حرف زدن هم نداشت حالش خیلی بد بود. خیلی از دوستان و همکارانش از من خواسته بودند که امروز از او بخواهم که اعتصابش را بشکند اما او گفت من تا روشن نشدن تکلیفم اعتصابم را ادامه می دهم. آخر او نزدیک به هفت ماه است که بازداشت شده و هنوز جرمش مشخص نیست.»
همسر این فعال کارگری با اظهار اینکه همسرش فقط از حقوق هم صنف های خود دفاع می کرده و به غیر از این کار دیگری انجام نداده است، گفت «: او نزدیک به هفت ماه است که در زندان است، دو ماه پیش با آزادی او با قرار وثیقه موافقت شد، بار اول گفتند که ۶۰ میلیون اما دوباره گفتند که ۱۰۰ میلیون باید وثیقه گذاشته شود ما هم تهیه کردیم با این وجود هنوز او را آزاد نکردند.»
زهره رضایی با اظهار اینکه علیرغم تلاش های وکیلش اما هنوز او موفق به دسترسی و خواندن پرونده همسرش نشده است، گفت: « فقط می خواهم که زودتر تکلیف پرونده همسرم روشن شود و آزاد و به خانواده اش برگردد. انتظار دارم که همان طور که رضا شهابی حتی در زمانی که دیگر از کار اخراج شده بود اما از حقوق هم صنف های خود دفاع می کرد حالا آنها هم از او و وضعیتش دفاع کنند و پشتش را خالی نگذارند.»
در حالی هفت ماه از بازداشت این زندانی می گذرد که او تنها نان آور خانواده بوده است، آنها مستاجر هستند و در این مدت و درنبود او دوستانش به خانواده از لحاظ مالی کمک کرده اند.
درحال حاضر به غیر از رضا شهابی، منصور اسانلو و ........از دیگر فعالان کارگری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در بند هستند.
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران شدیدا نگران وضیت وخیم شهابی میباشد و مقامات ایرانی را مسئول سلامتی وی میداند

هیچ نظری موجود نیست: