اعلام درخواست برای در اختیار گذاشتن محلی برای برگزاری مجمع عمومی




اعلام درخواست برای در اختیار گذاشتن محلی برای برگزاری مجمع عمومی
همانطور که در خبرهای قبل منعکس شده است، روز جمعه ٢٦ خردادماه نیروهای امنیتی به مجمع عمومی سالیانه کمیته هماهنگی یورش بردند و تمامی افراد حاضر را پس از ضرب و شتم بازداشت کردند. در بازجویی هایی که از اعضای کمیته در زندان به عمل آمد عنوان شد که : "اگر شماها واقعاً از حقوق کارگران دفاع می کنید پس چرا به صورتی مخفی و زیرزمینی مجمع و جلسات خود را برگزار می کنید"! به همین منظور لازم دیدیم توضیحاتی را در مورد تمهیداتی که پیش از برگزاری مجمع برای تهیه ی مکان آن انجام دادیم رو به جنبش کارگری ارائه دهیم: 
از آنجا که "کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری" عقیده دارد که تمامی امکانات موجود در جامعه و از جمله سالنهای همایش و تجمع و همچنین تمامی امکانات رفاهی جامعه به دست کارگران و از محل نپرداختن دستمزد واقعی کارگران ساخته شده است، در تاریخ ١۵ اسفند ١٣٩٠ نامه ای به اداره تشکل های کارگری و کارفرمایی "وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی" ارسال کرد و درخواست کرد تا محلی برای برگزاری مجمع عمومی سالیانه در اختیارش قرار بگیرد. این نامه در تاریخ ١٧ اسفندماه ١٣٩٠ در اداره ی مذکور شماره شد و جواب به صورت شفاهی عنوان شد که: "خیر، هیچ مکانی به شما تعلق نمی گیرد". از سوی دیگر و از آنجا که کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، تشکلی خودساخته است که برای ایجادش از هیچ کس اجازه نگرفته و همچنین به دلیل اینکه طبق اساسنامه باید هر سال یکبار مجمع عمومی برگزار کند، اعضای این تشکل در دیداری حضوری با هم قرار گذاشتند که جمعه آخر خردادماه را در منزلی در کرج گردهم آیند و پس از برگزاری مجمع در منزلی که بسیار کوچک و نامناسب بود، فردا صبح یعنی شنبه به اتفاق تمامی افراد حاضر در جلسه به وزارت کار بروند و نسبت به عدم اختصاص مکانی مناسب برای مجمع عمومی شان اعتراض کنند. اما هنوز نیمی از مجمع نگذشته بود که نیروهای امنیتی یورش بردند و مجمع ناتمام ماند. حدود ٦٠ نفر را به همراه ضرب و شتم و به همراه توهین و ناسزا و تیراندازی هوایی بازداشت کردند. پس از ٢۴ ساعت حدود ۵٠ نفر آزاد شدند اما هنوز ٩ نفر در زندان بسر می برند و نگرانی ها از وضعیت این عزیزان بسیار زیاد است. بنا بر برخی از خبرها ٦ تن از این ٩ نفر به اطلاعات رشت تحویل داده شده اند و ٣ تن باقیمانده همچنان در کرج هستند و هیچ توضیحی درباره وضعیت آنان داده نمی شود. 
کمیته هماهنگی یکبار دیگر ضمن محکوم کردن هجوم نیروهای امنیتی به نشست و مجمع سالیانه اعضای کمیته هماهنگی و بازداشت ٦٠ نفر از آنها، از تمامی کارگران، فعالان کارگری و تشکل های کارگری می خواهد که با تمام توان و از هر طریق ممکن به این اقدام نیروهای امنیتی اعتراض کنند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط اعضای هنوز در بازداشت این کمیته شوند. همچنین این کمیته بنا بر رسالت خود اعلام می دارد که اینگونه رفتارها و سرکوب های خشن خللی در عزم راسخ اعضایش در دفاع از حقوق کارگران و کمک به ایجاد تشکل های خودساخته ی کارگری ایجاد نمی کند.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

٣١ خردادماه ١٣٩١



حمله به نشست و بازداشت فعالین کارگری محکوم است

اعتراضیه
ما جان برکفیم   تا به آخر ایستاده ایم
روز جمعه ۲۶/٣/١٣٩١ تعدادی از دوستان کارگرمان در کرج دستگیر شده و همچنان در زندان و گوهر دشت در بازداشت بسر می برند. لازم به ذکر است هنگام دستگیری با باطوم و قنداق تفنگ و مشت و لگد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. چرا؟ پلیس سرکوبگر اسلامی در ایران دست کمی از پلیس امریکایی، اسرائیلی و روسی و .. نه تنها ندارد بلکه وحشیانه تر هم برخورد می کند. نظام سیاسی حاکمیت سرمایه داری اسلامی در ایران از ابتدای، حضور خود با توسل به شکنجه و سرکوب اعدام حتی اعدام های دسته جمعی به حیات نکبت بار و جنایتکارانه خود ادامه داده است. این منطق حاکمیت سرمایه داری در سراسر جهان است. گرچه بارها ارکان قدرت نظام سیاسی سرمایه داری اسلامی ایران با هجوم کارگران و سایر مزد بگیران به لرزه افتاد اما با حمایت های سرمایه داری جهانی همچنان به حیات خون بار و جنایت کارانه خود ادامه می دهد. حاصل شکنجه و سرکوب و اعدام دهها هزار کارگر در ایران انباشت میلیاردها دلار در حساب های حاکمان دولت سرمایه داری اسلامی در بانک های خارج بوده است. اما اینک جنبش ضد سرمایه داری کارگران ایران به جنبش ضد سرمایه داری جهانی پیوند خورده می رود تا سرنوشت تاریخی خود را رقم بزند و ما از هم اکنون شاهد سیر نزولی منجر به سقوط حاکمان نظام سرمایه داری در ایران و جهان هستیم. ما کارگران با تمام قوا و توان در این نبرد حضور خواهیم داشت زیرا چیزی برای از دست دادن نداریم. بدینوسیله ما فعالان کارگری ضد سرمایه داری خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی دوستان کارگر دستگیر شده در کرج و سایر فعالان کارگری و سیاسی زندانی در زندان های حکومت سرمایه اسلامی در ایران هستیم.
فعالان کارگری ضد سرمایه داری گیلان
کارگران خدمات شهری شهرداریهای نواحی مختلف رشت و کارخانجات قفلیران، پارس خزر ، پارس شهاب، بهوزان، فومن شیمی، فولاد امیرکبیر، فولاد گیلان، ایران برک، پینک، کاشی خزر، کارگران اخراجی لوکاس تندر، دخانیات احمد گوراب، پوشش، فومنات، نساجی پارس ایران، کارگران اخراجی ایران کنف و فرش گیلان، ایران پوپلین، کارگران صافکاری و نقاشی اتومبیل، نقاش ساختمان، کارگران ساختمانی، آلومینیوم سازی، آهنگران درب و پنجره ساز، آهنگران اسکلت کار، کارگران لوله سازی لوشان، نیروگاه لوشان کنف کار- سوئیدان، کارگران فرآورده های بتنی شعاع شرق، کارگران پروژه ای چولاب آبرود شمال، ژیان، خلخال دشت، فراشن ، سیمان خزر، فراگستر و جمعی از کارگران شهرک صنعتی (انزلی - حسن رود)، آب و فاضلاب رشت ، انزلی، صومعه سرا، جمعی از کارگران شهرک صنعتی ماسوله، جمعی از کارگران شهرک صنعتی سیاهکل، کارگران صنایع چوب و کاغذ چوکا، کارگران صنایع چوب اسالم، جمعی از کارگران اداره ی آب و برق رشت، جمعی از فارغ التحصیلان بیکار، جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پایه، فنی مهندسی کشاورزی گیلان (رشت)، کارگران خدماتی پرستاران، بهیاران بیمارستان های پورسینا آریا، گیل و حشمت و توتونکاران، جمعی از دانشجویان پیام نور رشت، جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد رشت، لاهیجان، انزلی، جمعی از دانشجویان جامع علمی کاربردی رشت و انزلی، کارگران گیلانی مقیم تهران و کرج، رشت، انزلی، لاهیجان، لنگرود، صومعه سرا، جمعی از رانندگان خط کناره، انزلی، فومن، آستارا، رانندگان تاکسی و شرکت واحد رشت .

هیچ نظری موجود نیست: