حبیب الله لطیفی پور در خطر اعدام
! بهر شکل ممکن و موثر به اعدام حبیب الله لطیفی پور اعتراض کنیم

رژیم جمهوری اسلامی، رژیم شکنجه، ترور واعدام، می خواهد از طریق موج اعدام های پیاپی فضای رعب و وحشت حاکم بر جامعه را هر چه بیشتر تشدید کند. روز دوشنبه 29 آذر، 11 جوان بلوچ به جوخه های اعدام سپرده شدند. اکنون نیز قرار است حبیب الله لطیفی پور، دانشجوی زندانی کرد، در روز یکشنبه در زندان مرکزی سنندج اعدام شود.

بر اساس اخبار منتشره، صالح نیکبخت ، وکیل حبیب الله لطیفی گفت که حکم اعدام این دانشجوی کرد به او ابلاغ شده و وی قرار است که روز یک شنبه اعدام شود. حبیب الله لطیفی که به اتهام محاربه محکوم به اعدام شده است هم اکنون در زندان سنندج به سر می برد. منابع گوناگون از بیماری های عفونت روده ،ناراحتی قلبی و نارسایی شدید کلیه وی خبر داده اند. حبیب الله لطیفی پور در اول آبان ۸۶ دستگیر شده و به زندان سنندج منتقل شد. یکبار دیگر در تاریخ ۱۷ خرداد امسال حکم اعدام او در سایت های خبری منتشر شد. همچنین خانواده این دانشجو چندین بار تقاضای عفو کرده اند که هنوز به آن رسیدگی نشده است. در جزییات حکم اعدام وی آمده است که او در ایجاد انفجارهای صوتی در میدان آزادی شهر سنندج و همچنین “سه راهی غفور” در همین شهر مشارکت داشته و از آن فیلم تهیه کرده است. وی همچنین متهم شده که در انفجار اتومبیل دادستان سنندج مشارکت داشته و نیز در حادثه حمله به پاسگاه محله “کانی کوز له” در سنندج شرکت داشته و از آنها فیلم و عکس تهیه کرده است. این در حالی است که به گفته صالح نیکبخت موکلش این اتهامات را رد کرده و گفته است که در روز انفجار اتومبیل آقای دادستان سنندج و حمله به پاسگاه “کانی کوزله” که منجر به کشته شدن یکی از پرسنل آنجا شد، نه تنها در این حوادث مداخله ای نداشته بلکه در سنندج نبوده و در جایی دیگر به طور مخفی زندگی می کرده است.

رژیم جمهوری اسلامی پس از مدت ها این دست و آن دست کردن و حرکت با چراغ خاموش اکنون سیاست ریاضت اقتصادی بسیار خشن خود را تحت نام " هدف مند سازی یارانه ها" به اجراء نهاده است. سران رژیم اسلامی خود آگاهند که تحمیل این سیاست که با افزایش جهشی تورم، گسترش بیکاری و فقیرسازی میلیون ها شهروند کشورمان همراه است می تواند به انفجار خشم و نفرت توده های مردم در سراسر کشور فرا روید. از همین رو، تدارک اجرای این طرح با تشدید فضای امینتی کشور، گسترش خشونت، رزمایش های نظامی، آمادگی سازی یگان های ویژه سرکوب و بالاخره گسترش اعدام ها همراه بوده است. با تمهیدات یاد شده، رژیم جمهوری اسلامی تلاش می کند از طریق کاشتن تخم ترس و وحشت در دل مردم از واکنش توده ای و گسترده آنها علیه این طرح ضدمردمی جلو گیری کند. اعدام حبیب الله لطیفی پور نیز گامی در جهت پیش برد این سیاست ارتجاعی و ضدمردمی است. اما آن که باد می کارد مسلما" طوفان درو خواهد کرد.

ما احزاب، سازمان ها و همه شخصیت های چپ، مبارزه و آزادیخواه و بویژه مردم کشورمان را فرا می خوانیم که بهر شکل ممکن و موثر برای جلوگیری از اعدام حبیب الله لطیفی پور اقدام کنند. اعدام حبیب الله لطیفی پور تجاوز بیرحمانه به حق آزادی، به حقوق پایه ای شهروندی تک تک ما شهروندان ایران است. وظیفه دفاع از آزادی و عدالت حکم می کند که با تمام قوا علیه اعدام حبیب الله لطیفی پور بپا خیزیم!

هئیت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران( راه کارگر)

جمعه ۳ دی ۱۳۸۹ برابر با ۲۴ دسامبر ۲۰۱۰


شنبه, دسامبر ۲۵, ۲۰۱۰
تحصن مردم سنندج در مقابل زندان مرکزی این شهر همراه با خانواده حبیب الله لطیفی
کردیش پرسپکتیو: خانواده حبیب الله لطیفی به همراه شماری از مردم سنندج در مقابل زندان مرکزی این شهر تحصن نمودند.

بنا به گزارش های رسیده به کردیش پرسپکتیو، خانواده حبیب الله لطیفی همراه با شماری از مردم این شهر در برابر زندان مرکزی تحصن نموده و هر لحظه به تعداد مردم حاضر در این محل افزود می شود.
ماموران زندان این شهر پس از مشاهده حضور شهروندان سنندجی، از آنان خواستەاند که محل را ترک نمایند که این درخواست از سوی مردم پذیرفته نشده است.
گفته می شود تحصن کنندگان بر حضور خود در این محل تا توقف اجرای حکم پافشاری می نمایند.
مقامات قضایی عصر روز پنج شنبه ۱ دیماه به صالح نیکبخت وکیل مدافع حبیب الله لطیفی گفته‌اند که حکم وی روز یکشنبه ۸۹/۱۰/۵ به صورت قطعی به اجرا در خواهد آمد.
قرار است تا ساعاتی دیگر، حکم اعدام این دانشجوی کرد اجرا شود. تنظیم از: س.ا


علیه حکم اعدام حبیب لطیفی شهر سنندج یکسره در خاموشی بسر می برد


کارگران اداره برق شهر سنندج دراعتراض به صدور حکم اعدام حبیب لطیفی امشب ساعت نه شب برق سراسری شهر سنندج وحومه را خاموش کردند.
ساعت 9 شنبه شب ابتدا برق معابر و کوچه های شهر خاموش و پس از چند دقیقه برق بخش های مختلفی از شهر ضعیف و اکثر محلات را خاموشی فراگرفت. این اقدام اعتراضی کارگران اداره برق روحیه اعتراضی مردم را که افزایش داده وجوانان و مردم به پشت بام ها آمده اند .دربرخی محلات شعارمیدهند حبیب لطیفی آ زاد باید گردد !
امروزشنبه فضای عمومی شهر سنندج حالت اعتراضی داشت. مردم به اعلام صدرو حکم اعدام برای حبیب توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعتراض میکردند. جوانان ومردم برای اعتراض کردن دسته جمعی با یکدیگر قرار میگذاشتند. مردم اعلام کرده بودند که امشب مردم ساعت 9 تا 10 شب برق ها را به نشانه اعتراض عمومی به اعدام حبیب لطیفی خاموش خواهند کرد.
عصر روز شنبه هزاران تراکت علیه اعدام از طرف کمیته برگزاری اعتراض واعتصاب شهر سنندج در خیابان ششم بهمن و دیگر محلات پخش شده بود. دراین تراکت ها آمده بود" حبیب لطیفی را اعدام نکنید !"
اکنون ماشین های پلیس ونیروهای امنیتی درسطح شهر سنندج مانور می زنند. شهر یکسره در خاموشی بسر می برد . مردم خواهان متوقف کردن حکم اعدام حبیب لطیفی هستند.
گزارش از طرف "کمیته اعتراض واعتصاب عمومی در شهرهای کردستان "
انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران- شنبه 4 دیماه
بنا به درخواست کمیته دانشجوی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی و جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در شهر سنندج و برای همراهی با خانواده زندانی محکوم به اعدام و اعتراض به جابجای اجرای حکم اعدام حبیب لطیفی قرار است فردا یکشنبه برابر با پنجم دیماه ، ساعت پنج صبح ، مردم در مقابل زندان سنندج ، محل اجرای اعدام حبیب لطیفی ، دست به اعتراض بزنند .

هیچ نظری موجود نیست: