باری آقا رضا شهابی کارگر زندانی و اعتصابی برای مداوا و بشکل موقت آزاد شد . مبارک باد



اطلاعیه شماره ۴٨


رضا شهابی آزاد شد

رضا در میان اعضای خانواده و دوستان اعتصاب غذای خود را شکست- تبریک به همه کارگران

  
به گزارش رسیده رضا شهابی در تاریخ ١٨/١٠/١٣٩١ ساعت ١٠:۴۵ شب از زندان آزاد شد و ساعت ١١:٣٠ توانست خودش را به خانواده اش برساند. رضا در میان شور و شوق زندانیان هم بندش در حالی که آنان سرود "هوا دلپذیر شد "و "یاردبستانی من " را می خواندند به بیرون از بند بدرقه شد.
رضا بعد از ٢٢ روز اعتصاب غذا و دارویی برای ۵ روز از طرف مسئولین زندان به مرخصی فرستاده شده است. بعد از ٢٢ روز اعتصاب غذا، رضا شهابی در میان اعضای خانواده و چند نفر از فعالین اعتصاب غذای خود را شکست.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی آزادی رضا را به همه کارگران ، تشکل‌های کارگری داخلی و خارجی، دوستان و فعالین اجتماعی، تبریک گفته و این آزادی را حاصل حمایت کارگران و تشکل های کارگری و فعالین اجتماعی در داخل و خارج می‌داند.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ١٨ دی ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢


*******************

اطلاعیه شماره ۴٧


گسترش حمایتهای بین المللی و داخلی از رضا شهابی

عدم آزادی رضا در بیستمین روز از اعتصاب اش علیرغم تحویل سند

نگرانی از وضعیت بیماری نیما ابراهیم زاده و تقاضای آزادی فوری بهنام ابراهیم زاده

- همانطور که مورد اطلاع عموم است، رضا شهابی، فعال کارگری و از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از تاریخ ۲۷ آذرماه دست به اعتصاب غذای تر و دارو زده است. رضا شهابی اعلام کرده است که تا رسیدن به خواسته های مطرح شده اش از جمله مداوای کامل وی در خارج از زندان به اعتصاب خود ادامه خواهد داد. رضا شهابی در اثر بیش از دو سال و نیم زندان، بازجویی و اذیت و آزارهای مختلف در شرایط جسمی بسیار نامساعدی قرار دارد و نیاز فوری و مبرم به معالجه و استراحت مطلق دارد. تنها راه حل موثر برای خاتمه به این وضعیت آزادی فوری رضا شهابی و معالجه ایشان در یک بیمارستان با امکانات لازمه است. این وضعیت قابل تداوم نیست.
اعتصاب غذایی و دارویی رضا شهابی، که اکنون ٢٠ روز از آن گذشته، با انعکاس وسیعی در سطح ایران و جهان مواجه شده است و از آغاز آ‌ن تا کنون نگرانی و اعتراضات بسیاری از سراسر دنیا را برانگیخته است. با وجود تعطیلات سال نوی میلادی، نامه های اعتراضی زیادی توسط تشکل های کارگری از فرانسه، انگلیس، دانمارک تا آمریکا و کانادا خطاب به مسئولان دولتی ایران ارسال شده است و در آنها ضمن درخواست آزادی فوری شهابی، مسئولان به عنوان تنها مسئول سلامتی و جان رضا شهابی شناخته شده اند. همچنین تشکل ها و فعالان کارگری ایران نیز به صورت مداوم نگرانی خود را نسبت به وضعیت رضا شهابی اعلام کرده و خواهان آزادی وی و نیز پایان اعتصاب غذایی و دارویی ایشان، که سلامتی اش را به شدت در معرض خطر قرار داده، شده اند.
کمیته دفاع از رضا شهابی ضمن قدردانی از تمامی حمایتهای تاکنونی از رضا شهابی، امیدوار است که حمایتهای داخلی و بین المللی توسط تشکل ها و فعالان کارگری و افراد دلسوز تا آزادی رضا و معالجه وی کماکان تداوم یابد.
لازم به ذکر است بنا بر گفته ی مأموران امنیتی مبنی بر آزادی رضا، خانواده ی رضا روز سه شنبه (١٢ دی) یک سند تهیه کرده و آن را به دادستانی تحویل دادند تا رضا آزاد شود اما تا این لحظه هیچ خبری از آزادی او نشده است و خانواده شهابی و فعالان کارگری به شدت نگران حال جسمی او در بیستمین روز از اعتصاب غذا و داروی اش هستند.
همچنین کمیته ی دفاع از رضا شهابی به شدت نگران وضعیت بیماری نیما ابراهیم زاده، فرزند فعال کارگری زندانی بهنام ابراهیم زاده، است. نیما به دلیل بیماری خونی در بیمارستان محک تهران بستری شده است و بنا بر تأکید پزشکان متخصص این بیمارستان اکنون نیاز ضروری روحی به حضور در کنار پدر دربندش دارد. کمیته ی دفاع از رضا شهابی از تمامی تشکل ها و نهادهای کارگری و اجتماعی ایران و جهان می خواهد ضمن پیگیری شرایط خانواده و فرزند بهنام، به هر طریق ممکن درخواست آزادی بهنام ابراهیم زاده را داشته باشند تا او بتواند دست کم در این شرایط سخت در کنار همسر و تنها فرزند بیمارش باشد.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ١٦ دی ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢
*******************

اطلاعیه شماره ۴٦


رضا شهابی همچنان در اعتصاب

قرار است فردا رضا با قید سند آزاد شود - تشکر از تشکلهای کارگری ایران و جهان

رضا شهابی کارگر زندانی و عضو هیئت مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی همچنان بر خواسته ی خود مبنی بر درمان خارج از زندان و محیطی به دور از فشارهای عصبی پافشاری کرده و اعتصاب دارو و غذای وی همچنان ادامه دارد.
وی در ملاقات امروز (دوشنبه) با خانواده اش بسیار ضعیف تر به نظر رسیده و طی ١٣ روز اعتصاب غذا حدود ١٠ کیلو وزن کم کرده است. آخرین بار او دچار افت فشار شدید شده است اما با این وجود همچنان از پذیرش دارو و غذا خودداری کرده است. امروز نامه ی ٢٢ فعال کارگری مبنی بر درخواست از وی برای پایان دادن به اعتصاب غذا توسط خانواده اش به اطلاع وی رسانده شده است اما رضا ضمن تشکر از تمامی فعالان کارگری و اجتماعی که ضمن حمایت از وی و خانواده اش خواهان پایان یافتن اعتصاب غذا و داروی وی شده اند، بر تداوم اعتصاب تا دستیابی به خواسته اش اصرار داشته است.
لازم به ذکر است مأموران امنیتی طی صحبتی که در داخل زندان با رضا انجام داده اند و همچنین تماسی که با خانواده ی رضا گرفته اند عنوان کرده اند که خانواده فردا (سه شنبه، ١٢ دی) سند بگذارد تا رضا برای انجام درمان آزاد شود. رضا شهابی نیز اعلام کرده است اعتصاب غذا و داروی خود را تنها هنگامی می شکند که از زندان خارج شود.
رضا شهابی طی پیام شفاهی که داده است از تمامی کارگران، تشکلهای کارگری، انسانها و نهادهای داخلی و بین المللی که در مورد شرایط دشوار او اطلاع رسانی کرده و اقدام های اعتراضی انجام داده اند کمال تشکر را دارد. همچنین اعضای کمیته ی دفاع از رضا شهابی نیز از تمامی این عزیزان صمیمانه سپاسگزاری می نمایند.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ١١ دی ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢
*******************

اطلاعیه شماره ۴۵


ششمین روز اعتصاب غذای رضا شهابی- کاهش وزن رضا در اثر اعتصاب

طبق خبرهای رسیده رضا شهابی در ششمین روز از اعتصاب غذایی و دارویی به سر می‌برد و اوضاع جسمی او نامناسب است. خانواده رضا شهابی روز دوشنبه ۴ دی به ملاقات وی رفتند و رضا در این دیدار اعلام کرد که همچنان بر ادامه ی اعتصابش تا رسیدن به خواسته های مطرح شده اصرار دارد. رضا همچنین عنوان کرده است که او را به بهداری برده اند و پس از گرفتن فشار خون قصد داشته اند به او سرم وصل کنند و دارو دهند که این امر با ممانعت رضا روبرو شده است و او را در ادامه به بند بازگردانده اند. در مدتی که از اعتصاب غذای رضا گذشته است او در حدود ٧ کیلوگرم کاهش وزن داشته است.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت وخیم جسمی او خواستار مداوای رضا در شرایطی مناسب و خارج از محیط نامناسب زندان است.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ۴ دی ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢
*******************

اطلاعیه شماره ۴۴


سومین اعتصاب غذای رضا شهابی بسیار نگران کننده است!

فراخوان محمود صالحی سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی خطاب به کارگران، مردم آزاده و تشکل های کارگری

رضا شهابی کارگر زندانی و عضو هیئت مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد طی نامه ای با عنوان " من فقط یک نمونه از اجحاف علیه سلامت زندانیانم " و در اعتراض به شرایط دشوار و نبود امکانات ابتدائی زندان اعلام کرد که در مرحله ی اول اعتراض اش روند درمان و مصرف دارو را قطع می کند و اگر مسئولان همچنان نسبت به حل مشکلات اقدامی نکردند آن گاه دست به اعتصاب غذا خواهد زد. اما در پی رفتار ناشایست پاسیاری که همراه رضا به بیمارستان آمده بود و تهدید رضا به کتک توسط این فرد، رضا شهابی روز دوشنبه و به هنگام ملاقات با خانواده اش اعلام داشت که تصمیم خود را عوض کرده و در اعتراض به شرایط سخت زندان، عدم رسیدگی به وضعیت درمانی اش و اعتراض شدید به برخورد زننده ی پاسیار زندان اعتصاب غذای ترش را آغاز کرده است.
در ٣ سالی که از زندانی شدن رضا می گذرد او ٢ بار دیگر نیز دست به اعتصاب غذا زده بود که این امر باعث آسیب های جدی و جبران ناپذیری به او شده است. واقعیت این است که اعتصاب غذا تنها چند روز امتناع از خوردن نیست و عواقب جسمی این اقدام، بسیار خطرناک و اکثراً غیر قابل برگشت است و در واقع می توان گفت اعتصاب کننده به معنای دقیق کلمه از جان و بدن خود مایه گذاشته است. رضا شهابی علاوه بر مشکلات در ناحیه ی کمر، گردن و پای خود از مشکل فشار خون بالا که هر روزه باعث خونریزی شدید از بینی وی می شود نیز رنج می برد و امتناع از خوردن غذا و خصوصاً دارو بسیار برایش خطر دارد.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی ضمن اعتراض شدید به شرایط و رفتارهای زننده ای که این کارگر زندانی را به اتخاذ چنین تصمیم خطرناک برای سلامتی اش واداشته است اعلام می دارد که رضا با توجه به وضعیت بسیار نامناسب جسمی و همچنین سابقه ی 2 بار اعتصاب غذای سنگین، به هیچ وجه توان و کشش اعتصاب غذای دیگری را ندارد و مسئولیت مستقیم هر گونه عواقب حتمی این اعتصاب غذا را بر دوش مسئولانی می داند که از دادن ابتدایی ترین حقوق انسانی به او و بسیاری از زندانیان سرباز می زنند. همچنین کمیته ی دفاع از رضا شهابی از کارگران و تشکل های کارگری می خواهد که به هر شکل ممکن اعتراض شان را نسبت به شرایط رضا شهابی و دیگر کارگران دربند اعلام کنند.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ٢٩ آذر ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

                                                                          ************
فراخوان محمود صالحی:

در دفاع از کارگران زندانی به پا خیزیم!


کارگران، مردم آزاده، تشکل های کارگری؛ 
رضا شهابی این کارگر فعال و مبارز جنبش طبقه کارگر ایران، از روز دوشنبه ٢٧ آذڕ ماه ١٣٩١، مجدداً دست به اعتصاب غدای تر زده است. او برای رسیدن به خواست و مطالبات ابتدائی خود و همه زندانیان سیاسی، و در اعتراض به رفتار شنیع پاسیار و مامور زندان که او را تهدید کرده بودند، تصمیم به اعتصاب غدا گرفت. ماموران زندان خطاب به رضا گفته بودند که : "ما نمی توانیم هزینه شما ضد انقلاب ها را تامین کنیم و باید خود شما هزینه درمان تان را پرداخت کنید."
این در حالی است که رضا شهابی دارای همسر و دو فرزند است که در این شرایط بحران زده اقتصادی ایران، نزدیک به ٣ سال است که به اتهام دفاع از کارگران و محرومان جامعه در زندان به سر می برد و مطابق اظهارات ربابه رضایی همسر رضا شهابی، اجاره خانه ای که وی و فرزندان او و رضا در آن زندگی می کنند، از طرف مردم و کارگران تامین می گردد. جرم رضا شهابی تنها فعالیت کارگری و دفاع از خواست و مطالبات خود و هم‌طبقه‌ای هایش است. حاکمیت سرمایه‌داری ایران، زبان اعتراض کارگران را برنمی‌تابد و حتی در درون زندان هم، رضا شهابی ها را مورد بی‌حرمتی و آزار و ستم مضاعف قرار می دهد.
کارگران، مردم شریف و آزادیخواه؛ 
اکنون که رضا شهابی وارد اعتصاب غذا شده است، مطمئنا" وضعیت جسمی او با خطر جدی مواجه خواهد شد. این وظیفه تک تک انسان های آزادی خواه و عدالت جو است که صدای او باشند و با همبستگی بین المللی و اعتراضات سراسری، کارزاری در حمایت از مبارزات رضا شهابی، شاهرخ زمانی، پدرام نصرالهی، بهنام ابراهیم زاده، محمد جراحی و دیگر کارگران زندانی و زندانیان سیاسی به راه بیندازند.
محمود صالحی ٢٩ آذر ١٣٩١

انتشار از کمیته ی دفاع رضا شهابی
*******************

اطلاعیه شماره ۴٣


رضا شهابی تصمیم به اعتصاب غذای تر گرفت

توهین و تهدید پاسیار در موقع برگشت: " آشی برایت بپزم که فراموشت نشود"

روز دوشنبه ٢٧ آذر، رضا شهابی کارگر زندانی و عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد در ملاقات با همسر و دخترش اعلام کرده است که که علاوه بر اعتصاب دارویی از روز دوشنبه ٢٧ آذر ماه در اعتراض به توهین و تهدیدهای زندان بانان و همچنین عدم پیگیری مسئولین زندان نسبت به وخامت وضعیت جسمی و مداوای فوری او، دست به اعتصاب غذای تر خواهد زد و تا زمانی که وی را برای ادامه درمان در خارج از زندان به قید وثیقه آزاد نکنند به این اعتصاب ادامه خواهد داد.
رضا شهابی که در تاریخ ٢٥ آذر برای معاینات پزشکی به بیمارستان امام خمینی منتقل شد، توسط پاسیار همراه وی مورد توهین و تهدید قرار گرفت. پاسیار مربوطه در راه انتقال رضا شهابی از بیمارستان به زندان، دوباره وی را تهدید کرده و به او گفته است که: "شما منافق و ضد انقلاب هستید و خودتان را به مریضی می زنید و بی خودی خرج روی دست ما می گذارید." او همچنین به رضا شهابی گفته است که: " یک آشی برایت بپزم و بلایی به سرت بیاورم که فراموشت نشود."
رضا شهابی علاوه بر وضعیت گردن و کمر که نیاز به درمان فوری دارد از مشکل فشار خون نیز رنج می‌برد و مرتب بر اثر همین مشکل دچار خون دماغ می شود که با قطع دارو و اعتصاب غذا، وضعیت جسمی او به خطر جدی خواهد افتاد.
کمیته دفاع از رضا شهابی ضمن محکوم کردن آزار و اذیت‌ رضا شهابی و همچنین تهدید و توهین به او، به شدت نگران وضعیت سلامت رضا شهابی است. ما اعضای کمیته دفاع از رضا شهابی، مسئولیت سلامت رضا را مستقیما متوجه مقامات قضایی و امنیتی دانسته و خواهان مداوای سریع این کارگر زندانی و عضو سندیکای شرکت واحد در خارج از زندان و در شرایط مناسب هستیم.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ٢٧ آذر ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

*******************

اطلاعیه شماره ۴٢


رضا شهابی در بیمارستان به جای مداوا تهدید به کتک شد!

نامه ی رضا شهابی با عنوان: من فقط یک نمونه از اجحاف علیه سلامت زندانیانم

روز شنبه ٢۵ آذر رضا شهابی جهت معاینه ی و بررسی عکس هایی که قبلاً از او گرفته شده بود به بیمارستان امام خمینی منتقل شد و توسط پزشک معالج اش معاینه شد. پزشک متخصص رضا پس از مشاهده ی مدارک پزشکی وی اعلام کرد که برای درمان همچنان نیاز به استراحت مطلق در شرایط مناسب دارد؛ او همچنان دستور داد تا از کمر رضا نیز عکس گرفته شود و همانطور که پیشتر نیز گفته بود به احتمال زیاد کمرش نیز نیاز به عمل جراحی دارد. عکسبرداری از کمر رضا بنابر شرایط اورژانسی اش و با دستور مؤکد پزشک سریعاً انجام شد و قرار بود که نتیجه سریعاً توسط پزشک بررسی شود که این کار با ممانعت پاسیار زندان که رضا را همراهی می کرد روبرو شد. پاسیار می گفت که باید سریعاً به زندان برگردیم و معاینه ی کمر بماند برای روز دیگر که این اقدام با واکنش رضا و خانواده ی او، که به شدت نگران سلامتی اش هستند، روبرو شد. پاسیار زندان در جواب به اعتراض رضا عنوان کرد که اگر به اعتراض ادامه دهی در زندان کتک مفصلی به تو خواهم زد و پس از آن رضا شهابی را که به شدت به این نوع برخورد پاسیار معترض بود به زندان بازگرداند.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی به شدت به این نوع برخورد زندانبانان اعتراض دارد و خواهان مداوای سریع این کارگر زندانی و عضو هیئت مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد است.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ٢۵ آذر ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢


نامه ی رضا شهابی:
من فقط یک نمونه از اجحاف علیه سلامت زندانیانم 

آنچه بر سرنوشت سلامت و درمان و پیشگیری و مراقبت پزشکی من، رضا شهابی، زندانی بند ٣۵٠ زندان اوین روا می رود بر همه ی این زندانیان نیز وارد است. من خود را ناگزیر می دانم لب به سخن بگشایم، شاید کسان دیگری نیز به گونه ای چنین کرده اند یا چنین خواهند کرد. در این جا وضع درمان و سلامت بسیار وخیم است و خود ما، خانواده و دوستانمان را نگران کرده است. من آن را با جامعه ی داخلی و جهان در میان می گذارم. در ضمن از پزشکان و پرسنل سلامت که در حد خود به وظایف شان عمل می کنند اما کارشان در چنین نظام ناکارا و بی اعتنا به جان ما انسان های دربند، بی ثمر می ماند، به سهم خود قدردانی می کنم. مراجعه ی ما به پزشک زندان منجر به صدور نسخه می شود اما معمولا از ١٠ تا ٢۴ ساعت طول می کشد تا دارو به دست ما برسد. در این صورت بیمار باید رنج بکشد و منتظر تشدید بیماری اش باشد. بهداری فاقد پرسنل و وسایل و امکانات لازم است و حتی اگر بدن کسی به دلیلی مجروح و پاره می شود با انتقال او به بهداری معمولاً کار بخیه زنی انجام نمی گیرد زیرا می گویند یا داروی بیهوشی موضعی ندارند یا نسخ و سوزن جراحی یا اصلاً فرد جراح. بیمارانی که بنا به تشخیص پزشک و حتی تأیید پرسنل بهداری باید به بیمارستانهای خارج از زندان اعزام شوند و وضعیت اضطراری دارند در دورِ گرفتاری و کاغذبازی و فرماندهی اداری قرار می گیرند که حاصل آن افزایش خطر جانی، درد و رنج و حتی بیم مرگ است. دستورهای پزشک به پزشک قانونی می رود تایید پزشک قانونی در اختیار دادستانی قرار می گیرد و دادستانی و تیم او بدون اطلاع پزشکی با توجه به روندهای اداری خودشان و نام و موقعیت بیمار تشخیص می دهند که بیمار عازم بیمارستان بشود یا نشود. این در شرایطی است که همه می دانیم دستگاه قضایی پزشک نیست و باید بر اساس نظر پزشک معتمد خود (پزشکی قانونی) عمل کند. اما آشکارا بی اعتمادی خود را به کادر و پرسنل پزشکی نشان می دهند. برای آن ها همه چیز امنیتی و سیاسی است. تازه همه ی این کارها نیاز دارد که اعضای خانواده ی ما از راه های دور عازم مرکز شهر تهران شوند و گرفتاری ترافیک و دود را تحمل کنند و در صف برای ملاقات با معاون دادستان بایستند و به اصطلاح پرونده ی عزیز زندانی شان را پیگیری می کنند. توجه بفرمائید که این پروسه حداقل ٢ هفته و گاهاً تا ٦ هفته به دراز می کشد و تازه نتیجه ی نظر مساعد یا مخالفت دادستان معلوم نیست. وقتی به بیمارستان می رویم ودر آنجا معالجه نیمه تمام می ماند و بازمان می گردانند، دستور می دهند در مدت معینی باید برای ادامه برگردیم اما روز از نو روزی از نو، گرفتار و معطلی ادامه می یابد. انسان از زندگی سیر می شود و گاه به فکر می افتد که شاید مرگ بهتر باشد. اکثر اوقات به نوعی متهم به تمارض یا میل به حضور در بیمارستان به جای زندان می شویم. واقعاً تشخیص تمارض با دستگاه پزشکی است یا دادستانی که با تمام وجود با زندانیان مخالفت و نسبت به آنها سوءظن دارد. بدبختی آزاردهنده ی دیگر ما دندان درد و مشکلات دندان است. این درد بی چاره کننده را باید مدت ها تحمل کنیم تا دندان پزشک که آن هم همه ی تخصص ها را نمی پوشاند وارد بهداری شود و البته باید برای خدمات و دندان پزشکی که خودمان هم انتخاب نکرده ایم و باید روی دندان هایی که دندان پزشکان دیگر قبلاً روی آن ها کار کرده اند کار کنند، پول بپردازیم. توجه بفرمائید که چون پول نقد نداریم باید از کارت بانک پاسارگارد استفاده کنیم. وای به حال آن زندانی ای که پول ندارد، در اینجا دستش بسته است. چون سرکار نمی رود که پولی به دست آورد یا بیرون نیست که قرض بگیرد یا جنسی را از خانه اش بفروشد. صحبت هم یک کلام است: یا پول یا سلول و درد و رنج و یا درخواست اعزام به دندان پزشکی بیرون که آن هم داستانش را گفتم. من رضا شهابی کارگر اخراجی و زندانی شده ی شرکت واحد که هیچ منبع درآمدی ندارم و سابقه ی عمل جراحی خطرناک روی نخاع گردن داشته ام و به دستور پزشکان باید در منزل تحت مراقبت، استراحت کنم ماه هاست اسیر این گردش کشنده ی امور شده ام. مدت هاست درد دندان به سراغم آمده و درد دندان جلو که در بازداشتگاه ٢٠٩ شکسته اند، امانم را بریده است و با درخواست پول یا گرفتاری اعزام رو به رو شده ام، کار این داستان خصوصی سازی که همه چیز آن به نفع افراد یا سازمان های نیمه آشنا تمام می شود و گروه گروه کارگران را به روز سیاه نشانده است، به داخل زندان ها هم آمده است. بگذریم از رجایی شهر که حتی جا برای زندانی خرید و فروش می شود اما در این جا ما باید مواد غذایی، بهداشتی، سبزی و میوه و لبنیات را در حد وسع خود از فروشگاهی بخریم که متعلق به کارکنان زندان است، آن هم با کیفیت بد و بسیار گران. کمبود مواد غذایی زندان از حیث گوشت و سبزی و لبنیات و کمبود یا نبود شوینده ها و لوازم بهداشتی شخصی را همه می دانند. شاید بعضی کسان کمک هایی به کسانی که ندارند بکنند و آبروی شان را بخرند، اما این نه همیشه است و نه برای همه کس است. بالاخره انسان شأن و آبرو دارد. تا به کی باید این گونه در محرومیت یا نیاز زندگی کنیم.ما به این چیزها در کشوری که این همه ثروت دارد و از تحریم هراسی ندارد و فقط فرصت ها را زیاد می کند به خاطر درخواست حقوق مان به زندان محکوم شده ایم، به محرومیت و مرگ تدریجی و بی توجهی بهداشتی و محرومیت از حقوق مادی و معنوی خود که محکوم نیستیم. ما در گذشته و حال در این جا کسانی را داریم که حساب و کتاب سرشان است و می دانند بودجه زندان چقدر است و آنچه برای ما خرج می شود و مرتب هم آب می رود چقدر است! همین چندی پیش ما همه خبرهای تعقیب قضایی کسانی را از پرسنل امور زندان ها به خاطر سوء استفاده ی مالی شنیده ایم و این ها را کنار هم می گذاریم و می بینیم چگونه حقوق مان پایمال می شود. کینه توزی، سیر نشدن از انتقام، سوءاستفاده، بی اعتمادی به سلامت ها، اهانت به شخصیت و کرامت مان متوجه ی همه شده است. اینجانب به سهم خود چاره ای ندارم جز اینکه یا به اعتصاب غذا روی آورم یا از دریافت همان حداقل خدمات درمانی و بهداشتی هم به عنوان اعتراض خودداری کنم بلکه تکانی به احساس مسئولیت مسئولان وارد شود. تصمیم خود را که فعلا تصمیم دوم است به اطلاع افکار عمومی، همکاران سندیکایی، تشکل های کارگری و فعالان کارگری و مدنی می رسانم و منتظر برخورداری از امکانات سلامت و اجرای دستورهای پزشکی که با مخالفت دادستانی رو به رو شده است می مانم.
رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد

بند ٣۵٠ زندان اوین - آذرماه ٩١

انتشار از کمیته ی دفاع از رضا شهابی
*******************

اطلاعیه شماره ۴۱


معاینه پزشکی رضا شهابی در بیمارستان امام خمینی

رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به دلیل سردردهای شدید و بی حسی انگشتان دست چپش روز شنبه مورخ ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰ صبح نزد پزشک معالجش در بیمارستان امام خمینی برده شد و سپس بنابر دستور پزشک به بخش عکسبرداری منتقل شد و تا ساعت ۹ شب در بیمارستان مورد معاینه پزشکی قرار گرفت. رضا از ناحیه ی گردن و سرش ام.آر.ای و سی.تی.اسکن شد و قرار شد بعد از حصول نتیجه ی معاینات ادامه ی درمان این عضو سندیکای کارگران شرکت واحد ادامه یابد
لازم به ذکر است رضا شهابی چندی پیش در همین بیمارستان مورد عمل جراحی سنگین روی مهره های گردن قرارگرفته بود و پزشکان تاکید داشتند که نامبرده دوران بعد از عمل را باید خارج از زندان سپری کند؛ اما متاسفانه این درخواست پزشکان مورد قبول مسئولان قضایی قرار نگرفت و گمان می رود مشکلات کنونی رضا به دلیل مساعد نبودن شرایط استراحت بعد از عملش باشد. رضا شهابی ساعت ۹ شب به زندان اوین بازگردانده شد. رضا شهابی از تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ تا کنون یعنی بیش از ۲۹ ماه است، به دلیل دفاع از حقوق و مطالبات کارگران، در زندان اوین تهران دربند است. کمیته دفاع از رضا شهابی خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط رضا و کلیه فعالین کارگری زندانی می باشد.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ١ آذر ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢
k.d.shahabi@gmail.com

www.k-d-shahabi.blogspot.com

*******************

اطلاعیه شماره ۴٠


تخفیف مدت محکومیت رضا شهابی - تداوم وضعیت نامناسب جسمی وی

بنا بر اخبار رسیده طبق برگه ای که در زندان اوین به رؤیت رضا شهابی رسیده است مدت محکومیت او ٢ سال کاهش یافته و تاریخ آزادی وی ١/١/١٣٩٣ اعلام شده است. البته این در صورتی است که رضا شهابی مبلغ ٧ میلیون تومان جریمه ای که در حکم دادگاه برای او تعیین شده است را بپردازد و در غیر این صورت باید ١ سال دیگر و تا پایان سال ١٣٩٣ در زندان بماند.
همچنین بنا بر گزارشات رسیده وضعیت جسمی رضا همچنان نامناسب است و بی حسی انگشتان دست، اختلال و ناتوانی در حرکت گردن و همچنین بی حسی پای این کارگر دربند و عضو هیئت مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد، او را دچار مشکلات زیادی کرده و توانایی تحمل شرایط زندان را از او سلب کرده است.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی ضمن اعتراض به تداوم حبس رضا، که علیرغم نظر پزشکان معالج او مبنی بر عدم توان تحمل کیفر صورت پذیرفته، خواهان آزادی او و رسیدگی فوری به وضعیت جسمی اش است.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ١١ آبانماه ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢
k.d.shahabi@gmail.com

www.k-d-shahabi.blogspot.com

*******************

اطلاعیه شماره ٣٩

عدم رسیدگی مسئولان زندان اوین به وضعیت وخیم جسمی رضا شهابی
بنابر اخبار رسیده جای عمل رضا شهابی همچنان عفونت دارد و از محل زخم عمل که روی گردن او قرار دارد عفونت بیرون می آید. لازم به ذکر است رضا پس از انجام عمل جراحی سنگین دیسک گردن و علیرغم نظر پزشکان مبنی بر لزوم دست کم "٢ ماه استراحت در منزل" و "عدم توان تحمل کیفر" راهی بند ٣۵٠ زندان اوین شد. همچنین هر دو پای رضا به شکل آزاردهنده ای درد می کند.
با توجه به وضعیت جسمی حاد رضا و عفونت جای عمل او و همچنین دردهای آزار دهنده، اعضای کمیته ی دفاع از رضا شهابی به شدت نگران سلامتی او هستند و مسئولیت هر گونه عوارض ناشی از نگهداری رضا در زندان و عدم رسیدگی و مداوای مناسب او را مستقیماً متوجه مقامات قضایی و امنیتی می دانند. رضا شهابی باید فوراً از زندان آزاد شود و به سرعت مورد مداوا قرار بگیرد.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ۵ مهرماه ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢
k.d.shahabi@gmail.com

www.k-d-shahabi.blogspot.com
*******************

اطلاعیه شماره ٣٨

پیام مشترک رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده به مناسبت اول مهر روز بازگشایی مدارس

سومین مهر، بدون مهر پدری!
سال تحصیلی جدید در شرایطی آغاز می شود که ٢٧ ماه از بهترین دوران عمرمان را دور از همکاران، هموطنان و کانون گرم خانواده آن هم به جرم تشکیل و عضویت در تشکل های کارگری برای دفاع از حقوق مسلم کارگران و آشنایی آنها با حقوق اولیه خود برای داشتن یک زندگی شرافتمندانه سزاوار هر انسان، گرفتار زندان شده ایم. دوستان و هموطنان!
فرزندان ما ٢٧ ماه است از مهر پدری محروم اند، آنهم در سنینی که نیاز به مراقبت و رسیدگی و کمک و آموزش دارند. گرچه مادرانشان در همه حال در کنار آنها هستند ولی دوری پدر و مشکلات پیش رو ضربات جبران ناپذیری به آنها وارد کرده است. فرزندان عزیز این مرز و بوم!
ما می دانیم که همه ی شما عزیزان در شرایط برابر زندگی نمی کنید و بخش زیادی از شما از نعمت پدر یا مادر یا از داشتن غذا و سرپناه کافی یا مدرسه و معلم مناسب محرومید، شماری از هم سن و سالهای شما به اجبار از تحصیل باز مانده اند. ما نیز به دلیل آزادی خواهی و برابری ٢٧ ماه از عمرمان را پشت میله های زندان و به دور از خانواده و فرزندانمان به سر می بریم. در این سال تحصیلی فرزندان ما نیز به جز محرومیت های اقتصادی و تحصیل باید محرومیت از پدر را تجربه کنند، و با اضطراب، مثل شما به مدرسه رفته و در سر کلاس حاضر شوند. با این وصف ما نگران وضع زندگی همه شما عزیزان آینده ساز این مرز و بوم هستیم. رفقا و هموطنان عزیز!
زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، درس تغییر و پیام آزادی و برابری و امنیت را نوید می دهد، در این فصل که فاصله ها از میان رفته و دست ها مهربانانه همدیگر را می فشارند، باید امتحان نیکو پس داده و کارنامه درخشانی از خود بر جای بگذاریم. شاگرد خوب زمانه باشیم، از معلم تاریخ آموخته ایم که بعضی فرصت ها یگانه و تکرار ناپذیرند و برای قبولی در آزمون این فصل سخت باید با جسارت گزینه مقاومت را برگزید.
ما کارگران زندانی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به غنچه های نوشکفته، دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و هنرجویان، ‌آزادی و پیشرفت در تحصیل و صعود به قله های بلند علم و دانش را آرزو می کنیم و به خانواده بزرگ جامعه کارگری و زحمتکش و تمام ایرانیان آزاده و شریف و سندیکاها و تشکل های کارگری، دانشجویی، زنان، پرستاران، فعالان مدنی و صلح جو و همه عزیزان و مادران داغ دیده و شخصیتهای مردمی از پشت دیوارهای زندان اوین با روحیه و اراده قوی و استوار شادباش می گوئیم.

زنده باد کارگر          زنده باد آزادی و برابری

کارگر متحد همه چیز          کارگر متفرق هیچ چیز

به امید پیروزی شما در راه ساختن جهانی عاری از جنگ و جهل و محرومیت

رضا شهابی- عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

(اسعد) بهنام ابراهیم زاده- عضو کمیته ی پیگیری ایجاد تشکل های آزاد کارگریشهریور ٩١- زندان اوین

انتشار: کمیته دفاع از رضا شهابی - ٢٩ شهریورماه ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢
k.d.shahabi@gmail.com

www.k-d-shahabi.blogspot.com
*******************

اطلاعیه شماره ٣٧

جای عمل رضا شهابی عفونت کرده و حال او هر روز رو به وخامت است

مسکوت گذاشتن وضعیت عفو رضا شهابی
بنابر اخبار رسیده رضا شهابی که پس از انجام عمل جراحی سنگین دیسک گردن و علیرغم نظر پزشکان مبنی بر لزوم دست کم "٢ ماه استراحت در منزل" و "عدم توان تحمل کیفر" راهی بند ٣۵٠ زندان اوین شد، دچار مشکلات جدی شده است به نحوی که جای عمل روی گردن چرک و عفونت کرده و کتف ها و دست راست او به شکل آزار دهنده ای درد می کند. شرایط جسمی رضا به حدی وخیم شده است که حال عمومی او نسبت به قبل ازعمل بسیار بدتر است و خطر آسیب رسیدن به بافت های عصبی و نخاعی به دلیل عفونت وی را تهدید می کند. مسئولیت مستقیم این وضعیت بر عهده ی مسئولان قضایی است که با وجود دستور صریح و شفاف پزشکان معالج مبنی بر لزوم استراحت مطلق در منزل در درجه ی اول و عدم توان تحمل کیفر در حالت کلی، رضا را به زندان بازگرداندند.
همچنین بنا بر گفته ی وکیل بند، اسم رضا شهابی در ابتدا درون لیست عفوشدگان اخیر بوده است اما در ادامه و بدون هیچ توضیحی این ماجرا مسکوت گذاشته شده است و به او مطلبی در مورد آزاد شدن و یا عفو گفته نشده است.
با توجه به وضعیت جسمی حاد رضا و عفونت شدید جای عمل او که بیم آسیب رساندن به بافت های عصبی و فلجی دائم را به همراه دارد و همچنین دردهای آزار دهنده، اعضای کمیته ی دفاع از رضا شهابی به شدت نگران سلامتی او هستند و مسئولیت هر گونه عوارض ناشی از نگهداری رضا در زندان را مستقیماً متوجه مقامات قضایی و امنیتی می دانند. رضا شهابی باید فوراً از زندان آزاد شود و به سرعت مورد مداوا قرار بگیرد.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ١ شهریورماه ١٣٩١


شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢

k.d.shahabi@gmail.com

www.k-d-shahabi.blogspot.com
*******************

اطلاعیه شماره ٣٦

پیام تسلیت رضا شهابی به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی

پیام مشترک کارگران دربند رضا شهابی و علی نجاتی
پیام تسلیت به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی 
حادثه غم انگیز زلزله در شهرستان های اهر، ورزقان و هریس موجب تاسف و تاثر جامعه بزرگ کارگری گردید . در درجه ی اول مسبب این گونه حوادث کوتاهی مسئولین حکومتی است چرا که در طول این سال ها علی رغم داشتن تجربه ی زلزله های رودبارو منجیل و بم و آسیب های بدون بازگشت آنها، برای مقاوم نمودن و رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز هیچگونه کار بنیادی انجام نداده اند. ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مردم شریف استان آذربایجان و ملت ایران برای بازماندگان صبر و اجر جزیل خواستارم و از تمام همشهری ها و مردم عزیز و تشکل های کارگری و مردمی، شخصیت های مردمی و آزادی خواه و نهادهای بین المللی و امداد رسانی داخلی و خارجی، عاجزانه تقاضا دارم در این گرمای طاقت فرسای تابستان با کمک های مالی، دارو، چادر، پتو، پوشاک و مواد غذایی، چراغ و والور به یاری مجروحین و زیر آوارمانگان و بی خانمان ها در شهرها و روستاهای اهر، هریس و ورزقان بشتابند.
رضا شهابی کارگر زندانی،

خزانه‌دار و عضو هیات‌ مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه

بیمارستان امام خمینی - ٢٣/۵/ ٩١
٭٭٭
پیام کارگران دربند رضا شهابی عضو هیأت مدیره سندیکای واحد و علی نجاتی عضو هیأت مدیره سندیکای نیشکرهفت تپه
گرانی مایحتاج روزانه مردم و افرایش نجومی تورم و گرانی افسار گسیخته قیمت کالاهای مصرفی، پزشکی، دارویی نفس مردم محروم و ضعیف را بریده است و عملاً قدرت خرید اکثریت جامعه را پایین آورده است. افزایش سرسام آور بهای اجاره مسکن، افزایش لشکر بیکاری، نبود امنیت شغلی (البته شغلی وجود ندارد که امنیت شغلی داشته باشد) قدرت تصمیم -گیری برای جوانان را جهت تشکیل زندگی غیر ممکن ساخته است. طبق آمار و ارقام کارشناسان دولتی خط فقر یک میلیون تومان اعلام شده ولی دستمزد مصوبه شورای عالی کار و دستمزد، بر اساس تورم اسفند ماه سال ٩٠، سیصد و نود و هشت هزار تومان تعیین می شود، یعنی یک سوم زیر خط فقر، این یعنی مرگ تدریجی برای خانواده بزرگ کارگری. یک خانواده چهار نفری طبق قانون باید از حداقل امکانات بهره مند شوند، یعنی با درآمد ماهانه بتواند حداقل مایحتاج یک خانواده چهار نفری از تحصیل تا مسکن، درمان، خوراک، پوشاک و تفریح را تامین کند، ولی عملاً می بینیم کارگران با این حقوق هیچ کدام از این مایحتاج که هر کدام به نوبه خود مهم و اساسی هستند را نمی توانند برآورده کنند. تورم به روز افزایش پیدا می کند و قدرت خرید مردم به روز سیر نزولی به خود می گیرد. ما کارگران دربند ضمن محکوم کردن گرانی ها و افزایش تورم و به طبع آن پایین آمدن قدرت خرید کارگران تقاضای تشکیل جلسه شورای عالی کار و دستمزد طبق ماده ۴١ قانون کار برای تعیین دستمزد کارگران براساس تورم اعلامی از طرف بانک مرکزی را که ۵/٢٢ درصد می باشد در نیمه دوم سال ٩١ هستیم. دولت همانطور که در پایان هر سال دستمزد کارگران را بر اساس تورم سه ماهه آخر همان سال برای سال جدید تعیین می کند، باید دوباره دستمزد کارگران را به دلیل افزایش تورم افزایش دهد تا کارگران حداقل بتوانند برای زنده ماندن امیدوار باشند، دستمزد مصوبه دولت در سال ٩٠ در حقیقت برای زنده ماندن است نه برای زندگی کردن!!!
کارگران و زحمتکشان گرامی همان طور که می دانیم: 
چرخ اقتصاد کشور با دستان پرتوان ما به چرخش در می‌آید، بیایید برای رهایی از این وضعیت اسفبار نابرابر و ظالمانه، برای رسیدن به یک زندگی شایسته با هم متحد شویم و تشکل‌های مستقل خودمان را در کارخانه‌ها و صنایع و کارگاه‌ها و شرکت‌ها ایجاد کنیم و اعتراض خودمان را نسبت به افزایش تورم، گرانی مایحتاج روزانه مردم و بیکاری و اخراج های بی رویه نشان دهیم. این حداقل‌ها حتی در قانون اساسی و مقاوله‌‌نامه‌های سازمان جهانی کار ذکر شده است و جزء ابتدایی ترین حقوق ما می‌باشد.١
ما کارگران دربند که براساس فشارهای روحی و روانی و بازداشت های طولانی مدت در سلولهای انفرادی گرفتار انواع بیماریهای جسمی شده ایم از تمامی کارگران و فعالین کارگری تشکل های کارگری از جمله همکارانمان در سندیکای شرکت واحد، سندیکای نیشکر هفت تپه، و همچنین هیات موسس سندیکاهای کارگری، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل-های کارگری، کمیته پیگیری، فلزکار و مکانیک، انجمن صنفی خبازهای سقز و تشکل های کارگری بین المللی و تشکل های مردمی و شخصیت های مردمی که در مدت زندانی و بستری در بیمارستان از ما و خانواده های ما حمایت مادی و معنوی کردند بی نهایت سپاسگزاری می کنیم و امیدواریم که این همکاری و همبستگی هر روز از روز پیش بیشتر و بیشتر شود.
١) البته می دانیم که دولت های سرمایه داری حتی همین قوانین نیم بند خودشان را هم رعایت نمی کنند ولی ما کارگران از همین قوانین نیم بند برای رسیدن به مطالبات خودمان باید استفاده کنیم.

به امید اتحاد و همبستگی تمامی کارگران جهان


رضا شهابی عضو هیأت مدیره و مسئول مالی سندیکای شرکت واحد و اتوبوسرانی تهران و حومه

علی نجاتی عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

بیمارستان امام خمینی تهران - ٢٢/۵/١٣٩١

انتشار: کمیته دفاع از رضا شهابی - ٢٦ مردادماه ١٣٩١

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢
*******************

اطلاعیه شماره ٣۵

بازگشت رضا شهابی به زندان اوین

تقدیر و تشکر از پزشکان، کادر درمان و تشکل های کارگری
رضا شهابی که به علت صدمات وارده در هنگام دستگیری و انفرادی ها و بازجویی های طولانی مدت دچار دیسک گردن و کمر شده بود و در تاریخ ٣ مرداد مورد عمل جراحی دیسک گردن قرار گرفته بود؛ امروز سه شنبه ٢٣ مرداد به زندان اوین بازگردانده شد.
رضا در شرایطی به زندان برگردانده می شود که از نظر پزشکان، وی به علت عمل دیسک گردن حتما باید ضمن استراحت در منزل تحت درمان های تکمیلی قرار گیرد و پس از طی دوره درمان در صورت مهیا بودن شرایط جسمی، دیسک کمر او نیز مورد عمل قرار گیرد. همچنین پزشکان معالج وی تایید کرده اند که وی به هیچ وجه به علت این عمل سنگین و دیسک کمر توان تحمل کیفر (حبس) را ندارد.
رضا همچنین امروز در آستانه بازگشت به زندان طی پیامی از همه پزشکان، کادر درمان و ... تشکل ها و فعالین کارگری تشکر کرد که متن آن نیز به پیوست است.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ٢٣ مردادماه ١٣٩١


شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢


تقدیر و تشکر از کادر پزشکی بیمارستان امام خمینی و تشکل های کارگری
با سلام و درود به تمام عزیزان زحمتکش از جمله کارگران، معلمان، پزشکان، پرستاران، بهیاران: 
اینجانب رضا شهابی کارگر زندانی از تمامی تیم پزشکی از جمله آقایان دکتر عبدالرضا شیخ رضائی، دکتر میری، دکتر حسین-خانی، دکتر شفیعی، دکتر استاد رحیمی و دکتر طیبی و پرسنل اتاق عمل و کادر پرستاری و خدماتی و نگهبانی ساختمان شماره ٢ بیمارستان امام خمینی (ره) بخش جراحی مغز و اعصاب که در مدت بستری، برای بهبودی و سلامتی اینجانب تلاش کرده اند و نهایت همکاری را با خانواده و دوستان و همکاران در ساعات ملاقات داشته اند بی نهایت تشکر و سپاس گزاری می کنم. از تمام عزیزانی که از جاهای دور و نزدیک با وجود تحمل مشکلات دوری راه و گرمای تابستان و غیره به عیادت آمدند تشکر کرده و دست همه آنها را می فشارم و آرزوی سلامتی و تندرستی و جهانی به دور از جنگ و خونریزی توام با آزادی دارم.
اینجانب رضا شهابی کارگر عضو هیأت مدیره و مسئول مالی سندیکای شرکت واحد و اتوبوسرانی تهران و حومه در آستانه بازگشت به زندان اوین، از تمام کارگران و فعالین کارگری در تشکل های کارگری از جمله همکارانم در سندیکای شرکت واحد، و همچنین هیات موسس سندیکاهای کارگری، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، کمیته پیگیری، فلزکار و مکانیک، سندیکای نیشکر هفت تپه، انجمن صنفی خبازهای سقز و تشکل های کارگری بین المللی و تشکل های مردمی و شخصیت های مردمی که در مدت زندانی و بستری در بیمارستان از من و خانواده ام حمایت مادی و معنوی کردند بی نهایت سپاسگزاری می کنم.
در پایان از پاسیاران و سربازان مراقب که در مدت بستری اینجانب در بیمارستان با وجود کمی و کاستی های فراوان و بی خوابی بر اثر پست های طولانی مدت در یکان خدمتی، با رفتار و اخلاق و برخوردهای خوبشان بنده و خانواده ام را مورد لطف و مرحمت خودشان قرار داده اند بی نهایت تشکر و سپاسگزاری می کنم.
رضا شهابی عضو هیأت مدیره و مسئول مالی

سندیکای شرکت واحد و اتوبوسرانی تهران و حومه

٢٢/۵/١٣٩١- بیمارستان امام خمینی
*******************

اطلاعیه شماره ٣۴

عمل جراحی دیسک گردن رضا شهابی انجام شد
رضا شهابی که به علت صدمات وارده در هنگام دستگیری و انفرادی ها و بازجویی های طولانی مدت دچار دیسک گردن و کمر شده است امروز با تشخیص پزشکان راهی اتاق عمل شد تا در اولین مرحله، مهره های ۴، ۵ و ٦ گردن‌اش تحت عمل جراحی قرار بگیرد. رضا در ٢ سال گذشته به شدت از این عوارض رنج برده است زیرا بر اثر فشارهای وارده، دیسک های گردن به کانال نخاع فشار آورده و باعث تنگ شدن این کانال شده که این امر موجب درد شدید در ناحیه‌ی کتف و دست و بی حسی و اختلالات حرکتی در دست و پای چپ وی شده است که عملاً توان انجام بسیاری از کارها را از او سلب کرده است. از نظر پزشکان پس از عمل جراحی روی دیسک گردن، رضا باید در محیطی مناسب کاملاً تحت نظر تیم متخصص باشد و فیزیوتراپی های ویژه روی او انجام پذیرد. در سال گذشته نیز رضا برای انجام این عمل به اتاق جراحی برده شد اما پزشکان در نهایت به این نتیجه رسیدند که وی از لحاظ جسمی توانایی این عمل سنگین را ندارد و او را به بخش بازگرداندند. پس از آن مقامات قضایی و مسئولان زندان به جای مهیا کردن شرایطی که طی آن رضا بتواند به آمادگی لازم برای عمل دست پیدا کند، او را به زندان منتقل کردند که این امر به نوبه‌ی خود باعث وخیم تر شدن وضعیت گردن او شد.
همچنین رضا علاوه بر دیسک گردن، از دیسک کمر نیز رنج می برد که در صورت موفقیت عمل نخست روی دیسک گردن و استراحت کامل و موفقیت آمیز بودن این عمل ضرورت دارد تحت عمل جراحی دیسک کمر نیز قرار بگیرد که خود آن نیز نیاز به استراحت کامل تحت نظر و درمان‌های تکمیلی دارد. علاوه بر این از نظر پزشکان، رضا شهابی به علت وضعیت حاد جسمی به هیچ وجه چه در مراحل عمل های جراحی و چه بعد از آنها توان تحمل کیفر (حبس) را ندارد.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ٣ مردادماه ١٣٩١
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩٣۵٧٣۵٣۴١٢
*******************

اطلاعیه شماره ٣٣

شعبه ٣٦ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم ٦ سال حبس، ۵ سال

محرومیت از فعالیت های سندیکائی و ٧ میلیون تومان جزای نقدی رضا شهابی را تأیید کرد!
همان طور که در اطلاعیه قبل ذکر شد پس از تعیین شعبه تجدیدنظر، خانواده رضا شهابی به شعبه ٣٦ دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب اسلامی مراجعه کردند تا از سرنوشت پرونده مطلع شوند اما مسئولان به خانواده گفتند که دادگاه قبلاً این پرونده را بررسی کرده و نتیجه را تعیین کرده است اما از اعلام نتیجه دادگاه تجدیدنظر سرباز زدند و گفتند که به زودی نتیجه به صورت رسمی ابلاغ می شود. در ادامه و هنگامی که وکیل رضا نیز به این دادگاه مراجعه کرد مسئولان به او گفتند که حکم دادگاه بدوی تأیید شده است. البته هیچ حکم رسمی در این زمینه ابلاغ نشده و مسئولان تنها از روی دفتر اندیکاتور شعبه به وکیل اعلام کرده اند که حکم دادگاه بدوی (٦ سال حبس، ۵ سال محرومیت از فعالیت های سندیکائی و ٧ میلیون تومان جزای نقدی) تأیید شده است. شایان ذکر است که از زمان تسلیم لایحه دفاعیه توسط وکیل تا تأیید حکم دادگاه بدوی توسط دادگاه تجدید نظر تنها در حدود یکماه گذشته است!
تأیید حکم ۶ سال حبس رضا شهابی در شرایطی است که پزشکان معالج وی به صراحت اعلام کرده اند که به دلیل شرایط ویژه و خطرناک جسمی اش و همچنین حساسیت های بالای عمل جراحی، رضا باید تا مدت های طولانی و به طور کامل در محیط مناسب و تحت نظر پزشکان باشد و به لحاظ پزشکی و وضعیت جسمی، او به هیچ وجه توان تحمل حبس، چه در مراحل عمل های پیش رو و چه بعد از آن، را ندارد.
علاوه بر این آیا کسانی که چشم بسته و بدون بررسی، حکم ناعادلانه و ضدکارگری دادگاه بدوی را تأیید کرده اند حتی برای یک لحظه با خود فکر کرده اند که یک خانواده کارگری (همسر و دو فرزند) که در خانه ای اجاره ای و در کوچه پس کوچه های تنگ جنوب تهران زندگی می کنند، در غیاب تنها نان آور خانواده چگونه باید زندگی کنند!؟ خوب است بدانید که در دو سال گذشته بر خلاف قانون هیچ پرداختی از جانب شرکت واحد به خانواده ایشان انجام نگرفته و آنها طی این مدت با حداقل امکانات روزگار بسیار سختی را از سر گذرانده اند و معلوم نیست که در ۴ سال باقیمانده با چه شرایطی روبرو شوند!
کمیته دفاع از رضا شهابی شدیداً به تأیید چشم بسته حکم بدوی توسط دادگاه تجدیدنظر اعتراض دارد و آن را ادامه‌ روند سرکوب کارگران و فعالان کارگری می داند که این روزها به اوج خود رسیده است و از تمامی کارگران، فعالین کارگری و تشکل های کارگری می خواهد تا با تمام توان به این سرکوب ها اعتراض کنند.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ١٣ تیرماه ١٣٩١
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴

*******************

اطلاعیه شماره ٣٢

مشخص شدن شعبه ی دادگاه تجدیدنظر رضا شهابی

اعتراض به تداوم بازداشت اعضای کمیته هماهنگی و کمیته دفاع از رضا شهابی
همانطور که در اطلاعیه های قبلی نیز عنوان شد پس از صدور حکم رضا شهابی، وکیل او در مهلت مقرر لایحه ی اعتراض به این حکم را تحویل شعبه ی ١۵ دادگاه انقلاب داد. پس از پیگیری های خانواده ی رضا و هنگامی که در تاریخ ٣ تیرماه برای بار چندم به دادگاه تجدیدنظر مراجعه کردند، سرانجام به واسطه ی برگه ای به آنان ابلاغ شد که پرونده به شعبه ٣٦ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مستقر در دادگاه انقلاب اسلامی استان تهران منتقل شده است.
نکته ی جالب این است که در این برگه عنوان اتهامی رضا "عضویت در دسته یا جمعیت هایی که در داخل کشور با هدف بر هم زدن امنیت کشور تشکیل شده" قید شده است! سؤال این جا است که آیا تشکیل یک سندیکای کارگری و دفاع از حق و حقوق کارگران امنیت کشور را به هم می زند؟! آیا سخن از حق و حقوق انسانی اکثریت تولیدکنندگان جامعه بر هم زدن امنیت کشور است؟ و اگر چنین است پس دستگاه قضایی باید رسماً و به صورت شفاف بیان کند که منظورش از امنیت کشور چیست!
همچنین کمیته دفاع از رضا شهابی شدیداً به تداوم بازداشت ٩ تن از اعضای کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری که عضو این کمیته نیز می باشند اعتراض دارد و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنان است.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ٧ تیرماه ١٣٩١
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴

*******************

اطلاعیه شماره٣١

یورش نیروهای امنیتی به جمع فعالان کارگری و دستگیری آنان محکوم است!
بنا بر خبر منتشره در سایت "کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری" روز جمعه ٢٦ خردادماه ١٣٩١ نیروهای امنیتی مسلح به جمع حدود ٦٠ نفره از اعضای کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، فعالان کارگری و میهمانانی که در منزلی در کرج گرد هم آمده بودند یورش بردند و تمامی افراد حاضر در منزل را بازداشت کرده و با خود بردند. برخورد نیروهای امنیتی به گونه ای بوده است که انگار عده ای سارق مسلح و جانی را دستگیر می کنند و این رفتار به همراه ضرب و شتم شدید و بی حرمتی های فراوان بوده است به نحوی که چند تن در هنگام دستگیری مجروح می شوند و تقریباً تمامی افراد مورد ضرب و شتم و بی حرمتی قرار می گیرند. در ادامه و پس از ١ شبانه روز بازجویی در زندان رجایی شهر کرج، بیشتر افراد بازداشت شده آزاد شدند اما همچنان چند تن از آنان در بند نیروهای امنیتی به سر می برند و برای یکی از دستگیرشدگان به نام ریحانه انصاری ١٠٠ میلیون تومان وثیقه و قرار ٢٠ روز بازداشت صادر کرده اند. لازم به ذکر است بسیاری از افراد بازداشت شده عضو کمیته دفاع از رضا شهابی نیز می باشند و در میان آنان نام محمود صالحی سخنگوی این کمیته نیز به چشم می خورد که البته ایشان عصر روز شنبه ٢٧ خردادماه به همراه اکثر افراد بازداشت شده آزاد شدند.
اما سوال این جا است که آیا دور هم جمع شدن تعدادی فعال کارگری و سخن گفتن از رنج و آلام طبقه کارگر جرم است که با چنین برخوردهای خشنی روبرو می شود؟ برخوردی که حتا با جانیان نیز نمی شود! آیا کارگران و فعالان کارگری حق ندارند که در مکانی دور هم جمع شوند و برای رها شدن از ستم هایی که بر آنان وارد می شود صحبت کنند و چاره ای بیاندیشند!؟
کمیته دفاع از رضا شهابی به شدت این اقدام نیروهای امنیتی را محکوم می کند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط باقی افراد بازداشت شده و همچنین پوزش رسمی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی از این انسان های شریف و مدافعان حقوق کارگران و ستمدیده گان جامعه است.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ٢٨ خردادماه ١٣٩١


شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: ٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴


*******************

اطلاعیه شماره ٣٠

نامۀ رضا شهابی به کارگران شرکت کننده در اجلاس سازمان جهانی کار
دوستان کارگر!
کارگران شرکت کننده در اجلاس سازمان جهانی کار 

من رضا شهابی عضو هیأت مدیره و مسئول مالی سندیکای کارگران شرکت واحد به دلیل فعالیتهای صنفی در تاریخ ٢٢/٣/٨٩ دستگیر و زندانی شدم و در زمان دستگیری و بازداشت مورد ضرب و شتم و فشارهای روحی و جسمی شدیدی قرار گرفتم و بمدت طولانی در انفرادی (١١ ماه) محبوس بودم بدون آنکه از خانواده ام خبری داشته باشم و در نهایت محکوم به ٦ سال زندان، ۵ سال محرومیت از فعالیت های سندیکائی و ٧ میلیون تومان جزای نقدی شدم و در حال حاضر هم به دلیل ضرب و شتم و فشارهای جسمی و روحی از ناحیه گردن و کمر و سمت چپ بدن دچار اختلالات حسی و حرکتی شده و در بیمارستان برای عمل جراحی بستری هستم. دوستان من مگر من خارج از قوانین و کنوانسیون های سازمان جهانی کار قدمی برداشته ام؟ سوال من از شما عزیزان حاضر در اجلاس این است در این مواقع نقش سازمان جهانی کار و نمایندگان کارگران حاضر در این اجلاس چیست؟ همکاران من، ما زمانی برای نظام های سرمایه داری و نمایندگان آنها اهمیت داریم که تولید ثروت کنیم و در جهت منافع آنها قدم برداریم در غیر اینصورت مثل من زندانی می شویم و از بدو دستگیری کارفرمایان حقوق و بیمه را قطع می کنند و خانواده هایمان را تحت فشار اقتصادی قرار می دهند تا از این طریق ما را تسلیم خواسته های خود کنند.
دوستان من گناه من کارگر شرکت واحد چیست که باید ٦ سال زندانی بکشم و ۵ سال از فعالیت های سندیکایی محروم باشم؟ آیا درخواست افزایش دستمزد و مزایا بر اساس استانداردهای بین المللی و نرخ تورم واقعی جرم محسوب می شود؟ آیا دریافت حق عضویت از کارگران و اعضای سندیکای شرکت واحد جرم محسوب می شود؟ آیا درخواست اجرایی شدن قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان آور جرم محسوب می شود؟ آیا درخواست اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل جرم محسوب می شود؟ آیا درخواست حقوق مساوی و برابر برای زنان و ممنوعیت کار کودک جرم محسوب می شود؟ آیا آموزش روابط کار، ایمنی و بهداشت کار جرم محسوب می شود؟ آیا خواستن یک زندگی شرافتمندانه انسانی که مطابق با استانداردهای بین الملی باشد جرم محسوب می شود؟ آیا رفتن به ادارات کار و هیات های تشخیص و حل اختلاف و دیوان عدالت اداری تحت عنوان نماینده کارگران و به خاطر دفاع از حقوق آنان جرم محسوب می شود؟ آیا ایجاد تشکل مستقل کارگری جرم محسوب می شود؟
سوال من از شما کارگران شرکت کننده در اجلاس سازمان جهانی کار این است که آیا شما از این نهاد بین المللی و نمایندگان دولت ایران پرسیده اید که به چه جرمی کارگران و فعالان کارگری مثل علی نجاتی، بهنام ابراهیم زاده، رضا شهابی، رسول بداقی، مهدی فراحی شاندیز، شاهرخ زمانی، محمد جراحی، علی‌رضا اخوان، فریبرز رئیس‌دانا و . . . در زندان محبوس هستند و در این مواقع نقش سازمان جهانی کار و نمایندگان کارگران حاضر در این اجلاس چیست؟
در پایان از همه کارگران و فعالین کارگری ایران، فرانسه و دیگر نقاط جهان که برای آزادی من و دیگر کارگران زندانی تلاش کرده و می کنند تشکر می کنم.
رضا شهابی

عضو هیات مدیره و مسئول مالی سندیکای کارگران شرکت واحد

١۵ خرداد ١٣٩١ (۴ ژوئن ٢٠١٢) - بیمارستان امام خمینی تهران


انتشار ازكمیته دفاع از رضا شهابی



شماره تلفن سخنگوی كمیته دفاع، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)


********

اطلاعیه شماره ٢٩

زندانی کردن فریبرز رئیس‌دانا یکی از اعضای

کمیته دفاع از رضا شهابی محکوم است - آخرین خبر از وضعیت رضا
دکتر فریبرز رئیس‌دانا از اعضای "کمیته دفاع از رضا شهابی"، اقتصاددان و عضو "کانون مدافعان حقوق کارگر" صبح روز دوشنبه ١ خرداد ١٣٩١ پس از مراجعه به پلیس امنیت تهران برای گذراندن حکم یکساله حبس به زندان اوین فرستاده شد.
تنها جرم فریبرز رئیس‌دانا دفاع از حقوق کارگران و تشریح ابعاد فاجعه آمیز زندگی اقتصادی و معیشتی آنان است.
ما اعضای "کمیته دفاع از رضا شهابی" به زندان افکندن این عضو خود را به شدت محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط ایشان هستیم.
همچنین رضا شهابی کماکان با وضعیت نامناسب جسمی در بخش جراحی اعصاب بیمارستان امام خمینی بستری است و پزشکان منتظرند تا حال عمومی او به وضعیتی برسد که توانایی عمل جراحی را داشته باشد. هفته ی پیش هنگامی که پزشکان آماده می شدند تا رضا را عمل کنند او دچار یک سرماخوردگی عفونی شدید شد و پزشکان معالج پس از معاینه ی او دستور اکید دادند که تا بهبودی کامل و بازگشت به حالت عادی، عمل او انجام نخواهد شد.
لازم به ذکر است که پس از صدور حکم رضا شهابی، وکیل او در مهلت مقرر لایحه ی اعتراض به این حکم را تحویل شعبه ی ١۵ دادگاه انقلاب داده است اما تا کنون و پس از چند بار مراجعه ی وکیل و خانواده، هنوز شعبه ی مربوط به دادگاه تجدیدنظر مشخص نشده است و هیچ جواب مشخصی داده نمی شود.
كمیته دفاع از رضا شهابی - یکشنبه ٧ خرداد ١٣٩١


شماره تلفن سخنگوی كمیته دفاع، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)


********

اطلاعیه شماره ٢٨

رضا شهابی در اثر وخامت شدید وضع جسمانی به بیمارستان منتقل شد
رضا شهابی کارگر دربند در زندان اوین در اثر وخامت اوضاع جسمانی به بیمارستان امام خمینی تهران اعزام شد.
مدت هاست که پزشک قانونی تهران درباره ی وضعیت وخیم شهابی هشدار داده است؛ پزشکان پیشتر اعلام کرده بودند که بعد از ترخیص، رضا از بیمارستان باید تحت استراحت مطلق قرار گیرد تا برای جلوگیری از فلج شدنش تحت عمل جراحی قرار بگیرد.
متاسفانه با عدم صدور مرخصی پزشکی برای رضا، مشکلات عصبی و درد و دیسک گردن و ناراحتی در کمر باعث شد که در زندان رضا را با آمبولانس جابجا میکردند و این بی توجهی به اوضاع رضا تا جایی ادامه پیدا کرد که نیم بدن رضا بیحس شده و تقریبا به حالت نیمه فلج درآمده است و اکنون در بیمارستان نیز از درد شدید به خود میپیچد.
کمیته دفاع از رضا شهابی ضمن محکوم کردن این بی توجهی و تاخیر در اقدام برای درمان رضا شهابی، کارگر، عضو هیات مدیره و مسوول مالی سندیکای کارگران شرکت واحد، خواهان لغو حکم ٦ سال زندانی است که علیه او صادر شده است.
كمیته دفاع از رضا شهابی -١١/٢/٩١


شماره تلفن سخنگوی كمیته دفاع، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)


********

اطلاعیه شماره ٢٧

شهابی در اعتصاب نیست

ادامه بازداشت دو عضو كمیته دفاع - تبریك آزادی مددی
نظر به پرسش هایی كه در چند روز اخیر از این كمیته شده است، لازم به توضیح است كه رضا شهابی در اعتصاب غذا به سر نمیبرد. احتمالا علت اعلام چنین خبری از طریق چند سایت، این است كه رضا پس از شنیدن خبر حكم‌اش اعلام كرده به اعتراض و اعتصاب در مقابل این حكم ضد كارگری دست خواهد زد. اما نظر به وضعیت جسمی‌اش و نیز با توجه به درخواست‌های مكرر از وی، خوشبختانه او در حال حاضر در اعتصاب غذا نیست اما اكیدا اعلام كرده چنانچه حكم ٦ سال زندان در مورد وی لغو نگردد قطعا دست به اعتراض و اقدامات مقتضی خواهد زد. اخبار موثق در مورد وضعیت رضا شهابی همچون گذشته از طریق پیگیری اطلاعیه های این كمیته قابل دریافت و استناد است.
با توجه به آزادی آقای ابراهیم مددی، از اعضای هیات مدیره ی و نایب رئیس سندیكای كارگران شركت واحد و همكار و دوست رضا شهابی بعد از ۵/٣ سال حبس در زندان اوین، كمیته دفاع از رضا شهابی، از طرف اعضای خود و نیز اعضای خانواده ی رضا شهابی، آزادی این فعال كارگری را به ایشان، خانواده‌اش و دیگر كارگران و اعضای سندیكای كارگران واحد تبریك میگوید. كمیته دفاع از رضا شهابی از سویی ادامه ی بازداشت دو عضو خود در شهر سنندج، آقایان پدرام نصرالهی و فرزاد احمدی را محكوم نموده و خواستار آزادی بی قید و شرط این فعالین كارگری است.
در پایان، با توجه به وضعیت بسیار وخیم جسمی رضا شهابی و نظر به صدور حكم ضد كارگری ٦ سال حبس و ۵ سال ممنوعیت از فعالیت برای این كارگر و عضو هیات مدیره و مسوول مالی سندیكای كارگران شركت واحد و با توجه به پرسش‌هایی كه از این كمیته درباب چگونگی دفاع و اقدامات لازم در این مورد شده است لازم به تاكید است كه:
ما از تمام كارگران، فعالین كارگری، تشكل ها و نهاد های داخلی و خارجی كارگری، نهاد‌هایی كه امر دفاع از حقوق انسان ها را در دستور كار خود دارند، رسانه ها و همه ی وجدان های بیدار میخواهیم كه برای اعتراض به این احكام، و برای لغو احكام صادره علیه شهابی دست به اقدامات قاطعانه، فوری و ممكن بزنند.
كمیته دفاع از رضا شهابی -٣١/١/٩١


شماره تلفن سخنگوی كمیته دفاع، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)


********

اطلاعیه شماره ٢٦

رضا شهابی به ٦ سال حبس و شكنجه و ۵ سال خاموشی محكوم شد
پس از بیش از ٢٢ ماه حبس و آزار و اذیت برای رضا شهابی، شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی صلواتی، حكم ٦ سال حبس تعزیری برای رضا شهابی صادر كرد. این حكم شامل یك سال زندان به اتهام " فعالیت تبلیغی علیه نظام" و پنج سال زندان به اتهام واهی " تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی" میباشد كه با توجه به اینكه اساسا این اتهامات پوچ و واهی بوده است چیزی جز ماهیت ضد كارگری دادگاه را نشان نمیدهد. زیرا رضا شهابی تنها و تنها در راستای دفاع از حقوق كارگری خود و همكارانش فعالیت كرده است. با توجه به وضعیت بسیار وخیم شهابی در زندان كه حتا مقامات پزشك قانونی را نیز وادار به اعتراض و هشدار كرده است، هر روز زندان برای رضا شهابی چیزی جز شكنجه ی جسمی نیست.
همچنین در این حكم، رضا شهابی، كارگر و عضو هیات مدیره و مسوول مالی سندیكای كارگران شركت واحد تهران، به ۵ سال ممنوعیت از فعالیت نیز محكوم شده است كه به معنای تلاش برای خاموش كردن این انسان تلاشگر و شریف است.
در ادامه این حكم ضد كارگری، رضا شهابی محكوم به بازگرداندن ٧ میلیون تومان پول به صندوق حاكمیت شده است. پولی از سوی تعداد زیادی كارگر( كه لیست نام آنها در سایت ها موجود است) جمع آوری شده است و رضا به عنوان امین این كارگران، این مبلغ را به خانواده ی كارگران زندانی داده است. در چنین شرایطی كه احكام ضد انسانی اینچنینی علیه كارگران و فعالان كارگری صادر میشود دولت ایران با حضور در مراجع جهانی، از جمله سازمان جهانی كار، وانمود میكند كه هیچ كارگر و فعال كارگری در ایران در بند نیست!
كمیته دفاع از رضا شهابی ضمن محكوم كردن این حكم ضد كارگری، به نمایندگی از ۵٠٠ نفر عضو خود مشتمل بر اعضای خانواده رضا شهابی، و كارگران و فعالان كارگری عضو خود، از تمامی كارگران، فعالان كارگری و تشكل های و نهاد های داخلی و جهانی كارگری اكیدا درخواست میكند كه برای لغو احكام صادره علیه رضا شهابی، به صورتی متحد و یكپارچه اقدام و اعتراض كنند و برنامه ها و اقدامات پیشنهادی خود را برای هماهنگی و اجرا به این كمیته اعلام نمایند.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی


٢٦/١/٩١



شماره تلفن سخنگوی كمیته دفاع، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)


********

اطلاعیه شماره ٢۵

هشدار پزشك قانونی درباره‌ی وضعیت شهابی - اطلاع یافتن شهابی از مرگ مادر-

قدردانی خانواده‌ی شهابی از پیام‌های تسلیت - برگزاری مراسم سوگ و همدردی در زندان اوین
پزشك قانونی تهران در باره‌ی وضعیت رضا شهابی كارگر زندانی در بند ٣۵٠ زندان اوین هشدار داده است.
اكنون شهابی علاوه بر مشكل شدید در گردن از ناحیه ی كمر نیز دچار ضایعات جبران ناپذیری شده است. پزشك قانونی در دیدار روز شنبه‌ی این هفته با رضا شهابی اظهار داشته است كه رضا باید فورا به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار بگیرد. رضا شهابی اعلام كرده است " با توجه به بیحسی و فلج شدن نیمه ی بدن و درد گردن و كمر قطعا باید به بیمارستان منتقل شوم اما این پزشكان هستند كه باید تشخیص دهند كه آیا وضعیت جسمی من آمادگی برای انجام عمل جراحی دارد یا خیر."
در دوره ی قبلی بستری شدن شهابی در بیمارستان، به دلیل حساسیت بالای عمل و امكان فلج شدن كلی بدن او و عدم آمادگی وضعیت جسمی‌اش، پزشكان متخصص رضا را بدون اینكه عمل كنند از اتاق عمل به بخش منتقل كردند و تاكید كردند وی باید به مدت چند ماه در منزل استراحت مطلق كند تا برای عمل، آمادگی كسب كند اما مقامات قضایی از صدور دستور آزادی موقت به منظور مرخصی پزشكی طفره رفتند و رضا بعد از اینكه به زندان منتقل شد وضعیتش هر روز وخیم و وخیم تر شد.
از سویی با توجه به ضایعه‌ی درگذشت مادر رضا شهابی، " مادر صمدی زكریا " و با توجه به وضعیت بغرنج روحی، جسمی و عصبی رضا، خانواده ی وی از مقامات قضایی خواستند به وی مرخصی داده شود تا در بیرون از محیط زندان و در چند مرحله وی را برای شنیدن این خبر آماده كنند اما مقامات قضایی به این درخواست ساده و ضروری خانواده‌ی شهابی پاسخ ندادند. متاسفانه سرانجام رضا شهابی در روز پنجشنبه دهم فروردین، از طریق یكی از همبندانش خبر مرگ مادرش را شنید كه با توجه به وضعیت بسیار وخیم عصبی‌اش قطعا برای او مشكلات جدید عصبی به وجود خواهد آورد. به وی‍ژه اینكه رضا در زمان بستری شدن در بیمارستان بارها و بارها به دلیل عدم اجازه برای ملاقات با اعضای خانواده و به ویژه مادر بیمارش به شدت عصبی شده بود و علایم حیاتی‌اش به وضعیت خطرناك كشیده شده بود.
همبندان شهابی در عصر رو پنجشنبه اعلام كردند اكنون كه رضا از این موضوع با خبر شده است مراسم سوگ و همدردی به مناسبت مرگ مادرش در بند ٣۵٠ زندان اوین برگزار خواهند كرد.
همچنین این زندانیان مراتب تسلیت خود را به خانواده ی شهابی اعلام داشته اند.
كمیته دفاع از رضا شهابی از دوستان، كارگران، فعالین و تشكل‌هایی كه برای اعلام همدردی با رضا و خانواده‌اش پیام تسلیت ارسال نموده‌اند تشكر می‌نماید. این پیام‌ها به اطلاع خانواده ی شهابی و از اكنون به بعد و در فرصت‌های ممكن به اطلاع رضا شهابی نیز رسانیده خواهد شد.
ما به نمایندگی از سوی اعضای این كمیته و نیز مطابق خواست دیگر كارگران و فعالان كارگری و تشكل های كارگری، خواهان اعزام فوری رضا شهابی، كارگر زندانی، عضو هیات مدیره و مسوول مالی سندیكای كارگران واحد به بیمارستان و صدور حكم آزادی وی می باشیم.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی


١٠/١/٩١

سخنگوی كمیته دفاع از رضا شهابی: آقای محمود صالحی :

********

اطلاعیه شماره ٢۴

مادر ِ شهابی با باری از غصه و درد درگذشت
"مادر صمدی زکریا" ، مادر رضا شهابی کارگر زندانی در شامگاه چهارشنبه دوم فروردین ١٣٩١ در بخش اورژانس بیمارستانی در شهرستان شبستر و به دلیل ایست قلبی درگذشت.
مادر زکریا که از بیماری قلبی رنج می کشید بعد از دستگیری رضا شهابی و مدتها به علت دوری و بیخبری از رضا بارها دچار مشکلات قلبی شد. وی دائما از وضعیت رضا میپرسید و بی تابی میکرد. اعضای خانواده به مدت چندین ماه به وی میگفتند چون رضا راننده است و اکنون در ماموریت کاری به سر میبرد امکان اینکه با شما تماس بگیرد و یا به دیدار بیاید را ندارد. در چند مورد تماس تلفنی محدود رضا، مادر صمدی بیتابی میکرد. در مدت بستری شدن رضا شهابی در بیمارستان به دلیل اینکه مقامات امنیتی و قضایی ملاقات با رضا را ممنوع کرده بودند، مادر رضا موفق نمیشد به اندازه ی دلخواه بالای سر رضا حاضر شده و فرزند خود را ببیند. در اندک دیدارهای همراه با استرس و بسیار کوتاه، مادر صمدی که با چرخ ویلچر به بخش آورده میشد، رضا را در آغوش میکشید و میگریست.
در آخرین شب حیات، مادر صمدی تا جایی که میتوانست سخن بگوید دائما از رضا میگفت و نام او را صدا میزد. همراهان مادر صمدی اظهار داشته اند که وی تا آخرین لحظات انتظار آمدن رضا را میکشید و از واپسین کلماتی که موفق شد بر زبان بیاورد نام رضا بود.
بدین ترتیب دستگیری و حبس و آزار و اذیت رضا شهابی که تنها جرمش دفاع از حقوق کارگران بوده است، باعث رنج و آزار دیگر اعضای خانواده اش نیز شد. در جدیدترین تاثیرات این آزار و اذیت، مادر صمدی، مادر رضا شهابی، که زمینه ی نارحتی قلبی داشت، به علت رنج و عذابی که بابت رضا بر او وارد شده بود با قلبی آکنده از اندوه و غصه و با دلتنگی برای فرزندی که بسیار برایش عزیز بود، جان عزیز خود را از دست داد.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی که از این پس، یکی از اعضای خود یعنی " مادر صمدی زکریا " را همراه و هم گام خود ندارد، با تاثر از درگذشت این مادر عزیز، به تمامی اعضای خانواده ی رضا شهابی زکریا تسلیت میگوید.
ما همچنین خواهان پایان دادن به ظلم آشکاری هستیم که بر رضا شهابی کارگر زندانی، مسوول مالی و عضو هیات مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد تحمیل شده است.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی


سوم فروردین ١٣٩١


********

اطلاعیه شماره ٢٣

برگزاری دادگاه شهابی - و یک تکذیبیه
پس از ماه ها بلاتکلیفی و برای بار چندم بالاخره در ساعت ١٠ صبح روز چهارشنبه ١٠ اسفند ٩٠ دادگاه رضا شهابی کارگر زندانی،عضو هیات مدیره و مسوول مالی سندیکای کارگران شرکت واحد برگزار شد.
این دادگاه در حالی برگزار شد که شهابی در بدترین شرایط جسمی به سر میبرد تا جایی که در این روزها از شدت وخامت اوضاع جسمی کاملا به یک طرف خم میشود،به هنگام راه رفتن میلنگد و نیمه ی چپ بدنش بی حس شده و از ناحیه ی گردن و کمر به شدت درد میکشد.
جلسه ی دادگاه با حضور نماینده ی دادستان، و پس از حدود یک ساعت و نیم و با دفاع وکیل مدافع و رضا شهابی به پایان رسید. همچنین شرایط وخیم جسمی شهابی نیز مورد بحث قرار گرفت. اعضای خانواده ی رضا، همکاران و فعالین کارگری بسیاری،از جمله اعضای کمیته دفاع از رضا شهابی منتظرند تا بالاخره پس از ٢٢ ماه فشار و سرگردانی که برای این کارگر زندانی به وجود آورده اند حکم آزادی وی صادر گردد.
به نظر میرسد اکنون علاوه بر مراجع پزشکی، بسیاری از مقامات قضایی نیز از وضعیت وخیم شهابی و نیاز فوری وی برای استراحت مطلق تا رسیدن به شرایط لازم برای عمل اگاهی دارند.
فرزندان،همسر و دیگراعضای خانواده ی شهابی با نگرانی در انتظار اقدام فوری برای آزادی رضا شهابی به سر میبرند.
همچنین لازم به توضیح است که بیانیه ای که اخیرا به نام چند زندانی سیاسی درباره ی انتخابات منتشر شده و متاسفانه از نام رضا شهابی نیز در آن سو استفاده شده به هیچ وجه به اطلاع و امضای شهابی نرسیده است. شهابی در فرصتی که به دادگاه برده میشد از این موضوع باخبر شد و با ناراحتی از این اقدام اعلام کرد "به کلی از این موضوع و بیانیه بیخبر هستم و هیچ گونه اظهار نظری و به هیچ شکلی درباره ی انتخابات نکرده ام".وی همچنین اعلام کرد در صورتی که حرف ها و یا مواضع مختلفی به نام من اعلام میشود، نظریه ی اعلام شده از سوی کمیته دفاع مورد تایید من خواهد بود.
کمیته دفاع از رضا شهابی اقدام انتشار بیانیه ی فوق الذکر و استفاده از نام رضا شهابی را محکوم میکند.
همچنین این کمیته ضمن اعلام خطر درباره ی وضعیت جسمی این کارگر زندانی، خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری وی و پایان دادن به پرونده ی قضایی وی میباشد.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی
ظهر روز چهارشنبه ١٠/١٢/٩٠
شماره تلفن سخنگوی كمیته دفاع، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)


********

اطلاعیه شماره ٢٢

هشدار پزشکان و مقامات زندان درباره ی وضعیت وخیم رضا شهابی
رضا شهابی عضو هیات مدیره و مسوول مالی سندیکای کارگران شرکت واحد و کارگر زندانی در بند ٣۵٠ زندان اوین دوباره از نظر جسمی دچار وخامت اوضاع شده است و مقامات پزشکی زندان و مسوولان زندان اوین اعلام کرده اند مسوولیت وضعیت رضا و ریسک جانی شهابی را بر عهده نمیگیرند و این کارگر زندانی باید فورا از زندان بیرون برده شود.
رضا شهابی که به دلیل وخامت اوضاع جسمی اش آمادگی برای عمل جراحی نداشت به دستور تیم پزشکی لازم بود به مدت سه ماه استراحت مطلق در منزل کند تا آمادگی لازم برای عمل جراحی را کسب کند، اما به زندان اعزام شد.
اکنون هم بندی های شهابی با نگرانی و در حد توان از وی مراقبت میکنند اما با اینحال نیمه ی بدن رضا سست و بیحس شده ، زیر چشمش کبود شده، درد کمر و دست هایش آنچنان شدت گرفته که از شدت درد نمیتواند بخوابد و داروهای لازم برای او در بهداری زندان موجود نیست.
همچنین شرایط سر و صدا و بالا پایین رفتن برای اعزام وی به بهداری زندان برای شرایط وخیم او بسیار خطرناک است. مسوولین زندان و مسوولین پزشکی زندان اعلام کرده اند امکانات فیزیوتراپی موجود در زندان به هیچ وجه مناسب وضعیت شهابی نیست و لازم است او به صورت مداوم زیر نظر متخصص جراح اعصاب مداوا شود تا برای عمل جراحی آماده شود.
کمیته دفاع از رضا شهابی ضمن اعلام خطر در مورد وضعیت جسمی رضا شهابی، خواهان دستور فوری مقامات قضایی برای اعزام سریع رضا به منزل و نیز خواهان بسته شدن چه فوری پرونده ی قضایی و اعمال فشار و رنج بر این کارگر زندانی و اعضای خانواده اش میباشد.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی
٣٠ بهمن‌ ماه ١٣٩٠
شماره تلفن سخنگوی كمیته دفاع، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)


********

اطلاعیه شماره ٢١

رضا شهابی به‌جای منزل به زندان اوین منتقل شد!
رضا شهابی کارگر زندانی، عضو هیئت‌مدیره و مسئول مالی سندیکای کارگران شرکت واحد در حالی‌که معالجه‌اش ناتمام ماند، به زندان اوین منتقل شد. انتقال رضا شهابی به زندان اوین در حالی انجام شد که پزشکان متخصص بر لزوم استراحت مطلق در منزل به مدت حداقل 3 ماه و به جهت آماده شدن رضا برای عمل جراحی تأکید داشتند. شهابی که نیاز مبرم به عمل جراحی دارد، بار قبل که به اتاق عمل برده شد به دلیل عدم آمادگی وضعیت جسمانی برای یک ساعت مورد بررسی تیم پزشکی عمل جراحی قرار گرفت و در نهایت با تشخیص این که آمادگی عمل را ندارد به بخش بازگردانده شد. مقامات قضایی - امنیتی به جای تسریع در روند معاینه‌ی رضا توسط پزشکی قانونی برای تأیید مرخصی پزشکی و اعزام او به منزل، مقامات بیمارستان را تحت فشار گذاشتند که هر چه زوتر شهابی را ترخیص کنند! قابل ذکر است که نامه‌ی اعلام نظریه‌ی پزشکی قانونی برای استراحت مطلق بعد از ارسال به قاضی پرونده، هنوز به پزشکی قانونی ارسال نشده است. شهابی در حالی به زندان برده شد که از نظر جسمانی در شرایط وخیم و بسیار خطرناکی به سر می‌برد و مطابق آخرین بررسی‌ها علاوه بر دیسک گردن، دیسک کمر نیز دارد.
کمیته ی دفاع از رضا شهابی
ساعت ۴ عصر سه‌شنبه ٢۵ بهمن‌ماه ١٣٩٠
شماره تلفن سخنگوی كمیته دفاع، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)


********

اطلاعیه شماره ٢٠

عمل شهابی انجام نشد - وضعیت درمانی رضا پیچیده تر شده است
رضا شهابی ظهر روز سه شنبه ١١ بهمن ماه ٩٠ پس از انجام مراحل قبل از عمل به اتاق عمل برده شد اما ساعتی بعد دوباره به بخش بازگردانده شد.
علت انجام نشدن عمل، عدم آمادگی جسمی رضا شهابی و ریسک بالای عمل در شرایط کنونی بوده است تا جایی که تیم جراح اعلام کرده اند با توجه به آخرین وضعیت شهابی، نمیتوانند مسوولیت و عواقب این امر حساس و خطرناک را بر عهده بگیرند و نیاز به زمان دارند تا رضا به حالت عادی برگردد.
رضا شهابی که در ٢١ ماه اخیر تحت شرایط بسیار سخت روحی و جسمی و انواع آزار و اذیت در زندان اوقات گذرانده است باید تا آمادگی کامل برای انجام این عمل ضروری تحت نظر پزشکان باشد و دوره های تخصصی فیزیو تراپی را انجام دهد.
در این شرایط و برای جلوگیری از کار افتادن سیستم عصبی رضا و جلوگیری از فلج شدن وی لازم است شهابی به مدت حداقل 3 ماه در منزل استراحت مطلق کند و روزانه از دوره های فیزیوتراپی و کنترل پزشکان متخصص استفاده کند تا نهایتن شرایط لازم برای عمل را به دست آورد.
اکنون اعضای خانواده ی رضا نیاز دارند که دستور سریع مقامات قضایی و پزشک قانونی را برای انجام مراحل انتقال رضا به منزل را داشته باشند.
کمیته دفاع از رضا شهابی - غروب سه شنبه ١١/١١/٩٠
********

اطلاعیه شماره ١٩

عمل جراحی ِ طولانی و نفسگیر رضا شهابی - دستگاه قضایی عاملی مهم در مداوا!
مطابق برنامه ی اعلام شده بالاخره پس از نزدیک به ٢١ ماه از دستگیری رضا شهابی و بیش از یک سال مشکلات وخیم جسمی و زجری که وی در این مدت کشیده است،صبح روز سه شنبه یازدهم بهمن ماه ٩٠ رضا شهابی کارگر دربند و خزانه دار و عضو هیات مدیره ی سندیکای کارگران شرکت واحد زیر تیغ جراحان خواهد رفت.
در این عمل جراحی که ممکن است حدود ١٢ ساعت و یا بیشتربه طول بیانجامد، یک تیم جراح گردن رضا شهابی را خواهد شکافت تا عمل جراحی دیسک گردن را انجام دهند.
این عمل جراحی از حساسیتی فوق العاده بر خوردار است و برای تکمیل و موفقیت مداوا ها و معالجات وبرای جلوگیری از فلج شدن شهابی عوامل متعدی دخیل خواهند بود.
نخست شرایط جسمی رضا که تا کنون به دلیل فشارهای روحی و جسمی و آزار و اذیت در زندان بسیار وخیم بوده است باید آمادگی انجام این عمل سنگین و حساس را داشته باشد.
امکانات بیمارستان باید به طور کامل جوابگوی نیاز این عمل و مراحل بعدی بعد از عمل باشد. و سپس تیم جراحی باید به طور کامل و با دقت این عمل را انجام دهد.
چهارمین عامل در مداوای کامل شهابی و جلوگیری از فلج شدن وی مقامات قضایی هستند! برای شهابی باید حداقل سه ماه استراحت مطلق همراه پیگیری های مخصوص (مطابق توضیحات اطلاعیه ١٨) صادر شود که نیازمند دستور قضایی و نیز تایید پزشک قانونی است. کمیته دفاع از رضا شهابی با امید به اینکه رضا شهابی عملی موفق را از سر بگذراند و با تشکر ویژه از تیم جراح و سایر کادر بیمارستان، اعلام میکند که ضرورت دارد به منظور پیشگیری از فلج شدن رضا شهابی، هرچه سریعتر دستورات لازم برای آغاز استراحت مطلق در منزل، توسط مقامات قضایی انجام گیرد.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ١٠/١١/٩٠
شماره تلفن سخنگوی كمیته دفاع، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)


********

اطلاعیه شماره ١٨

تشدید دو مشكل جسمی دیگر برای رضا شهابی - هشدار در مورد نیاز به استراحت ِ

تخصصی بعد از عمل - تبریك آزادی شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا
رضا شهابی كارگر دربند و خزانه دار و عضو هیات مدیره ی سندیكای كارگران شركت واحد تهران كه در اثر وخامت اوضاع جسمانی در بیمارستان بستری است، علاوه بر مشكلات جسمی قبلی كه به خاطر آن و به منظور عمل جراحی به بیمارستان اعزام شده بود كه عبارت است از مشكلات در ناحیه ی گردن و از بین رفتن چند مهره ی گردن، در چند روز اخیر از مشكلاتی دیگر رنج میبرد.
در چند روز اخیر بخش هایی دیگر از بدن رضا به شدت درد گرفته، از سر تا چشم سمت راست او و كتف و دست چپش به شدت احساس درد میكند به نحوی كه دارو های قوی كه برای تسكین او تجویز میشود نتوانسته درد او را كاهش دهد.
تصویر برداری سی.تی.اسكن از ناحیه ی سر و گردن و نیز ام.آر.آی نشانه هایی از دیسك كمر را عیان كرده است به نحوی كه رضا نمیتواند در حالت دراز كش، پایش را بیش از چند سانتیمتر بالا ببرد و حركت بیش از این مقدار آنچنان دردی در كمر و پایش ایجاد میكند كه باعث میشود فریاد بكشد. رضا شهابی كه در مدت چندین ماه حبس زیر انواع فشارهای روحی و جسمی قرار داده شده است اكنون ناچار است هر روزه با عارضه ای جدید دست و پنجه نرم كند.
مشكل جدید او كه به صورت جدی در سمت راست بدنش خود را نشان میدهد و در ناحیه ی كمر به اوج میرسد كه ریشه در دیسك كمر دارد و در زندان برای او به وجود آمده است آخرین مشكل عارض شده بر اوست اما معلوم نیست كه آخرین مشكل باشد.
همچنین به دلیل دردها و مشكلات زیاد در زندان و عدم معالجه ی وی كه باعث شده بود با داروهای مسكن، مشكلات جسمی رضا را لاپوشانی كنند كه احتمالن منجربه ایجاد مشكلات در كبد شده است، رضا شهابی دچار خارش پوستی شده است تا جایی كه بدنش به خاطر خاراندان زیاد خونین شده است و داروهای متعددی كه اكنون در بیمارستان به او داده میشود برای رفع این عارضه كفایت نمیكند.
از سویی و با توجه به احتمال انجام عمل جراحی در گردن و جایگزینی مهره های گردن با قطعات دیگر در روزهای آتی كه عملی بسیار حساس و خطرناك به شمار میرود، اعضا خانواده و دوستان رضا و نیز مسوولین پزشكی تاكیدات شدید خود را در مورد نیاز اكید رضا به چند مرحله استراحت تخصصی بعد از عمل اعلام كرده اند.
رضا بعد از عمل باید به مدت حداقل ٢۵ روز زیر نظر پزشك در بیمارستان بستری باشد تا آنان حركت دست و پای او را زیر نظر داشته باشند و مطمئن شوند عمل جراحی انجام شده منجر به ناتوانی حركتی و فلج شدن رضا نشده است.در مرحله ی بعد رضا باید ٢ ماه استراحت مطلق كند و در این دوره فقط باید به آرامی راه برود.
بعد از این مرحله فیزیوتراپی و انجام حركات مخصوصی در آب و نرمش های خاص باید انجام گیرد. در نتیجه لازم است مقامات قضایی برای جلوگیری از فلج شدن رضا دستور یك ماه بستری شدن در بیمارستان و سپس سه تا چهار ماه استراحت مطلق در منزل برای پیگیری فیزیوتراپی را برای رضا شهابی صادر كنند.
همچنین كمیته دفاع از رضا شهابی ضمن تبریك آزادی دو تن از اعضای خود در شهر سنندج، آقایان شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا (از اعضای اتحادیه آزاد كارگران ایران)، ضمن محكوم كردن بازداشت دوست دیگرشان- فعال كارگری،- آقای شیث امانی،كه تنها جرمش پیگیری آزادی دوستان خود بوده است، خواهان پایان دادن به روند تعقیب قضایی آنان میباشد.
كمیته دفاع از رضا شهابی - ٧/١١/٩٠
شماره تلفن سخنگوی كمیته دفاع، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)


********

اطلاعیه شماره ١٧

تكذیبیه شهابی درباره ی مطلب مندرج در سایت سندیكا و

تایید مجدد بیانیه قبلی اش و تصویر اصل نامه ها با دست خط رضا
پس از انتشار بیانیه مورخه ٣٠-١٠-٩٠ رضا شهابی توسط كمیته دفاع، درسایت سندیكا ی واحد مطلبی منتشر شد که محتوی این مطلب ِ كذب، در راستای تخریب اعتبار پیام رضا شهابی و وارونه کردن محتوی آن، قابل ارزیابی است. درمطلب مندرج در سایت سندیكا مطالبی دروغ از جانب رضا شهابی طرح گردیده است. رضا شهابی پس از اینكه از درج این مطلب در سایت سندیكا با خبر شده نامه ای را نوشته كه مطلب سایت سندیكا كه احتمالن به دست یك فرد و با اهداف و انگیزه های خاص تهیه شده را تكذیب كرده و اعتراض خود را به سایت سندیكا اعلام میكند.
به نظر میرسد مطلب مندرج در سایت سندیکا که آمیزه ای از تخیل، دروغ و انگیزه های تخریب شخصیتی و کمک کننده به منافع فرد یا افراد خاص و بر ضد منافع جنبش کارگری و نیز بر خلاف باورهای رضا شهابی و احتمالن در راستای تخریب وی و ایجاد مشکلاتی برای او میباشد، به توسط قلم یک " نویسنده" نوشته شده است که یادآور این واقعیت است که گویا دروغ هر چه بزرگ تر باور پذیر تر!
و اما رضا شهابی در نامه ی دوم خود در ارتباط با جایزه ی حقوق بشر، بار دیگر اعلام كرده كه مهدی كوهستانی نه نماینده وی و نه همفكر او و نه نماینده هیچ كدام از تشكل های كارگری می باشد.
متن نامه ی رضا شهابی در تكذیب مطلب سایت سندیكا به شرح ذیل است.در اینجا ما تصویر اصل نامه ی اول رضا شهابی (بیانیه ٣٠-١٠-٩٠) كه با خط خود وی و امضای اوست و نیز تصویر نامه ی دوم وی كه در آن مطلب سایت سندیكا را تكذیب كرده، جهت رویت همگان پیوست كرده ایم.
نامه ی رضا شهابی در تكذیب مطلب سایت سندیكا:
...................................................................................
با دروود و عرض ادب به اعضای هیات مدیره و فعالین ِ سندیكای كارگران شركت واحد و با عرض ادب به اعضای كمیته دفاع از اینجانب و تمامی فعالین و تشكل های كارگری.
احتراما معروض میدارم، دوشنبه شب از محتوی مطلبی كه در سایت سندیكا درج شده، با خبر شدم كه در این مطلب ادعا شده اینجانب رضا شهابی بیانیه خودم كه در تاریخ 30-10-90 توسط كمیته دفاع از اینجانب منتشر شده است را تكذیب كرده ام ! بیانیه ای كه در آن دریافت یك جایزه ی حقوق بشری كه توسط فردی به نام مهدی كوهستانی دریافت شده و اعضای خانواده و بنده و كمیته دفاع از اینجانب در جریان واقعیات و ماوقع آن نبوده اند توسط اینجانب تكذیب شده است. در حالی كه بر عكس كاملا مورد تایید من است.واقعیت این است كه مهدی كوهستانی نه نماینده و نه همفكر من است و هیچ نمایندگی نیز از سوی سندیكای كارگران شركت واحد و یا هیچ یك از تشكل های كارگری ایران نداشته و ندارد.
بعد از انتشار بیانیه ٣٠-١٠-٩٠ [نامه ی اول ِ] بنده توسط كمیته دفاع ، یكی از اعضای سندیكا كه از انتشار این بیانیه ناراحت شده بود،صبح روز شنبه ١-١١-٩٠ اعلام كرد كه با این بیانیه هم مهدی كوهستانی و هم سندیكای كارگران شركت واحد زیر سوال میرود.
البته من اعتقاد دارم این بیانیه علاوه بر اینكه موضع من را نشان میدهد استقلال سندیكای واحد از افرادی كه مسائل ضد كارگری را دنبال میكنند را نیز اعلام میكند. این عضو سندیكا مكررا از من خواهش كرد كه این بیانیه را تكذیب كنم.من اعلام كردم آن چیزی كه نوشته ام جز واقعیت چیز دیگری نبوده است.اما جهت اطمینان از اینكه مبادا در انتقال نوشته ام و یا در مراحل دیگر به صورت غیرعمد، تفاوتی در متن منتشر شده توسط كمیته دفاع با نوشته من ایجاد شده باشد،گفتم نوشته و بیانیه را مقایسه خواهم كرد؛ وقتی مقایسه كردم دیدم زحمت دوستان كمیته دفاع بی نقص بوده و بیانیه منتشر شده مو به مو و دقیقا مطابق نوشته من است.
بدینوسیله بار دیگر اعلام میكنم بیانیه منتشر شده توسط كمیته دفاع مورخه ٣٠-١٠-٩٠ كاملا مورد تایید و مواد و مطالب آن صد در صد مورد تاكید بنده است. اظهار تاسف من از این است كه در مطلب مندرج در سایت سندیكا از این جمله ی من كه گفته ام: " بیانیه را با نوشته خودم مقایسه خواهم كرد" سو استفاده كامل شده و متاسفانه كل مطلب مندرج در سایت سندیكا با انگیزه و دلایلی، كلا كذب و خیالبافی است.
دوستان عزیز! 
من اعتراض خودم را به سایت سندیكا اعلام میكنم و سپس اعتراضم را به نهاد اهدا كننده جایزه اعلام میكنم. بنده به واسطه عدم دسترسی به اطلاعات كافی نمیدانم آیا آن نهاد مشخص از چه منبعی تامین مالی میشود و افراد آن چه كسانی هستند؟ شایسته است دوستان دیگر این موارد را تحقیق كنند.
بنده تنها ارتباط با تشكل ها و نهاد هایی را قبول دارم كه در راستای منافع جنبش كارگری باشد.
اما اعتراض قطعی ام حداقل به این دلیل هست كه چرا و به چه علت و با معرفی چه كسی مهدی كوهستانی را برای دریافت چیزی به نام من انتخاب كرده اند. مهدی كوهستانی نه نماینده و نه همفكر من و نه نماینده هیچ كدام از تشكل های كارگری ایران است.
در پایان و بار دیگر از همگان درخواست دارم مطالب منتشره توسط كمیته دفاع را نظریات من قلمداد كنند و برای هر گونه تماس، با این كمیته در ارتباط باشند.
رضا شهابی كارگر دربند

عضو هیات مدیره و خزانه دار سندیكای كارگران شركت واحد تهران

٣-١٠-٩٠ - دوشنبه ساعت ٢٣ شب
    
********

اطلاعیه شماره ١٦

اطلاعیه رضا شهابی درباره ی جایزه ی حقوق بشر
شنیده ام جایزه ای با عنوان حقوق بشر در حوزه ی کارگری به نام من اعلام و به شخصی به نام «مهدی کوهستانی» تحویل شده است. لازم میبینم به اطلاع عموم برسانم که نه بنده و نه هیچ یک از اعضای خانواده و نیز دوستانم که باور به استقلال کارگری دارند، در جریان این اتفاق نبوده ایم.
همچنین لازم به توضیح است که «مهدی کوهستانی» نه نماینده و نه همفکر من است.
در پایان از دوستان و عموم کارگران و تشکل های کارگری درخواست دارم که هر موردی را تنها با کمیته دفاع از اینجانب مطرح نمایند.
رضا شهابی - کارگر دربند


٣٠ دیماه ١٣٩٠

شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)

********

اطلاعیه شماره ١۵

سناریوی تحت فشار قرار دادن شهابی

رضا شهابی رو به وخامت- تهدید و فشار برای پزشكان - جدیدترین لیست اعضا
در حالی كه وضعیت گردن رضا شهابی روز به روز بدتر میشود، هنوز وسیله ی لازمه برای عمل جراحی گردن او توسط زندان خریداری نشده است و از طرفی پزشكان رضا و مسوولین بخش و بیمارستان مورد تهدید و تحت فشار قرار گرفته اند كه رضا شهابی را مرخص كرده و از بیمارستان خارج كنند.
پزشكان معالج اعلام كرده اند كه نمیتوانند ببینند كه جلوی چشم آنها و در حالی كه به اصطلاح رضا تحت مراقبت پزشكی است روز به روز وضعیت گردن و سیستم عصبی رضا بدتر میشود در حالی كه باید سریعا تحت عمل جراحی قرار بگیرد.
از سویی پزشكان و مسوولین بیمارستانی شدیدا تحت فشار قرار گرفته اند كه رضا را عمل كرده یا نكرده و به هر شكل ممكن سریعا ترخیص كرده تا از بیمارستان خارج شده و به زندان بازگردانده شود.
بدین ترتیب مسوولان قضایی- امنیتی با اجرای این سناریو میخواهند نشان دهند به فكر مداوای رضا بوده اند زیرا او را به بیمارستان فرستاده اند ولی از طرفی با خریداری نكردن قطعه ی لازم برای جایگذاری در گردن كه برای عمل ضروری است، عملن از انجام مداوای لازمه برای رضا جلوگیری میكنند و با تهدید پزشكان نیز سعی در ترساندن آنها برای جلب رضایت پزشكی ِ اجباری برای ترخیص زودهنگام رضا دارند تا بتوانند ادعا كنند رضا با دستور پزشكان مرخص شده است.
رضا شهابی كارگر زندانی ، مسوول مالی و عضو هیات مدیره ی سندیكای كارگران شركت واحد كماكان در بخش جراحی اعصاب بیمارستان امام خمینی بستری است و در حالی كه وضعیت گردن او بدتر میشود در انتظار دستور مقامات زندان برای خرید قطعه ی لازم برای عمل جراحی است اما شواهد و قرائن نشان میدهد كه در انجام مراحل لازم برای عمل جراحی او كارشكنی میشود و تلاش میشود او را با همین وضعیت وخیم به زندان بازگردانند.
كمیته دفاع از رضا شهابی - ٢۵ دیماه ٩٠
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)


********

اطلاعیه شماره ١۴

دستگیری اعضای کمیته دفاع از رضا شهابی محکوم است

آخرین خبر از وضعیت نابسامان رضا
شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا از اعضای کمیته دفاع از رضا شهابی، کارگر و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران در شهر سنندج برای چندمین روز در بازداشت به سر میبرند و دستگاه قضایی برای آزادی موقت آنها قرار وثیقه ی ٨٠ میلیونی صادر کرده است.
تنها جرم شریف ساعد پناه که یکی از فعالان کارگری خوشنام و زحمت کش در شهر سنندج می باشد و نیز تنها گناه مظفر صالح نیا دفاع از حق و حقوق انسانی و ابتدایی برای خود و دیگر هم طبقه ای هایشان می باشد.ادامه ی بازداشت ساعد پناه و صالح نیا به هر بهانه و انگ واهی از سوی تمامی اعضای کمیته دفاع از رضا شهابی محکوم میباشد و ما خواستار آزادی ایشان و پایان دادن به پرونده ی قضایی ایشان هستیم.
همچنین لازم به ذکر است که رضا شهابی کاملا بلاتکلیف در بخش جراحی اعصاب در بیمارستان امام خمینی به حال خود رها شده است و چندین بار دچار خونریزی از بینی شده است.پزشکان متوجه شده اند که این خونریزی ها در اثر صدمه دیدن رضا در دوران بازجویی در اوین میباشد.و مشخص شده که در اثر ضربات شدیدی که به سر او وارد آورده اند ضایعات و صدمات جبران ناپذیری در ناحیه ی سر و در اعصاب و مغز او به جا گذاشته اند.
پزشکان اعلام کرده اند که اکنون متوجه شده اند برای آمادگی برای عمل جراحی ضروری است علاوه بر دیگر بهبودی ها، این ضایعات مغزی ایجاد شده در اثر ضربه زدن به سر رضا نیز بهبود یابد.
بدین ترتیب هر روزه مشکل جسمی حاد ِ جدیدی توسط پزشکان کشف میشود که همگی مربوط به آزار و اذیت هایی است که در بازجویی ها و در زندان بر سر رضا شهابی آورده اند.
کمیته دفاع از رضا شهابی - چهارشنبه ٢١ دیماه ٩٠
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)
********

اطلاعیه شماره ١٣

پیام رضا شهابی به خانم بئاتریس، یکی از اعضای جنبش ضد سرمایه داری ٩٩%
با خبر شدم که یکی از دانشجویان جنبش ضد سرمایه داری ٩٩% انگلیس به نام خانم بئاتریس پیام پرمهر و حمایت آمیزی برای من ارسال کرده اند. این پیام بسیار من را شاد کرد و بر خود لازم دیدم تا از این دوست جنبش كارگری تشکر کنم و بدین وسیله بار دیگر حمایت و همبستگی خود را با تمامی کارگران و مردمی که تحت این جنبش، علیه استثمار و ستم های سرمایه داری در نقاط مختلف جهان اعتراض می کنند اعلام کنم.
بئاتریس گرامی و دیگر كارگران! 
سال هاست که کارگران به شکل های گوناگون اعتراض خود را علیه این سیستم استثمارگر اعلام میکنند.و خوشحالم كه اكنون نیز در جنبش ٩٩% مردم علیه ستم فریاد میزنند.
من و همکاران دیگرم نیز از حدود ٦ سال پیش كه فعالیتمان را شروع كردیم همین حرف ها را می زدیم: می گفتیم که تمام کارها و زحمت ها را ما اکثریت جامعه می کشیم و سودش تنها به جیب عده ای اندک می رود و شرایط و گرفتاری امروز من نیز دقیقا به دلیل دفاع از حقوق همکارانم است. برای رهایی از ستمهای سرمایه داران، کارگران و مردم زحمت کش در سراسر جهان باید با هم متحد شوند و برای گرفتن حق و حقوق خود مبارزه کنند؛ حقوق بشر واقعی از دیدگاه من چیزی نیست جز حقوق ٩٩% زحمت کش جامعه که تمام ثروت ها را تولید می کنند اما خودشان بهره ای از آنها نمی برند، نه حقوق کذایی معدود انسان های سرمایه داری که هیچ کاری نمی کنند ولی همه چیز در اختیارشان است.
به گرمی دست شما دوست عزیز و دیگر انسان هایی که در سراسر جهان از حقوق کارگران و زحمتکشان دفاع کرده و علیه مناسبات استثمارگرایانه ی سرمایه داری مبارزه می کنند، می فشارم.

علیه سرمایه داری بجنگیم كه پیروزی از آن ماست!

با بهترین درودها

کارگر زندانی رضا شهابی - ١٨ دیماه ١٣٩٠

عضو هیئت مدیره و خزانه دار سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
............................................................
اصل پیام خانم بئاتریس دانشجوی ساکن لندن و عضو جنبش ضد سرمایه داری:
بئاتریس دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه متروپولیتن لندن در روایت چهل و هشتم کمپین ٩٩ (جنبش اشغال ضد سرمایه داری) در حالی که پیامش و عکس رضا شهابی را در دست دارد و بالای این نوشته آمده است : " یک جهان، یک نبرد "
این پیام را برای رضا شهابی ارسال کرده است: 
"من دوست دارم به تو بگویم تو یکی از جسورترین مردانی هستی که درباره ات شنیده ام. مایلم تا همبستگی خود را با تو اعلام کنم . حتی اگر این تنها کاری باشد که می توانم انجام دهم. امیدوارم پیام من از رنج تو و خانواده ات بکاهد. من زمانی که روایت هایی چون تو را می شنوم از این که انسانم به خود می بالم. آرزو می کنم ، مبارزات مختلف ما، همه ی ما ، جهان را به جای بهتری تبدیل کند "
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)
********

اطلاعیه شماره ١٢

(متن نامه‌ی اعتراضی رضا شهابی)

به همراه آخرین لیست اعضا
این‌جانب کارگر زندانی رضا شهابی ذکریا عضو هیئت‌مدیره و خزانه دار سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی که به دلیل دفاع از حق و حقوق کارگران همکارم و فعالیت صنفی قریب به ٢٠ ماه است که بدون محاکمه در بازداشت موقت به سر می برم، اکنون بیش از ١٠ روز است که به اعتصاب غذای ٣١ روزه خود پایان دادم اما بر خلاف گفته‌ی مسئولین هیچ تغییری در روند پرونده و وضعیت درمانی‌ام مشاهده نکرده‌ام. دکتر معالج من با توجه به وضعیت بحرانی مهره‌های کمر و گردن‌ام دستور داده که همواره باید یک همراه در کنارم باشد و همچنین دستور داده تا یک قطعه پلاتینی و مقادیری دارو برای عمل جراحی تهیه شود، اما مسئولین زندان که قانوناً موظف به تهیه‌ی این موارد و دیگر ملزومات درمانی من هستند، نه تنها از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌کنند، بلکه فشارهای روانی و عصبی بر من و خانواده‌ام را افزایش داده و از ملاقات خانواده و نزدیکانم با من جلوگیری می‌کنند.
با توجه به وضعیتی که برای من پیش آمده، اعلام می‌کنم که تا موارد زیر برای من فراهم نشود، اجازه‌ی هیچ‌گونه درمانی را نخواهم داد:
١- باید با من به عنوان یک مریض رفتار شود و نه یک زندانی، زیرا این جا بیمارستان است و نه زندان اوین.
٢- ملاقات و همراه من باید کاملاً آزاد و به مانند دیگر بیماران باشد و نباید خانواده من مجبور باشند برای گرفتن مجوز ملاقات و همراه، هر ٣ روز یک‌بار، ساعت‌ها و روزها در راهروهای دادستانی انتظار بکشند.
٣- مسئولین زندان باید سریعاً نسبت به تهیه‌ی اقلام دارویی و کلیه‌ی ملزومات مورد نیاز عمل جراحی من اقدام کنند و کلیه‌ی آثار سوء ناشی از دیرکرد در روند معالجه متوجه مسئولین زندان است.
۴- به جهت آمادگی برای عمل سنگینی که در پیش دارم، من به محیطی آرام و بدون دغدغه نیاز دارم. مسئولین امر موظف به ایجاد چنین فضایی هستند و باید شرایطی فراهم کنند که سربازان و دژبانان وظیفه‌ای که همراه من هستند، برخوردی شایسته با من و خانواده‌ام داشته باشند.
رضاشهابی ذکریا، کارگر زندانی

بیمارستان امام خمینی تهران

١١/دی/٩٠
_____________________________________________
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی، آقای محمود صالحی: 09188747104 (٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴)
کمیته دفاع از رضا شهابی - یازدهم دیماه ٩٠

اسامی افراد جدیدی که به عضویت کمیته دفاع از رضا شهابی درآمده اند:
فاطمه رفیعی - صدیقه نظری - بیژن زاهدی - علی آذریان - یوسف آذریان - ربابه آذریان - حبیب آذریان - معصومه آذریان - لیلا آذریان - محمد شهابی - رسول صمدی - مهران صمدی - مهرداد صمدی - منوچهر صمدی - مهدی صمدی - مریم صمدی - سیفعلی شهابی - شاپور نادری - جهانگیر نادری - جهانپور نادری - جهانسوز نادری - شجاع ابراهیمی - فراز روشن - فهیمه کاملی - سارا زارع - نوراله رضایی

بدین ترتیب آخرین لیست اعضای کمیته دفاع از رضا شهابی (۴٠٢ نفر تا به امروز):
رحمان ابراهیم زاده - یوسف آب خرابات - بهنام ابراهیم زاده - لقمان ابراهیم زاده - سعید ابراهیمی - فرهاد ابراهیمی- هه ساره ابراهیمی- شجاع ابراهیمی - جلال احمدی - جمیل احمدی - فرزاد احمدی - لطف اله احمدی - علی آزادی - ولی آزادی - علی آذریان - یوسف آذریان - ربابه آذریان - حبیب آذریان - معصومه آذریان - لیلا آذریان - توفیق اسدی - طیب اسدی- محمد اسدی - بهروز اسماعیلی - سنا اسماعیلی - سیما احسان خواه - یداله احمد پناه - علیرضا اكبری - توفیق امین پناه - مهرداد امین وزیری - جلال امینی - عباس اندریانی - ریحانه انصاری - صدیق امجدی - اسماعیل بازافکن - مریم بختیاری - کوروش بخشنده - هوشیار بهمنی - شادی بهرامی - گلباغ بهمنی - سمیه بهشتی زاد - كیانوش بهشتی - كیومرث بهشتی زاده - ناصر پركالیان - یاشار پورخامنه - زانیارپورعباد - سیوان عبدی - فرزام عبدی - برهان پیر خضرانی - جلال پیروتی - حسین پیروتی - رحمان تنها -وحید تیطاخی - فرهاد حاتمی -شوان حبیبی -حسین حسن آبادی - محمد حسین - مجید حمیدی - ئاکو حسینی - شیرکو حسینی - علی حسینی - شاهو حسین پناهی- صباح حیدری - غالب حسینی - عبداله حسینی - سعید حسینی - خالد حسینی - محسن حسینی تبار - دلیر حشمتی - علیرضا خباز - علی خدارحمی - صدیق خسروی - گلریز خلیلی - چگوارا خورشیدی - خلیل خورشیدی - محمد علی خلیلی - سامره داشاد - شهلا دل بینا - سوسن رازانی - منیره رحینی - فاطمه رفیعی - ربابه رضایی - فریبا رضایی - نوراله رضایی - شهناز رضا قلی - دیلان رضاقلی - برهان رضوی - فریبرز رئیس دانا - بیژن رستمی - محی الدین رجبی - سید داوود رضوی - حمید رضایی - ظهیر رضوی - حشمت الله رضایی - هاشم رستمی - آرزو روحی - فواد رنجبری - حسن رنجبری - زاهد رضوی - فراز روشن - سارا زارع - اكبر زاهدی - بیژن زاهدی - ناصر زرافشان - بهزاد زمانی - لیلا زمانی - فواد زندی - بهمن زندی - شریف ساعد پناه - سوما ساعد پناه - کیوان ساعد پناه - صدیق سبحانی - شیوا سبحانی - عباس سپهری - احمد سجادی - حسن سعیدی - هوشیار سعیدی - هاجر سعیدی - دلیر سفیدی -علی سهرابی - نیما سهرابی- طلیعه سلامی - مسعود سلیم پور - خالد ساعدی - فتاح سلیمانی - مسعود سبحانی - رحمان سلیمانی - ادیب سوره بومه - واحد سیده - دلیر سفیدی - حبیب اله سلیمانی - ژوبین شادی - پاشا شاکر - نسترن شامعلی - كیوان شریفی - زاهد شریعتی - علی شهابی زکریا - بهنام شهابی زکریا - حسن شهابی زکریا - پژمان شهابی زکریا - سمیه شوقی شندی - شیرین شهابی زكریا - محمد امین شهابی زكریا - زهرا شهابی زكریا - بهمن شهابی زكریا - مهدی شهابی زكریا - عسگر شهابی زكریا - قاسم شهابی زكریا - لیلا شهابی - محمد شهابی - سیفعلی شهابی - فرامرز شریعتی - عمر شعبانی - جلیل شریفیان - بهاره صابری - نظام صادقی - منیژه صادقی - مریم صادقی - نجیبه صالحزاده - محمود صالحی - علی صالحی - مظفر صالح نیا - عبداله صمدی - مهرداد صبوری - مادر صمدی زکریا - یدالله صمدی - بختیار صمدی - حاتم صمدی رسول صمدی - مهران صمدی - مهرداد صمدی - منوچهر صمدی - مهدی صمدی - مریم صمدی - شاهو صفیاری- محمد عبدی پور -مرضیه عبدی - ریبوار عبدالهی - فواد عبدالهی - محمد عزیزی - علیرضا عسگری - سروش علیپور - آرام فاتحی - طاهره فاضلی - بیان فتاحی - سیروس فتحی - کوروش فتحی - رابعه فروردین - ابوبکر فطنی - چینی فیضی- کیوان فروتن - شورش فروتن - بهزاد فرج الهی -کاظم فرج الهی - کژال فتاحی - مریم قاسملو - پژمان قادری - وفا قادری - زینب قباد پور- یداله قطبی - محمود قلی زاده - عبداله کاظمی - فهیمه کاملی - سورام كریمی - سیف اله کمانگر - عطیه کمانگر - ژوبین کمانگر - ناصر كمانگر - مرتصی کمساری - شاهرخ کریمی - رحمان كریمیان - چیمن کیخسروی - علی کریمی- شهناز گلزاری - شعله گودرزی - محمد گویلیان - اقبال لطیفی - شهناز لرکی - بردیا مارابی - افسانه ملا زینل - فرید مجیدی - مینا موحد - جلیل محمدی - مجید محمودی - شمس الدین مرادی - زاهد مرادیان - غریب مرادیان - آزاد مرادی نیا - پروین مرادی نیا - اسعد مریوانی - مسعود مریوانی - صباح ملکی - کمال ملکی - مجید ملکی - نادر ملكی- ستار ملایی - سیروان مجیدی - ایوب مجیدی - جهانگیر محمود ویسی - حامد محمودی نژاد - لاله محمدی - وحید مختارپور - محمد مولانایی - فردین میرکی - محمد امین میرکی - شریفه محمدی- منیره محمدی- نوشین محمدی - هدی محمدی - مریم میرکی - بهمن محمدی - سعید مقدم - منصور محمد - کوکب محمدی - فردین مهدی - عمر مینایی - كیوان مرادی - فرزاد مرادی نیا - خبات مرادی - مازیار مهرپور - دیاکو مردوخی - نسرین محمدی - نادر نادری - شاپور نادری - جهانگیر نادری - جهانپور نادری - جهانسوز نادری - فایق نامداری - کوروش نامداری - پروین نامداری - نقشین ناصری - فردین نگهدار - هوشیار نجاری - نامق نیکدل- پدرام نصرالهی - گوهر ناصری - افشین ندیمی پور - علی اکبر نظری - صدیقه نظری - سید رضا نعمتی پور- آرمان نوری زاد - آزاد ورمزیار - احسن وزیری - آزاد وكیلی - اشكان وكیلی -جهانبخش وكیلی - میلاد وكیلی - طه ولیزاده - عباس هاشمپور - میترا همایونی - آمانج یوسفی - قانع یوسفی - پروین یوسفی نژاد ...
********
بهنام ابراهیم‌زاده بنا بر خواست شهابی و کمیته‌ی دفاع، به اعتصاب غذای خود پایان داد.
کارگر زندانی «بهنام ابراهیم‌زاده» که در حمایت از رضا شهابی در بند ٣۵٠ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود، پس از ١٨ روز و به دلیل اطلاع یافتن از پایان یافتن اعتصاب غذای رضا شهابی، به اعتصاب غذای خود پایان داد.
بهنام ابراهیم‌زاده پیش‌تر طی پیامی اعلام کرده بود که در حمایت از شهابی و تا زمانی که وی در اعتصاب غذاست، وی نیز به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.
رضا شهابی هنگامی که از این اقدام بهنام با‌خبر شده بود، بارها مراتب تشکر و تمجید خود را از این اقدام بهنام اعلام کرده بود و پس از پایان یافتن اعتصاب غذای خودش، خواسته بود تا به هر شکل ممکن بهنام را مطلع سازند که او نیز به اعتصاب خود پایان دهد.
«کمیته‌ی دفاع از رضا شهابی» با ارسال درود و پیام همبستگی به بهنام ابراهیم‌زاده و اعضای خانواده‌ی وی، امیدوار است که مراتب سپاس و تشکر رضا شهابی، اعضای خانواده‌ی وی و اعضای کمیته‌ی دفاع از رضا شهابی، به اطلاع بهنام و اعضای خانواده‌اش رسانیده شود.
کمیته‌ی دفاع از رضا شهابی - ٩ دی‌ماه ١٣٩٠
********

اطلاعیه شماره ١١

معرفی محمود صالحی به عنوان سخنگوی کمیته دفاع

مصوبات کمیته دفاع - آخرین لیست اعضا - یک تکذیبیه - وضعیت وخیم رضا
بر اساس اطلاعیه های پیشین این کمیته (اطلاعیه شماره ۵ مورخه ٢١ آذر ٩٠) و مطابق مصوبات مورخ دوم دیماه ٩٠ این کمیته، آقای محمود صالحی به عنوان سخنگوی رسمی کمیته دفاع از رضا شهابی انتخاب و معرفی میگردد. این کمیته بر خود لازم می بیند تا از قبول زحمت و مسوولیت توسط آقای صالحی، تشکر و تقدیر به عمل آورد. همچنین با توجه به وضعیت وخیم رضا شهابی عضو هیات مدیره و مسوول مالی سندیکای کارگران شرکت واحد و فعال کارگری دربند و نیز با توجه به اینکه تا کنون اقدام موثری از سوی مقامات قضایی برای آزادی رضا مشاهده نشده است، این کمیته در نشست فوق العاده ی خود، ضمن انتخاب نحوه ی فعالیت و افراد مسوول برای ادامه ی مدیریت امور کمیته دفاع، کلیات فعالیت های دفاعی و اعتراضی خود را بررسی و تصویب کردند.
با توجه به مصوبات رسمی اعلام شده در فوق، بدیهی است تنها اخبار و مواضعی که از سوی سخنگوی رسمی کمیته دفاع و نیز اطلاعیه های رسمی این کمیته و یا مصاحبه های صوتی اعضای خانواده اعلام میگردد مورد تایید اعضای خانواده رضا شهابی و کارگران و فعالین عضو در کمیته دفاع از رضا شهابی است.
همچنین اخیرا نوشته جاتی منتشر شده که از زبان یکی از اعضای خانواده از چند فعال سیاسی تشکر شده است، ما ضمن تکذیب این نوشته‌جات اعلام میکنیم که اعضای خانواده رضا که خود موسس و عضو کمیته دفاع هستند، در صورتی که بخواهند اطلاعیه یا نوشته ای منتشر کنند از طریق کمیته دفاع اعلام خواهند کرد. لازم به ذکر است که پزشکان معالج رضا اعلام کرده اند که رضا بعد از پایان اعتصاب حداقل ٣٠ روز باید زیر نظر باشد و خون به او تزریق شده و تقویت شود و سپس دوباره از او آزمایش به عمل آید که آیا وی آمادگی لازم برای بیهوشی و عمل جراحی را دارد یا خیر.
ما اعلام میکنیم که مسوولان میتوانند محتویات پرونده ی رضا شهابی را منتشر کنند تا همگان قضاوت کنند که آیا مطابق پاپوش سازی ها و ادعاهای مقامات امنیتی که اکنون مورد استفاده ی مسوولین قضایی است، رضا شهابی متهم است و یا باید از سوی اجتماع مورد تقدیر عمومی قرار گیرد؟!
کمیته دفاع از رضا شهابی ضمن اعلام نگرانی از وضعیت جسمی رضا بار دیگر به مسوولان قضایی اعلام میکند که لازم است هرچه سریعتر نسبت به آزادی رضا شهابی اقدام نمایند.
شماره تلفن سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی ، آقای محمود صالحی:
(٠٩١٨٨٧۴٧١٠۴) 09188747104
ایمیل و وبلاگ رسمی کمیته دفاع از رضا شهابی :
کمیته دفاع از رضا شهابی - چهارم دیماه ٩٠

اسامی افراد جدیدی که به عضویت کمیته دفاع از رضا شهابی درامده اند:
ناصرزرافشان، شریف ساعدپناه، سوما ساعدپناه، كیوان ساعدپناه، دلیر سفیدی، مظفر صالح‌نیا، عبدالله صمدی، شاهرخ كریمی، دیاكو مردوخی، منیزه صادقی، شهناز گلزاری محمود قلی زاده، عباس سپهری، لیلا زمانی، وحید مختارپور، طه ولیزاده، پاشا شاکر، هوشیار نجاری، عبدالله کاظمی، محی الدین رجبی، فرهاد حاتمی دلیر سفیدی، دلیر حشمتی و شمس الدین مرادی، بهزاد زمانی، اسعد مریوانی، مسعود مریوانی، هوشیار بهمنی، منصور محمد، آرزو روحی، مریم صادقی، دیاکو مردوخی، آزاد ورمزیار، شاهرخ کریم، نقشین ناصری، محی الدین رجبی، محمد علی خلیلی، زینب قباد پور، برهان رضوی، حبیب اله سلیمانی، عبدالله کاظمی، صدیق امجدی، کوروش فتحی، محمد امین میرکی، فواد رنجبری، حسن رنجبری، طلیعه سلامی، هه ساره ابراهیمی، جلال احمدی، سعید حسینی، شهلا دل بینا، برهان رضوی، شیوا سبحانی، حبیب اله سلمانی

بدین ترتیب آخرین لیست اعضای کمیته دفاع از رضا شهابی(٣٧٦ نفر تا به امروز):
رحمان ابراهیم زاده - یوسف آب خرابات - علی آزادی - ولی آزادی - بهنام ابراهیم زاده - لقمان ابراهیم زاده - سعید ابراهیمی - فرهاد ابراهیمی- هه ساره ابراهیمی- جلال احمدی - جمیل احمدی - فرزاد احمدی - لطف اله احمدی - توفیق اسدی - طیب اسدی - محمد اسدی - بهروز اسماعیلی - سنا اسماعیلی - سیما احسان خواه - یداله احمد پناه- علیرضا اكبری - توفیق امین پناه - مهرداد امین وزیری - جلال امینی - عباس اندریانی - ریحانه انصاری - صدیق امجدی - اسماعیل بازافکن - مریم بختیاری - کوروش بخشنده - هوشیار بهمنی - شادی بهرامی - گلباغ بهمنی - سمیه بهشتی زاد - كیانوش بهشتی - كیومرث بهشتی زاده - ناصر پركالیان - یاشار پورخامنه - زانیارپورعباد- سیوان عبدی - فرزام عبدی - برهان پیر خضرانی - جلال پیروتی - حسین پیروتی - رحمان تنها - وحید تیطاخی - فرهاد حاتمی - شوان حبیبی - حسین حسن آبادی - محمد حسین - مجید حمیدی - ئاکو حسینی - شیرکو حسینی - علی حسینی - شاهو حسین پناهی - صباح حیدری - غالب حسینی - عبداله حسینی - سعید حسینی - خالد حسینی - محسن حسینی تبار - دلیر حشمتی - علیرضا خباز - علی خدارحمی - صدیق خسروی - گلریز خلیلی - چگوارا خورشیدی - خلیل خورشیدی - محمد علی خلیلی - سامره داشاد - شهلا دل بینا - سوسن رازانی - منیره رحینی - ربابه رضایی - فریبا رضایی - شهناز رضا قلی - دیلان رضاقلی - برهان رضوی - فریبرز رئیس دانا- بیژن رستمی - محی الدین رجبی - سید داوود رضوی - حمید رضایی - ظهیر رضوی - حشمت الله رضایی - هاشم رستمی - آرزو روحی - فواد رنجبری - حسن رنجبری -زاهد رضوی - اكبر زاهدی - ناصر زرافشان - بهزاد زمانی - لیلا زمانی - فواد زندی - بهمن زندی - شریف ساعد پناه - سوما ساعد پناه - کیوان ساعد پناه - صدیق سبحانی - شیوا سبحانی - عباس سپهری - احمد سجادی - حسن سعیدی - هوشیار سعیدی - هاجر سعیدی - دلیر سفیدی - علی سهرابی - نیما سهرابی - طلیعه سلامی - مسعود سلیم پور - خالد ساعدی - فتاح سلیمانی - مسعود سبحانی - رحمان سلیمانی - ادیب سوره بومه - واحد سیده - دلیر سفیدی - حبیب اله سلیمانی - ژوبین شادی - پاشا شاکر - نسترن شامعلی - كیوان شریفی - زاهد شریعتی - علی شهابی زکریا - بهنام شهابی زکریا - حسن شهابی زکریا - پژمان شهابی زکریا - سمیه شوقی شندی - شیرین شهابی زكریا - محمد امین شهابی زكریا - زهرا شهابی زكریا - بهمن شهابی زكریا - مهدی شهابی زكریا - عسگر شهابی زكریا - قاسم شهابی زكریا -لیلا شهابی - فرامرز شریعتی - عمر شعبانی - جلیل شریفیان - بهاره صابری - نظام صادقی - منیژه صادقی - مریم صادقی - نجیبه صالحزاده - محمود صالحی- علی صالحی - مظفر صالح نیا - عبداله صمدی - مهرداد صبوری- مادر صمدی زکریا - یدالله صمدی- بختیار صمدی - حاتم صمدی - شاهو صفیاری - محمد عبدی پور -مرضیه عبدی - ریبوار عبدالهی - فواد عبدالهی - محمد عزیزی - علیرضا عسگری - سروش علیپور - آرام فاتحی - طاهره فاضلی - بیان فتاحی - سیروس فتحی - کوروش فتحی - رابعه فروردین - ابوبکر فطنی - چینی فیضی - کیوان فروتن - شورش فروتن - بهزاد فرج الهی - کاظم فرج الهی - کژال فتاحی - مریم قاسملو - پژمان قادری - وفا قادری - زینب قباد پور - یداله قطبی - محمود قلی زاده - عبداله کاظمی - سورام كریمی - سیف اله کمانگر - عطیه کمانگر - ژوبین کمانگر - ناصر كمانگر-مرتصی کمساری-شاهرخ کریمی- رحمان كریمیان - چیمن کیخسروی - علی کریمی - شهناز گلزاری - شعله گودرزی - محمد گویلیان- اقبال لطیفی - شهناز لرکی - بردیا مارابی - افسانه ملا زینل - فرید مجیدی - مینا موحد - جلیل محمدی - مجید محمودی -شمس الدین مرادی - زاهد مرادیان - غریب مرادیان - آزاد مرادی نیا - پروین مرادی نیا - اسعد مریوانی - مسعود مریوانی - صباح ملکی - کمال ملکی - مجید ملکی - نادر ملكی - ستار ملایی - سیروان مجیدی - ایوب مجیدی - جهانگیر محمود ویسی - حامد محمودی نژاد - لاله محمدی - وحید مختارپور- محمد مولانایی - فردین میرکی - محمد امین میرکی - شریفه محمدی - منیره محمدی - نوشین محمدی - هدی محمدی - مریم میرکی - بهمن محمدی - سعید مقدم - منصور محمد - کوکب محمدی - فردین مهدی - عمر مینایی - كیوان مرادی - فرزاد مرادی نیا - خبات مرادی - مازیار مهرپور - دیاکو مردوخی - نسرین محمدی - نادر نادری - فایق نامداری - کوروش نامداری - پروین نامداری - نقشین ناصری - فردین نگهدار- هوشیار نجاری - نامق نیکدل - پدرام نصرالهی - گوهر ناصری - افشین ندیمی پور - علی اکبر نظری - سید رضا نعمتی پور - آرمان نوری زاد - آزاد ورمزیار - احسن وزیری - آزاد وكیلی - اشكان وكیلی - جهانبخش وكیلی - میلاد وكیلی - طه ولیزاده - عباس هاشمپور - میترا همایونی - آمانج یوسفی - قانع یوسفی - پروین یوسفی نژاد ...
********

اطلاعیه شماره ١٠

رضا شهابی به خواسته ی جنبش کارگری اعتصابش را پایان داد
غروب روز پنجشنبه یکم دیماه ٩٠ رضا شهابی پس از ٣٠ روز اعتصاب غذا، درخواست خیل کثیری از کارگران و فعالان کارگری و تشکل ها و نهاد های مختلف را که به کمیته دفاع از رضا شهابی واصل شده بود را پذیرفت و قبول کرد که اعتصاب غذایش را پایان دهد.
رضا اعلام کرد من به درخواست های اینهمه کارگر و فعال کارگری و نهاد های مختلف که به کمیته دفاع از من پیام فرستاده اند و خواستار پایان دادن به اعتصاب شده بودند احترام قائلم. اگرچه بنا داشتم تا پای مرگ به اعتصاب ادامه دهم، اما اکنون بیش از این نمیتوانم قبول کنم که به این همه درخواست کماکان پاسخ منفی دهم. من بین انتخاب خودم و خواسته ی جنبش کارگری دومی را میپذیرم و به احترام همه ی آنها از تصمیم خودم مبنی بر ادامه ی اعتصاب میگذرم.
پزشکان رضا اعلام کرده اند علائم حیاتی رضا شهابی در وضعیت بحرانی قرار دارد و او علاوه بر ضعف مفرط دچار کم خونی شدید نیز شده است.
اعضای خانواده ی شهابی نیز اعلام کرده اند که اکنون مسوولان قضایی که اینهمه قول مساعد داده اند که برای آزادی رضا سریعا اقدام کنند لازم است بعد از ٢٠ ماه سرگردانی و فشار و بلاتکلیفی و فشار های روحی و جسمی برای آزادی این کارگر دربند اقدام نمایند.
کمیته دفاع از رضا شهابی با اعلام هشدار نسبت به وضعیت جسمی بحرانی رضا، خواستار سرعت دادن به روند معالجه ی وی و حرکت مسوولان قضایی برای فراهم کردن آزادی بی قید و شرط این کارگر دربند میباشد.
کمیته دفاع از رضا شهابی ساعت ۵ عصر پنجشنبه ١ دیماه ٩٠
********

اطلاعیه شماره ٩

ادامه‌ی اعتصاب، جابه‌جایی رضا و كارشكنی در روند معالجه
رضا شهابی در حالی ٢٨ ‌اُمین روز اعتصاب خود را پشت سر می‌گذارد كه او را امروز به جهت بررسی امكان بیهوشی برای عمل، نزد پزشك متخصص بیهوشی بیمارستان امام خمینی بردند. این پزشك پس از انجام معاینات و بررسی وضعیت جسمانی رضا گفت : «من به هیچ وجه صلاح نمی‌دانم كه تو را بیهوش كنند، زیرا پس از ٢٨ روز اعتصاب غذا اصلا وضعیت طبیعی نداری و فشار خونت نرمال نیست. در ضمن جواب آزمایش‌هایت را هم هنوز اعلام نكرده‌اند و من نمی‌توانم بدون دیدن آن‌ها نظر دهم».
همچنین دیشب رضا را از بخش اصلی «مغز و اعصاب» بیمارستان كه شرایط نسبتاً مساعدی داشت به یكی از بخش‌های قدیمی منتقل كرده‌اند كه اصلاً وضعیت مناسبی ندارد و هنگامی كه خانواده از دلیل این انتقال سؤال كردند، به آن‌ها پاسخ داده شد كه: «آن بخش اولی خصوصی است و هزینه‌ی آن بالا است و زندان زیر بار هزینه‌های آن نمی‌رود»!
دكتر معالج رضا نیز كه امروز او را دیده بود از این انتقال بسیار تعجب كرده و گفته بود: «من به هیچ وجه از این انتقال خبر نداشتم و امروز در همان بخش دنبال تو می‌گشتم! چه كسی دستور داده تو را به این جا منتقل كنند. با توجه به وضعیتی كه داری این بخش اصلاً مناسب نیست و باید سریعاً به بخش قبل بازگردی». این دكتر گفته است كه در صورت عمل به قطعه‌ای برای گردن رضا نیاز است كه قیمت آن در حدود ٢ میلیون تومان است.
هم‌چنین شنیده شده است كه از سربازان نگهبان رضا، نامه‌ای مبنی بر رضایت برای عمل‌اش گرفته شده كه رضا و خانواده‌‌اش به شدت نسبت به این عمل اعتراض دارند، زیرا تنها مرجع برای رضایت عمل خانواده‌ی مریض است.
كمیته‌ی دفاع از رضا شهابی با اعتراض شدید به روند معالجه‌ی رضا، خواهان آزادی هر چه سریع و بی‌قید و شرط رضا شهابی است و در صورت ادامه‌ی این روند دست به اقدامات مقتضی خواهد زد.
كمیته دفاع از رضا شهابی - ٢٨ آذر ٩٠

********

اطلاعیه شماره ٨

روز ٢٧- ام اعتصاب - بلاتكلیفی و خطر جانی - ملاقات در بیمارستان-اعضای جدید كمیته
رضا شهابی در حالی كه در بخش ضایعات نخاعی و با اوضاع سخت جسمی بستری شده است كماكان دراعتصاب غذا به سر می برد و بعد از ٢٧ روز اعتصاب هنوز نپذیرفته است كه از هیچ گونه تغذیه ای استفاده كند.
رضا در حالی كه گردنش بسته شده و بیحال روی تخت افتاده است دائما تكرار میكند كه "من می خواهم كه زودتر آزاد شوم.این دست بند و پا بند و زنجیر و اینهمه مامور برای چیست؟ مگر من جنایت كار هستم؟من باید در شرایط مناسبی و با آسودگی خاطر و در حالی كه اعضای خانواده ام در كنارم هستند عمل جراحی انجام دهم." رضا تاكید دارد كه باید بدون قید و شرط آزاد شود.
از سویی تمامی دوستانی كه رضا را ملاقات كرده اند،تاكید میكنند رضا از روحیه ی بسیار بالایی برخوردار است اما از نظر جسمی در شرایط خطرناكی قرار دارد و باید به زودی آزاد شود و اعتصاب غذایش پایان یابد. رضا از تمام افراد و تشكل هایی كه از او و خانواده اش حمایت كرده اند تشكر كرده و گفته " دست شما را میبوسم، تا وقتی قلب شما می تپد قلب من هم می تپد.من از همه شما تشكر میكنم ". كمیته دفاع از رضا شهابی خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری رضا شهابی است و از اعضا و نیز افراد و تشكل های حامی درخواست میكند از انجام هیچ گونه تلاشی در این راستا فروگذار نكنند.
همچنین از اعضای این كمیته درخواست میشود برنامه ها و نظرات پیشنهادی خود را به این كمیته ارسال نمایند.
كمیته دفاع از رضا شهابی - ٢٧ آذر ٩٠

اعضایی كه از داخل كشور در چند روز اخیر به كمیته دفاع پیوسته اند:
فریبرز رئیس دانا، آزاد وکیلی، جهانبخش وکیلی، وحید تیطاخی، فردین نگهدار، هدی محمدی، اكبر زاهدی، طیب اسدی،محمد اسدی، اشكان وكیلی، سامره داشاد،سروش علیپور، علی آزادی، علی خدارحمی، فردین مهدی، ناصر پركالیان، شنهاز رضا قلی، ولی آزادی، كیوان شریفی، محمد عزیزی، لیلا شهابی، سوسن رازانی، جلال امینی، حسین حسن آبادی، محمد گویلیان، هاجر سعیدی، ادیب سوره بومه، مجید محمودی، شاهو حسین پناهی، زانیار پورعباد، نیما سهرابی، كیومرث بهشتی زاده، آرام فاتحی، یداله احمد پناه، بهروز اسماعیلی، میلاد وكیلی، فرید مجیدی، سمیه بهشتی زاد، كیانوش بهشتی، زاهد شریعتی، احمد سجادی، پژمان قادری، بهمن زندی، محمد مولانایی، واحد سیده، یوسف آب خرابات، ناصر كمانگر، رحمان كریمیان، فرزام عبدی، سورام كریمی، رابعه فروردین، زاهد رضوی، چگوارا خورشیدی، دیلان رضا قلی، منیره رحینی، بیان فتاحی، نادر ملكی، پروین یوسفی نژاد، فریبا رضایی، جلال امینی، شاهو صفیاری، خلیل خورشیدی، آرمان نوری زاد، مرضیه عبدی، منیره محمدی، سیوان عبدی، كیوان مرادی ،طاهره فاضلی...
که بدین ترتیب جدیدترین لیست اعضا شامل ٣٢۴ نفر
جدید ترین لیست اعضای كمیته دفاع از رضا شهابی:
یوسف آب خرابات - علی آزادی - ولی آزادی - رحمان ابراهیم زاده - بهنام ابراهیم زاده - لقمان ابراهیم زاده - سعید ابراهیمی - فرهاد ابراهیمی - جمیل احمدی - فرزاد احمدی - لطف اله احمدی - توفیق اسدی - طیب اسدی - محمد اسدی - بهروز اسماعیلی - سنا اسماعیلی- سیما احسان خواه - یداله احمد پناه- علیرضا اكبری - توفیق امین پناه - مهرداد امین وزیری - جلال امینی-عباس اندریانی - ریحانه انصاری - اسماعیل بازافکن - مریم بختیاری - کوروش بخشنده - شادی بهرامی- گلباغ بهمنی - سمیه بهشتی زاد - كیانوش بهشتی - كیومرث بهشتی زاده - ناصر پركالیان - یاشار پورخامنه - زانیارپورعباد - سیوان عبدی-فرزام عبدی - برهان پیر خضرانی - جلال پیروتی - حسین پیروتی - رحمان تنها - وحید تیطاخی - شوان حبیبی - حسین حسن آبادی - محمد حسین - مجید حمیدی - ئاکو حسینی- شیرکو حسینی - علی حسینی - شاهو حسین پناهی- صباح حیدری- غالب حسینی- عبداله حسینی - خالد حسینی - محسن حسینی تبار - علیرضا خباز- علی خدارحمی - صدیق خسروی - گلریز خلیلی - چگوارا خورشیدی - خلیل خورشیدی - سامره داشاد- سوسن رازانی - منیره رحینی-ربابه رضایی - فریبا رضایی - شهناز رضا قلی - دیلان رضاقلی - فریبرز رئیس دانا - بیژن رستمی - سید داوود رضوی - حمید رضایی - ظهیر رضوی - حشمت الله رضایی - هاشم رستمی - زاهد رضوی - اكبر زاهدی - فواد زندی - بهمن زندی - صدیق سبحانی - احمد سجادی - حسن سعیدی - هوشیار سعیدی - هاجر سعیدی- علی سهرابی - نیما سهرابی - مسعود سلیم پور- خالد ساعدی - فتاح سلیمانی - مسعود سبحانی - رحمان سلیمانی - ادیب سوره بومه- واحد سیده- ژوبین شادی - نسترن شامعلی - كیوان شریفی - زاهد شریعتی - علی شهابی زکریا - بهنام شهابی زکریا-حسن شهابی زکریا - پژمان شهابی زکریا - سمیه شوقی شندی - شیرین شهابی زكریا - محمد امین شهابی زكریا - زهرا شهابی زكریا - بهمن شهابی زكری - مهدی شهابی زكریا - عسگر شهابی زكریا - قاسم شهابی زكریا - لیلا شهابی - فرامرز شریعتی - عمر شعبانی - جلیل شریفیان - بهاره صابری- نظام صادقی - نجیبه صالحزاده - محمود صالحی- علی صالحی - مهرداد صبوری- مادر صمدی زکریا - یدالله صمدی- بختیار صمدی - حاتم صمدی - شاهو صفیاری - محمد عبدی پور- مرضیه عبدی- ریبوار عبدالهی - فواد عبدالهی - محمد عزیزی - علیرضا عسگری- سروش علیپور- آرام فاتحی- طاهره فاضلی - بیان فتاحی - سیروس فتحی - رابعه فروردین - ابوبکر فطنی - چینی فیضی - کیوان فروتن - شورش فروتن - بهزاد فرج الهی - کاظم فرج الهی - کژال فتاحی - مریم قاسملو - پژمان قادری-وفا قادری - یداله قطبی - سورام كریمی - سیف اله کمانگر - عطیه کمانگر - ژوبین کمانگر- ناصر كمانگر - مرتصی کمساری- رحمان كریمیان - چیمن کیخسروی - علی کریمی - شعله گودرزی - محمد گویلیان - اقبال لطیفی - شهناز لرکی - بردیا مارابی - افسانه ملا زینل - فرید مجیدی - مینا موحد - جلیل محمدی - مجید محمودی - زاهد مرادیان - غریب مرادیان - آزاد مرادی نیا-پروین مرادی نیا - صباح ملکی - کمال ملکی- مجید ملکی - نادر ملكی - ستار ملایی - سیروان مجیدی - ایوب مجیدی - جهانگیر محمود ویسی-حامد محمودی نژاد - لاله محمدی-محمد مولانایی - فردین میرکی - شریفه محمدی - منیره محمدی - نوشین محمدی - هدی محمدی - مریم میرکی - بهمن محمدی - سعید مقدم - کوکب محمدی - فردین مهدی - عمر مینایی- كیوان مرادی - فرزاد مرادی نیا - خبات مرادی - مازیار مهرپور - نسرین محمدی - نادر نادری - فایق نامداری - کوروش نامداری - پروین نامداری - فردین نگهدار- نامق نیکدل- پدرام نصرالهی - گوهر ناصری - افشین ندیمی پور- علی اکبر نظری - سید رضا نعمتی پور- آرمان نوری زاد - احسن وزیری - آزاد وكیلی - اشكان وكیلی - جهانبخش وكیلی - میلاد وكیلی - عباس هاشمپور - میترا همایونی - آمانج یوسفی - قانع یوسفی - پروین یوسفی نژاد...
********

اطلاعیه شماره ٧

رضا در بیمارستانی در تهران بستری شده

رضا شهابی در حالت وخیم جسمی به طور اورژانسی در بیمارستان امام خمینی شهر تهران بستری شده است.
کمیته دفاع از رضا شهابی نسبت به وضعیت حساس رضا هشدار داده و توجه همگان را به این نکته جلب می‌کند که چند مهره‌ی گردن رضا باید جایگزین شده و او عمل جراحی بسیاری حساسی را پیش رو دارد. به همین دلیل لازم است مسئولین بیمارستانی و قضایی و امنیتی به شکلی دقیق مراقب وضعیت سلامت او باشند. هر گونه سهل‌انگاری در مراقبت پزشکی از رضا، باعث فلج شدن وی خواهد شد.
اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.
کمیته‌ی دفاع از رضا شهابی- ساعت ۵ عصر چهارشنبه ٢٣ آذرماه ٩٠

اسامی اعضایی که در دو روز اخیر به کمیته دفاع پیوسته اند: بهنام ابراهیم زاده - کاظم فرج الهی - شریفه محمدی - محمد حسین- نظام صادقی- مجید ملکی- غریب مرادیان - اسماعیل بازافکن- سیف اله کمانگر- سعید ابراهیمی - بهاره صابری - شعله گودرزی - شادی بهرامی- عطیه کمانگر- سنا اسماعیلی- بردیا مارابی- ژوبین کمانگر - ژوبین شادی- علی کریمی- امانج یوسفی- قانع یوسفی- فواد عبدالهی - مهرداد صبوری - فرهاد ابراهیمی - سیروس فتحی - سیما احسان خواه - علیرضا خباز

لیست کامل اعضا تا به امروز:
رحمان ابراهیم زاده - بهنام ابراهیم زاده - لقمان ابراهیم زاده - سعید ابراهیمی - فرهاد ابراهیمی- جمیل احمدی - فرزاد احمدی - لطف اله احمدی - توفیق اسدی - سنا اسماعیلی- سیما حسان خواه - علیرضا اكبری - توفیق امین پناه - مهرداد امین وزیری - عباس اندریانی - ریحانه انصاری - اسماعیل بازافکن - مریم بختیاری - کوروش بخشنده - شادی بهرامی- گلباغ بهمنی- یاشار پورخامنه - برهان پیر خضرانی - جلال پیروتی - حسین پیروتی - رحمان تنها شوان حبیبی - محمد حسین- مجید حمیدی - ئاکو حسینی - شیرکو حسینی - علی حسینی - صباح حیدری- غالب حسینی- عبداله حسینی - خالد حسینی - محسن حسینی تبار - علیرضا خباز - صدیق خسروی - گلریز خلیلی - ربابه رضایی - بیژن رستمی - سید داوود رضوی - حمید رضایی - ظهیر رضوی - حشمت الله رضایی - هاشم رستمی - فواد زندی - صدیق سبحانی - حسن سعیدی - هوشیار سعیدی - علی سهرابی - مسعود سلیم پور-خالد ساعدی - فتاح سلیمانی - مسعود سبحانی - رحمان سلیمانی - ژوبین شادی- نسترن شامعلی - علی شهابی زکریا - بهنام شهابی زکریا-حسن شهابی زکریا - پژمان شهابی زکریا - سمیه شوقی شندی - شیرین شهابی زكریا - محمد امین شهابی زكریا - زهرا شهابی زكریا - بهمن شهابی زكریا - مهدی شهابی زكریا - عسگر شهابی زكریا - قاسم شهابی زكریا -فرامرز شریعتی - عمر شعبانی - جلیل شریفیان - بهاره صابری- نظام صادقی - نجیبه صالحزاده - محمود صالحی- علی صالحی - مهرداد صبوری- مادر صمدی زکریا - یدالله صمدی- بختیار صمدی - حاتم صمدی - محمد عبدی پور - ریبوار عبدالهی - فواد عبدالهی- علیرضا عسگری - سیروس فتحی- ابوبکر فطنی - چینی فیضی- کیوان فروتن - شورش فروتن - بهزاد فرج الهی - کاظم فرج الهی - کژال فتاحی - مریم قاسملو - وفا قادری - یداله قطبی - سیف اله کمانگر -عطیه کمانگر - ژوبین کمانگر- مرتصی کمساری- چیمن کیخسروی - علی کریمی- شعله گودرزی- اقبال لطیفی - شهناز لرکی - بردیا مارابی- افسانه ملا زینل - مینا موحد - جلیل محمدی - زاهد مرادیان -غریب مرادیان - آزاد مرادی نیا-پروین مرادی نیا - صباح ملکی - کمال ملکی - مجید ملکی - ستار ملایی - سیروان مجیدی - ایوب مجیدی - جهانگیر محمود ویسی - حامد محمودی نژاد - لاله محمدی - فردین میرکی شریفه محمدی - نوشین محمدی - مریم میرکی - بهمن محمدی - سعید مقدم - کوکب محمدی-عمر مینایی - فرزاد مرادی نیا - خبات مرادی - مازیار مهرپور - نسرین محمدی - نادر نادری - فایق نامداری - کوروش نامداری - پروین نامداری - نامق نیکدل - پدرام نصرالهی - گوهر ناصری - افشین ندیمی پور-علی اکبر نظری - سید رضا نعمتی پور - احسن وزیری - عباس هاشمپور - میترا همایونی - آمانج یوسفی - قانع یوسفی ...
********

اطلاعیه شماره ٦

آیا رضا به بیمارستان منتقل شده است؟

پس از انواع گفته های ضد و نقیض، روز چهارشنبه ٢٣ آذر ماه توسط یک مقام قضایی در دادستانی مقدس مستقر در زندان اوین، به خانواده ی رضا شهابی اعلام شده که رضا به بیمارستانی نامعلوم منتقل شده است.
این در حالی است که رضا در تماس تلفنی روز سه شنبه اعلام کرده بود در ارسال وی به بیمارستان تعلل میشود و حتا به او گفته اند که پرونده ی پزشکی مفقود شده است. قاضی پرونده نیز اعلام کرده از بیماری رضا خبری ندارد!
رضا اکنون در بیست و سومین روز اعتصاب خود به سر میبرد و بعید نیست در اثر وخامت اوضاع جسمانی و از بیم فلج شدن یا ضایعه ی جدی به سلامتی او به بیمارستان منتقل شده باشد.
از سویی مطابق هشدار پزشکان، عمل پیش روی رضا بسیار حساس و خطرناک است و ضروری است رضا با بالاترین حساسیت ها تحت مراقبت قرار گیرد و هرگونه تعلل یا کم دقتی در مراقبت پزشکی و یا عمل و مراقبت های بعدی باعث فلج شدن رضا خواهد شد و عواقب آن مستقیما متوجه مسوولان قضایی و امنیتی خواهد بود.
این کمیته در صورت اطمینان از بستری شدن رضا، اخبار تکمیلی را اعلام خواهد نمود.اما بدینوسیله از تمامی اعضا و نهاد ها و اشخاص حامی میخواهد برای آزادی بی قید و شرط و فوری رضا شهابی تلاش های خود را تسریع بخشند.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ٢٣ آذرماه ٩٠


k.d.shahabi@gmail.com

********

پیام بهنام ابراهیم زاده كارگر زندانی برای اعتصاب غذا در دفاع از رضا شهابی


رضا شهابی عزیز
درود بر مقاومت و پایداریت 

به عنوان كارگری كه درد و رنج های یك كارگر را با پوست و استخوانم لمس كردم با تو احساس همدردی میكنم. بی توجهی مسوولان به اوضاع جسمی و روانی تو كه به جامعه ی كارگری جان میبخشی نشان از بی تدبیری و بی احساسی و اراده حاكمانی است كه با رنج های و دنیای كارگران بیگانه اند.
اینجانب بهنام ابراهیم زاده ضمن محكوم كردن برخورد غیر انسانی و غیر قانونی با شما و ضمن اینكه می خواهم كه به اعتصاب خود پایان دهید، به مسوولان هشدار میدهم تا به وضعیت وخیم شما رسیدگی شود. در غیر اینصورت من نیز به اعتصاب غذایی كه از امروز آغاز كرده ام ادامه خواهم داد. چرا كه اینجانب نمی توانم نسبت به تهدید به جان یكی از فعالان كارگری بی تفاوت باشم.
بهنام ابراهیم زاده - كارگر زندانی در بند ٣۵٠ زندان اوین

٢١ آذرماه ٩٠
****************

اطلاعیه شماره ۵ كمیته دفاع از رضا شهابی


شرایط دشوار رضا در بیست و یكمین روز اعتصاب غذا - ترس مقامات از

انجام عمل جراحی - اعتصاب بهنام ابراهیم زاده در دفاع از شهابی - جدیدترین لیست اعضای كمیته دفاع

روز دوشنبه ٢١ آذرماه اعضای خانواده ی رضا برای ملاقات به زندان اوین رفتند. به آنها اعلام شد به دلیل وخامت اوضاع جسمی، امكان انتقال رضا به سالن ملاقات وجود ندارد و آنها باید به محل دادستانی اوین مراجعه كنند زیرا انتقال رضا با ماشین به آنجا ممكن است.
رضا شهابی در بیست و یكمین روز اعتصاب غذای خود در شرایطی بود كه حتا سرش را نمیتوانست تكان دهد. پیش از انتقال رضا از بند ٢٠٩ به بند ٣۵٠ به رضا گفته شده است چنانچه دست از فعالیت كارگری بردارد او را آزاد میكنند و رضا باید بابت این موضوع تعهد بدهد كه رضا نپذیرفته است. همچنین یكی از مسوولین قضایی روز گذشته با حضور در بند ٣۵٠ به رضا گفته است درصورتی كه دست از اعتصاب غذا بردارد او را آزاد میكند و رضا پاسخ داده دفعه ی قبل كه اعتصاب كردم همین حرف را زدید و با وجود اینكه میدانید من بیگناهم هیچ كاری نكردید. این بار من تا پای مرگ دست از اعتصاب غذا برنخواهم داشت و خواهان آزادی فوری و مداوا هستم.
رضا در ملاقات به یكی از اعضای خانواده ی خود اعلام كرده است كه برای من مردن در راه جنبش كارگری افتخار است. ما ٩٩ درصد افراد جامعه هستیم. اما ثروت ها در دست یك درصد جامعه است. ما جان می كنیم و كار میكنیم اما حتا نمیتوانیم فرزندان خودمان را برای چند روز به مسافرت ببریم. نمیتوانیم آنها را به آموزشگاه ببریم تا چیزی بیاموزند. من از حق و حقوق كارگران دفاع كرده و میكنم .اكنون نیز تا پای جان بر بیگناهی خودم و خواست آزادی بی قید و شرط می ایستم. من خواهان این نیستم كه از بلاتكلیفی بیرون بیایم. خواهان این نیستم كه با وثیقه آزاد شوم. زیرا من وثیقه ای برای گذاشتن ندارم و جرمی هم مرتكب نشده ام كه بخواهم تكلیفم معین شود. من را نیمه جان و بیمار كرده اند. باید مداوا شوم و بی قید و شرط آزاد شوم.
همچنین پزشك زندان اوین نیز به رضا اعلام كرده است عمل جراحی تو بسیار خطرناك و حساس است و مهره های گردنت باید جایگزین شوند. این عمل ریسك بالایی دارد و اكنون هیچ كس مسوولیت این عمل را نمی پذیرد. كدام بیمارستان یا كدام مسوول قضایی مسوولیت این عمل را می پذیرد؟ او به رضا اطلاع داده است كه اكنون همه از زیر بار این مسوولیت در می روند.
همچنین از صبح روز دوشنبه بهنام ابراهیم زاده فعال كارگری محبوس در بند ٣۵٠ زندان اوین در اعتراض به اوضاع جسمی وخیم رضا شهابی و با خواست آزادی فوری و بی قید و شرط شهابی، دست به اعتصاب غذا زده است.(متن نامه ی بهنام ابراهیم زاده در این باره جداگانه منتشر میشود).
كمیته دفاع از رضا شهابی طی این چند روز تعداد بسیاری نامه و اطلاعیه ی حمایتی از سوی افراد و تشكل های كارگری در داخل و خارج از كشور دریافته كه به كارزار مبارزه برای آزادی رضا شهابی پیوسته اند.
ما ضمن تشكر از همه ی آنها در اینجا جدیدترین لیست اسامی كارگران و فعالین كارگری داخل كشور كه تا امروز به عضویت این كمیته درآمده اند را اعلام میكنیم.
همچنین این كمیته خواستار آن است كه اعضا ی این كمیته و نیز افراد و تشكل های حامی، از هر طریق ممكن برای آزادی فوری و بی قید و شرط رضا شهابی تلاش نمایند.
اعضای كمیته دفاع میتوانند پیشنهادات،برنامه ها و نظرات خود را از طریق ایمیل این كمیته در اختیار قرار دهند.همچنین اعضایی كه مایلند شماره تلفن خود را برای عضویت در گروه سخنگویان كمیته و به منظور اعلام عمومی جهت تماس دیگران برای كسب اطلاعلات، اعلام نظرات و یا اعلام حمایت ها در اختیار قرار دهند،می توانند شماره تماس خود را به ایمیل این كمیته اعلام نمایند. 

كمیته دفاع از رضا شهابی - ٢١ آذرماه ٩٠
********
نام اعضا ( به ترتیب حروف الفبا ) - لازم به ذكر است كه اعضای كمیته دفاع (تا كنون ١٢۵ نفر) طیف وسیعی از افراد را شامل می شود.
علاوه بر اعضای خانواده ی رضا شهابی(همسر، فرزندان، خواهر، برادران،مادر، مادر همسر و دیگر اعضای فامیل، حدود ٢٠ نفر)، افراد دیگری ( تا این تاریخ ١٠۵ نفر) نیز عضو كمیته دفاع می باشند. در میان اعضای این كمیته افرادی از اعضای هیات مدیره ی سندیكای كارگران شركت واحد و یا فعالین كارگری شركت واحد،اعضای تشكل هایی همچون كمیته هماهنگی برای كمك به ایجاد تشكل های كارگری، كارگران و فعالین كارگری مستقل در شهرهای مختلف، فعالین جنبش زنان و فعالین جنبش لغو كار كودك وجود دارند. برخی از اعضا با ارسال متنی حمایتی، عضویت خود را اعلام كرده اند كه برای فشرده تر بودن متن اطلاعیه های این كمیته امكان نشر متون ارسالی آنها برای ما مقدور نیست.
رحمان ابراهیم زاده - لقمان ابراهیم زاده - جمیل احمدی - فرزاد احمدی - لطف اله احمدی - توفیق اسدی - علیرضا اكبری - توفیق امین پناه - مهرداد امین وزیری - عباس اندریانی - ریحانه انصاری - مریم بختیاری - کوروش بخشنده - گلباغ بهمنی - یاشار پورخامنه - برهان پیر خضرانی - جلال پیروتی - حسین پیروتی - رحمان تنها شوان حبیبی - گلریز خلیلی - مجید حمیدی - ئاکو حسینی - شیرکو حسینی - علی حسینی - صباح حیدری- غالب حسینی- عبداله حسینی - خالد حسینی - محسن حسینی تبار - صدیق خسروی - ربابه رضایی - بیژن رستمی - سید داوود رضوی - حمید رضایی - ظهیر رضوی - حشمت الله رضایی - هاشم رستمی - فواد زندی - صدیق سبحانی - حسن سعیدی - هوشیار سعیدی - علی سهرابی - مسعود سلیم پور-خالد ساعدی - فتاح سلیمانی - مسعود سبحانی - رحمان سلیمانی - نسترن شامعلی - علی شهابی زکریا - بهنام شهابی زکریا-حسن شهابی زکریا - پژمان شهابی زکریا - سمیه شوقی شندی - شیرین شهابی زكریا - محمد امین شهابی زكریا - زهرا شهابی زكریا - بهمن شهابی زكریا - مهدی شهابی زكریا - عسگر شهابی زكریا - قاسم شهابی زكریا -فرامرز شریعتی - عمر شعبانی - جلیل شریفیان - نجیبه صالحزاده - محمود صالحی- علی صالحی - مادر صمدی زکریا - یدالله صمدی- بختیار صمدی - حاتم صمدی - محمد عبدی پور - ریبوار عبدالهی - علیرضا عسگری - ابوبکر فطنی - چینی فیضی-کیوان فروتن - شورش فروتن - بهزاد فرج الهی - کژال فتاحی - مریم قاسملو - وفا قادری - یداله قطبی - مرتصی کمساری - چیمن کیخسروی - اقبال لطیفی - شهناز لرکی - افسانه ملا زینل - مینا موحد - جلیل محمدی - زاهد مرادیان - آزاد مرادی نیا - پروین مرادی نیا - صباح ملکی - کمال ملکی - ستار ملایی - سیروان مجیدی - ایوب مجیدی - جهانگیر محمود ویسی-حامد محمودی نژاد - لاله محمدی - فردین میرکی - نوشین محمدی - مریم میرکی - بهمن محمدی - سعید مقدم - کوکب محمدی-عمر مینایی - فرزاد مرادی نیا - خبات مرادی - مازیار مهرپور - نسرین محمدی - نادر نادری - فایق نامداری - کوروش نامداری - پروین نامداری - نامق نیکدل - پدرام نصرالهی - گوهر ناصری -افشین ندیمی پور- علی اکبر نظری - سید رضا نعمتی پور - احسن وزیری - عباس هاشمپور - میترا همایونی
****************

اطلاعیه شماره ۴

رضا را به جای بیمارستان به بند ٣۵٠ منتقل کردند!

روز یکشنبه ٢٠ آذرماه مسئولین زندان اوین، رضا شهابی را به جای بیمارستان به بند ٣۵٠ زندان اوین منتقل کردند. این خبر را رضا طی تماسی تلفنی به خانواده اعلام کرد و گفت که مسئولین زندان در توجیه این اقدام‌شان گفته‌اند: «فشار خون تو بسیار پایین است و به همین دلیل باید به بند ٣۵٠ منتقل شوی و نه بیمارستان»!
این در حالی است که پس از پیگیری‌های مستمر خانواده و بر اساس نامه ی دادستان مبنی بر انتقال اورژانسی رضا به بیمارستان که از روز یکشنبه ١٣ آذر در اختیار مسئولین بند ٢٠٩ قرار گرفت و همچنین بنابر گفته ی خود این مسئولین، باید رضای نیمه جان را در یکی از روزهای شنبه ١٩ آذر یا یکشنبه ٢٠ آذر به بیمارستان که محل مداوای مریضان است منتقل می‌کردند، نه بند ٣۵٠ که محل نگهداری زندانیان است!
خطر جانی و احتمال فلج شدن رضا را به شدت تهدید می‌کند و نگرانی ها برای سلامت او بسیار بالا رفته است.
در حالی که رضا بیستمین روز اعتصاب خود را در بدترین شرایط جسمی سپری می کند، ما ضمن محکوم کردن ادامه ی بازداشت رضا، خواستار انتقال اورژانسی و فوری رضا شهابی به بیمارستان هستیم و به مسئولین گوشزد می‌کنیم که تمام عواقب جانی ناشی از کوتاهی‌شان در انتقال او به بیمارستان، مستقیماً متوجه آن‌هاست.
کمیته دفاع از رضا شهابی - یکشنبه ٢٠ آذرماه ٩٠
****************
جان رضا در خطر است

نادر نادری عضوکمیته دفاع ازرضا شهابی: 
جان رضا در خطر است، هنوز نامه دادستانی برای انتقال او به بیمارستان به زندان فرستاده نشده است.
برادر همسر رضا شهابی، فعال کارگری که از اول آذرماه امسال در اعتصاب غذا در زندان اوین به سر می برد با اظهار نگرانی شدید از وضعیت او به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « حال رضا در آخرین تماسی که غروب یکشنبه این هفته داشت اصلا خوب نبود. و علیرغم آنکه خانواده، دوستان و کسانیکه به او لطف دارند خواسته بودند اعتصابش را بشکند او گفت قبول نمی کند چون دیگر از این وضعیت خسته شده است. پس از آنکه به دادستانی برای رسیدگی به وضعیت رضا شهابی نامه دادیم آنها از طرف پزشک قانونی ، پزشکانی به زندان فرستادند که آنها نیز پس از معاینه رضا نامه ای نوشتند که او باید سریعا به بیمارستان منتقل شود اما هنوز تاییدیه انتقال رضا به بیمارستان از سوی دادستانی به زندان فرستاده نشده است.»
نادر نادری، برادر همسر رضا شهابی با اظهار اینکه در این مدت تماس های تلفنی او محدودتر از قبل شده است، گفت:« بدتر از همه این است که او روز یکشنبه خیلی کوتاه توانست حرف بزند و برای قطع ارتباط تحت فشار بود. من می شنیدم که از آنطرف مرتب بهش می گفتند تلفن را سریع قطع کند. حتی در این وضعیت بحرانی هم او را اینطور تحت فشار قرار می دهند. نه تنها به وضعیت جسمیش رسیدگی نمی کنند بلکه با محدود کردن تماس هایش نیز می خواهند او را تحت فشار بگذارند.»
رضا شهابی، فعال کارگری که ۱۵ روز از اعتصاب غذایش می گذرد، ۲۲ خرداد سال گذشته بازداشت شد و تا کنون چندین بار به دلیل روشن نشدن وضعیت پرونده اش در زندان دست به اعتصاب غذا زده است. او از زمان دستگیری تا حدود دو ماه پیش در سلول انفرادی بوده و یا تنها با یک نفر دیگر هم بند بود است. اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین است.
برادر همسر رضا شهابی همچنین خبر داد که این فعال کارگری در آخرین ملاقات کابینی خود به دلیل وضعیت بد جسمانی نیز نتوانسته حاضر شود: « آخرین ملاقات پنجشنبه هفته گذشته بود. ما به زندان رفتیم اما رضا به دلیل اینکه حالش مساعد نبود به سالن ملاقات نیامد. بچه های رضا هم آمده بودند که وضعیت روحی خوبی ندارند و لابد رضا نمی خواسته که بچه هایش او را در آن حال بد جسمی بیینند.»
نادر نادری با اعلام اینکه علیرغم تایید پزشکان هنوز دادستانی برای انتقال او به بیمارستان اقدامی انجام نداده است، گفت: « ۴ مهره گردن آقای شهابی دچار ساییده گی شده است و طبق نظر پزشکان بیمارستان بقیه الله و پس از آن تایید پزشک قانونی او باید سریع تحت عمل جراحی قرار بگیرد و ۶ ماه نیز باید بستری باشد. او حتی به دلیل مسکن های که برای آرام شدن دردهایش مرتب در زندان می خورد دچار مشکلات کبده و معده هم شده است.»
وی افزود: ‌« آخرین ملاقات پنجشنبه هفته پیش بود که به دلیل اینکه حالش مساعد برای ملاقات نبود نیامدند به سالن ملاقات فقط یکشنبه تماس داشتند. ما رفتیم زندان. اما خودشان قبول نکردند برای ملاقات . بخصوص که بچه هایش وضعیت روحی خوبی نیستند و ایشان نمی خواستند که بچه هایش او را در حال بد جسمی ببینیند.»
برادر همسر رضا شهابی گفت:« از مسئولان قضایی کشور می خواهیم که او زودتر آزاد شود چون مشکل خاصی ندارد تنها مشکلش کارگر بودنش است. ما می خواهیم که او سریع آزاد و تحت پیگیری پزشکی قرار بگیرد تا حداقل جانش در خطر نباشد.»
****************

اطلاعیه شماره ٣

رضای نیمه جان محاکمه خواهد شد!

روز ۵ شنبه ١٧ آذرماه در اثر پیگیری و اصرار همسر رضا، مامورین بند ٢٠٩ رضا شهابی را برای ملاقات به کابین ملاقات تلفنی آوردند.رضا به حالت نیمه جان درآمده و او را تا مسافتی با ماشین به سالن منتقل کرده بودند و سپس مامورین زیر بغل او را گرفته و کشان کشان تا کابین گفتگو آورده بودند.
رضا آنچنان ضعیف و بیجان بوده است که به سختی حرف میزده و همچنین نیم بدنش به حالت بیحس و فلج درآمده، و با سری کج به یک سو و کاملا خمیده و کم جان مینموده است.
مامورین تایید کرده اند که نامه ی دادستان برای انتقال اورژانسی رضا به بیمارستان را از روز یکشنبه ١٣ آذر در اختیار دارند اما او را احتمالن در یکی از روزهای شنبه ١٩ آذر یا یکشنبه ٢٠ آذر یعنی یک هفته بعد از دریافت نامه ی دادستان ، به بیمارستان خواهند برد!
این در حالی است که جان رضا در خطر است و احتمال فلج شدن وی وجود دارد. و ما تا کنون خبری از انتقال یا عدم انتقال رضا به بیمارستان دریافت نکرده ایم.و شدیدا نگران سلامتی او هستیم.
همچنین یکی از مامورین اعلام نموده رضا در دیماه دادگاهی خواهد شد و خود بلافاصله افزوده که ممکن است به خاطر وضعیت جسمی اش دادگاه به تعویق افتد.
رضا شهابی در ۴ خرداد ٩٠ دادگاهی شده و به دلیل اینکه هیچ موردی برای محکوم کردن علیه وی وجود نداشته تاکنون حکمی برایش صادر نشده است و معلوم نیست که در این مدت چند ماهه آیا رضا را به جرم بیمار بودن و دربند بودن، قرار است محاکمه کنند!؟
کمیته دفاع از رضا شهابی خواهان مداوا و آزادی بی قید و شرط رضا میباشد.
رضا هیچ جرمی مرتکب نشده است.
مسوولین قضایی باید مطابق واقعیات برای رضا برائت و حکم آزادی صادر کنند در حالی که اعلام شده برای او دادگاه تشکیل خواهد شد. در حالی که رضا نوزدهمین روز اعتصاب خود را در بدترین شرایط جسمی سپری میکند، ما هرگونه ادامه ی بازداشت رضا را محکوم میکنیم و از همگان خواهانیم برای آزادی رضا شهابی تلاش نمایند.
کمیته دفاع از رضا شهابی/ شنبه ١٩ آذرماه ٩٠
****************

اطلاعیه شماره ٢

امروز ١۵ روز از اعتصاب غذای رضا شهابی، کارگر زندانی در بند ٢٠٩ زندان اوین میگذرد. و هنوز هیچ خبری از وضعیت رضا شهابی در دست نداریم.
آخرین بار که صدای رضا را شنیدیم روز یکشنبه، ١٣ آذر بود که او با صدای بسیار لرزان که حکایت از حال وخیم او میداد، صحبت میکرد. رضا ممکن است فلج شود و ما هنوز بی اطلاعیم که آیا او را به بیمارستان منتقل کرده اند یا خیر.
دادستان تهران تاییدیه ی پزشک قانونی را به زندان ارسال کرده که در آن تاکید شده رضا شهابی باید به سرعت برای عمل جراحی به بیمارستان منتقل شود. روز یکشنبه به هنگام صحبت کردن رضا با همسر و فرزندانش، از آن سوی خط دائم رضا را تحت فشار قرار میدادند که باید گوشی را بگذارد و تماس را قطع کند. این در حالی است که تماس تلفنی هر یکشنبه سهمیه ی زندانیان بند ٢٠٩ است. اما ماموران برای ایجاد فشار روانی بر رضا با وجود اینکه او از امکان معمول و همگانی تلفن هفتگی استفاده می کرده، وی را ناچار میکردند که هرچه زودتر مکالمه را پایان دهد.
خانواده ی رضا مدت هاست که موفق نشده اند رضا را ملاقات کنند. زیرا در ملاقات دو هفته یک بار و در آخرین نوبت ملاقات، رضا شهابی به دلیل ضعف مفرط جسمی در اثر بیماری و نیز بیحالی ناشی از اعتصاب غذا نتوانسته بود به سالن ملاقات بیاید. ماموران اطلاعات برای تخریب روحیه ی خانواده به آنها گفته بودند رضا خودش میگوید دوست ندارم خانواده ام را ببینم!
شهابی کارگری است که از حقوق صنفی خود و دیگر کارگران دفاع کرده است و اکنون ١٩ ماه است بیگناه و اکنون در شرایطی که احتمال فلج شدنش وجود دارد و جانش نیز در خطر است در زندان اوین و در شرایط دشواری محبوس است.
کمیته دفاع از رضا شهابی از تمام تشکل ها و افرادی که حمایت یا عضویت خود را به ما اعلام داشته اند تشکر نموده و به زودی اسامی اعضای جدید کمیته اعلام خواهد شد.
این کمیته خواهان اقدام فوری و هرچه بیشتر برای آزادی بی قید و شرط و فوری رضا شهابی است.
کمیته دفاع از رضا شهابی - ١٦ آذر ٩٠
****************

اعلام تشکیل «کمیتۀ دفاع از رضا شهابی


رونوشت به کارگران، تشکل‌های کارگری، رسانه‌ها و مسئولان قضایی
کارگران، مردم و وجدان‌های بیدار! 

رضا شهابی کارگر و عضو هیأت‌مدیره‌ی سندیکای کارگران شرکت واحد از تاریخ ٢٢ خرداد ١٣٨٩ به مدت ١٩ ماه است که به دلیل دفاع از حقوق و مطالبات خود و کارگران در زندان اوین تهران، دربند است.
رضا اکنون ناراحتی و نارسایی در کبد و کلیه دارد و ۴ مهره‌ی کمرش ضایع شده و اکنون نیمه‌ی چپ بدنش بی‌حس شده است و مطابق هشدار پزشکان احتمال فلج شدن او وجود دارد و تا کنون چندین بار اورژانسی به بیمارستان منتقل شده است.
در این مدت ١٩ ماهه، اعضای خانواده و فرزندان رضا در بدترین شرایط روحی، جسمی و اقتصادی به سر برده‌اند. ما بارها به مقامات قضایی و نیز مسئولین مختلف مراجعه و نامه‌نگاری کرده‌ایم اما رضا تا کنون آزاد نشده است و هم‌چنان بلاتکلیف است و جان‌اش نیز در خطر است. رضا در اعتراض به این وضعیت از یکم آذرماه دست به اعتصاب غذا زده است. ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا این کارگر زندانی آزاد شود، اما اکنون و پس از ١٩ ماه کماکان در شرایط وخیم جسمی در زندان است.
رضا باور داشته و دارد که کارگران تنها باید به حمایت‌های کارگران اتکاء کنند و همواره در این راه تلاش نموده است. ما اعضای خانواده‌ی رضا شهابی نیز در حمایت از رضا و باورهایش دست کمک و یاری به سوی کارگران و تشکل‌های کارگری دراز می‌کنیم و از همگان می‌خواهیم برای آزادی بی قید و شرط و فوری رضا شهابی تلاش نمایند.
بدین وسیله ما تشکیل «کمیته‌ی دفاع از رضا شهابی» را اعلام می‌کنیم و از کسانی که مایل‌اند عضو این کمیته شوند یا افرادی که مایل به حمایت از آن هستند می‌خواهیم که با نشانی‌های زیر تماس بگیرند.
کمیتۀ‌ دفاع از رضا شهابی - ١٢ آذرماه ١٣٩٠

شیرین شهابی - محمد امین شهابی - ربابه رضایی - مریم قاسملو- نادر نادری
- حمید رضایی - زهرا شهابی - بهمن شهابی - مهدی شهابی - عسگر شهابی - قاسم شهابی



 Asgar Shahabi - Qasem Shahabi

هیچ نظری موجود نیست: