چند خبر از تشکیل کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده / دستگیری شاهرخ زمانی / محمد جراحی/ اخراج معلم رسول بداقی و نامه او از زندان


اطلاعیه جهت پیوستن فعالین و مدافعان به کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده (از طرف خانواده )

خانواده کارگر زندانی ، اسعد ابراهیم زاده ( بهنام ) به نام های رحمان ابراهیم زاده ، عایشۀ مدرسی ،موسی ابراهیم زاده ،عیسی ابراهیم زاده ،پریزاد خسروی ،چیمن ملایی و زبیدۀ حاجی زاده ، در اعتراض به دستگیری و محکومیت بسیارسنگین وغیرانسانی این فعال مخلص و صدیق جنبش کارگری و مدافع حقوق کودکان و همچنین تلاش برای آزادی بدون قید و شرط او ــ که تنها به جرم دفاع از حقوق و منزلت انسانی کارگران و کودکان محروم و بی پناه جامعه ، از سوی شعبۀ 15 دادگاه انقلاب ، به بیست سال زندان محکوم شده است ــ اقدام به ایجاد کمیته ای با نام " کمیتۀ دفاع از بهنام ابراهیم زاده " نموده اند .

خانواده محترم این عزیز، همچنین در این رابطه ، از همۀ تشکل های کارگری و همۀ انسان های با وجدان ، آزادی خواه و برابری طلب جامعه ، به ویژه کارگران و فعالان جنبش کارگری و دیگرجنبش های اجتماعی تقاضا کرده است تا ضمن پیوستن به این " کمیته " و اعتراض به دستگیری و محکومیت زندان این فعال کارگری و حقوق کودک ، به هر شکل که می توانند از این اقدام آزادی خواهانه و انسانی ، حمایت کرده و به آن یاری رسانند .

اسامی افراد جدیدی که به عضویت کمیته دفاع ازاسعد( بهنام) ابراهیم زاده درآمده اند:
با سلام خدمت همه فعالین و کارگران ضمن معرفی لیست جدید دوستان و فعالین به کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده همگان را فرا می خوانیم جهت پیوستن و همچنین به و جود اوردن کمیته های دفاع از فعالین کارگری و زندانیان سیاسی اقدام نمایند
محمود صالحی - سید علی حسینی - ناصر کمانگر - رحمان سلیمانی - ابراهیم رحمانپور- واحد سیده - یوسف آبخرابات- محمد مولانایی -افشین ندیمی-علی سالکی-کورش بخشنده - یدالله صمدی


کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده :
kd.behnam@yahoo.com
www.kd-behnam.blogsky.com

علی نجاتی به دلیل بیماری با غل و زنجیر به دادگاه برده شد


بر اساس خبر دریافتی، علی نجاتی کارگر زندانی و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در روز 20 دیماه در حالی که دست و پای او به غل و زنجیر کشیده شده بود به شعبه ی 2 دادیاری در دزفول برده شد و مورد استنتاق قرار گرفت.
نجاتی که با تایید دادستان شوش و نظریه‌ی پزشک قانونی افزون بر 5 روز مرخصی، 10 روز استراحت پزشکی در منزل به وی داده شده بوده برای تسلیم مدارکش به زندان فجر دزفول رفته بود که با وجود تمام نشدن استراحت پزشکیِ مورد تایید دادستان شوش، به طور غیر قانونی بازداشت و پیش از موعد دوباره محبوس شد. سپس مقامات زندان و مقامات قضایی دزفول به بهانه‌ی واهی غیبت بعد از اتمام مرخصی برای او تشکیل پرونده داده و وی را در شعبه‌ی 2 دادیاری مورد بازجویی و استنتاق قرار داده و برای او پرونده سازی کرده‌‌اند.
مقامات قضایی دزفول اعلام کرده‌اند ما از دستور دادستان شوش بیخبریم و در صورتی که مدرکی دال بر استراحت پزشکی وجود دارد به ما ارائه دهند. این دروغ آشکار در حالی است که کلیه مدارک قضایی مربوطه از سوی دادستان شوش و از جمله یک نسخه به توسط علی نجاتی به زندان تحویل داده شده است. همچنین فاصله‌ی 20 دقیقه‌ای شوش تا دزفول این امکان را فراهم می‌کند که تاکنون بارها تاییدیه ی دادستان شوش به دزفول منتقل و ارائه شده باشد.
بدین ترتیب علی نجاتی که هم اکنون علاوه بر بیماری و درد شدید در قلب به علت محیط آلوده‌ی زندان از جمله به خاطر دود سیگار دچار تنگی نفس نیز شده است تنها به دلیل بیمار بودن دادگاهی شده است.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن محکومیت این اقدام دادستانی دزفول خواهان اعطای استراحت پزشکی و اعلام آزادی بی قید و شرط برای علی نجاتی می‌باشد.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری- 27 دی 1390

شیث امانی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، ظهر امروز بازداشت شد

شیث امانی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در حالی که ظهر امروز در دادگستری سنندج پیگیر پرونده کارگران زندانی، شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا بود بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.
امروز 26 دی ماه در حالی که خانواده های شریف ساعد و مظفر صالح نیا به همراه دیگر خانواده های کارگری در مقابل ستاد خبری اداره اطلاعات تجمع کرده و خواهان آزادی این دو کارگر زندانی بودند شیث امانی به همراه تعدادی از اعضای اتحادیه ازاد کارگران ایران به دادگستری سنندج رفتند و شیث امانی در آنجا خواهان ملاقات با دادستان و رویت پرونده های شریف ساعد پناه و روشن شدن اتهامات وارده بر آنها شد. اما نه تنها هیچ پاسخی در این مورد به شیث امانی داده نشد بلکه ایشان بلافاصله دستگیر و حدود ساعت 14 ظهر به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.
شیث امانی حدود سه هفته عمل پیش جراحی سنگینی را به علت دیسک کمر انجام داده بود بطوری که به علت وخامت وضعیت جسمانی اش پس از عمل جراحی به بخش آی سی یو منتقل شده بود.
شیث امانی یکی از کارگران نساجی کردستان و سالها نماینده کارگران این کارخانه و یکی از رهبران کارگری شناخته شده در سنندج و از بنیان گذاران و اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران است که بدنبال برگزاری مراسم اول ماه مه در سنندج در سال 1386 دستگیر و سپس همراه با صدیق کریمی یکی دیگر از بنیان گذاران و اعضای هیئت مدیره اتحادیه به دو سال و نیم زندان محکوم شد اما بدلیل اعتراضات گسترده اتحادیه آزاد کارگران ایران، سازمانهای کارگری در ایران و سراسر جهان و با اعتراضی که کارگران سنندج هنگام مسافرت آیت الله شاهرودی ریاست وقت قوه قضائیه در سنندج انجام دادند این احکام توسط وی لغو شد و این خبر از شبکه های تلویزیونی محلی استان کردستان نیز پخش گردید با این حال مدتی پیش دادگاه اجرای احکام در شهر سنندج طی ابلاغیه ای به شیث امانی و صدیق کریمی به آنان اعلام کرد احکام صادره بر علیه آنها در سال 1387 تماما ملغی نشده است و آنها برای تحمل زندان باید خود را به دادگاه اجرای احکام معرفی کنند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران تعرض گسترده به اعضای هیئت مدیره اتحادیه در شهر سنندج را قویا محکوم میکند و اعلام میدارد تعرض به اتحادیه آزاد کارگران ایران و اعضای هیئت مدیره آن و دیگر کارگران آگاه و معترض، هیچگاه طبقه کارگر ایران را وادار به تمکین در برابر تحمیل شرایط برده واری که با تغییر قانون کار، انجماد دستمزدها، قطع یارانه ها و در تگنا قرار دادن بیش از پیش رهبران کارگری در جریان است نخواهد کرد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – 26 دی ماه 1390

شاهرخ زمانی باز داشت شد


خبر رسیده حاکی از این است که امروز یکشنبه 25 دی ماه 1390 شاهرخ زمانی در محل کارش در تبریز دستگیر شده است. هنوز از جزئیات دستگیری وی و اینکه به چه دلیل ، توسط کدام بخش دستگیر شده است بدست نیامده است و همچنین محل نگهداری وی نیز مشخص نیست.
لازم به توضیح است که پرونده قبلی شاهرخ که حکم 11 سال زندان برای او صادر کرده بودندبنا به اعتراض مجدد شاهرخ به دادگاه 29 دیوان عالی انتقال یافته است . بنا براین دستگیری اخیر نمی تواند در رابطه با پرونده قبلی باشد.چون آن پرونده هنوز به دادگاه اجرای احکام تحویل داده نشده است.
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
25/10/1390

بیانیه شماره ٢٦

کارگر زندانی آزاد باید گردد!!!

اثرات شدت یابی بحران ساختاری سرمایه جهانی و مبارزات کارگران و مردم آزادیخواه برای مقابله با آن به داخل ایران انتقال یافته است. بحرانهای جدید داخلی جمهوری اسلامی وفشار های خارجی به دلیل اختلافات جناحی سرمایه داری به آن اضافه شده است.این نظام از برگزاری انتخابات آتی به صورت دلخواه ناامید است. ترس از اوج گیری اعتراضات و رشد جنبش های اجتماعی بخصوص جنبش کارگری برای نظام به کابوسی تبدیل شده است.طبقه کارگردر چنین وضعیت بحرانی برای حفظ دستاوردهای خود و افزایش مطالبات و مقاومت در مقابل اجرا شدن طرح های ضد کارگری از جمله حذف یارانه ها ،تغییر قوانین کار و ناامنی شغلی ،اخراجها و بیکارسازیها ،نداشتن تشکل های کارگری و خصوصی سازی خدمات عمومی از جمله مدارس ،دانشگاهها، بهداشت و درمان و خدمات پزشکی ،افزایش کرایه وسایل نقلیه و...به مبارزات خود شدت بیشتری می دهد.با توجه به موارد ذکر شده جمهوری اسلامی که هرگونه اعتراض و درخواست را با سرکوب جواب داده است ، بیشتر از همیشه دچار فشار و بحرانهای مضاعف می گردد. تحت فشارهای اقتصادی ، سیاسی و روانی مذبوحانه همه را مورد هجوم و تهدید قرار می دهد. برای اینکه شکست و نابودی خود را چند صباحی به عقب بیاندازد در ماههای اخیر شدت سرکوب و دستگیریها را دو چندان افزایش داده است . در این میدان به شدت ملتهب مبارزاتی میان طبقه کارگر و سرمایه داری در سطح جهانی و داخلی، جمهوری اسلامی بطور واضح و آشکار درک کرده است که تنها حریف نظام سرمایه داری ارتجاعی جمهوری اسلامی طبقه کارگر خواهد بود در نتیجه اقدام به دستگیری کارگران و فعالین کارگری کرده است تا از این طریق تنها نیرویی که در آینده می تواند مبارزات علیه نظام سرمایه داری ایران را سازماندهی نماید، را از بستر مبارزه و اجتماع و امکانات سازماندهی دور کند . در پی چنین طرحی است که هزاران کارگر، فعال کارگری و دانشجویی، معلمان، زنان و جوانان را دستگیر ،شکنجه و زندانی می کند و آنها را با گرفتن وثیقه های سنگین به رسم گروگان گیری ،موقتی آزاد می کند و هر از چند گاهی که نیاز به چنگ و دندان نشان دادن احساس می کند تعدای از آنها را دوباره و چند باره دستگیر ،زندانی و شکنجه می کند و با صدها اتهام دروغین برای آنها اتهام تراشی می نماید.
باتوجه به اینکه هنوز تعدادی از کارگران شرکت واحد هم چون مددی و رضا شهابی در بدترین شرایط زندانی هستند و علی نجاتی از سندیکای هفت تپه برای چندمین بار در زندان به سر می برد در ماههای اخیر ١١ تن از کارگران ذوب آهن اصفهان ،تعدادی از کارگران پترو شیمی ها،کارگران آیدین ،شیرین عسل و کارگران و فعالین زیادی ازسنندج و شهرهای دیگر کردستان دستگیر شده اند و همچنین در دو روز اخیر دوباره شاهرخ زمانی را دستگیر کرده و محمد جراحی ،نیما پوریعقوب و ساسان واهبی وش را احضار کرده اند .
جمهوری اسلامی به دلیل اینکه حاصل شکست انقلابی است که اگر روند طبیعی خود را طی می کرد به یک انقلاب کارگری ختم می شد طی ٣٣ سال عمر خود همیشه دچار بحران و تنش بوده است و در مقام مرجع ضد انقلابی بطور دائمی بر علیه مردم و بخصوص کارگران ، جنایت کارانه عمل کرده است ، و بطور همیشگی بحرانی بودن وضعیت خود را بهانه ای برای شدت بخشیدن به سرکوب ها قرار داده است و اکنون علی رغم به شدت متزلزل بودن وضعیت داخلی و بیرونی آن به دلیل تجربیات بسیار زیادی که در سرکوبگری دارد هر روز طرح های جدیدی را به اجرا می گذارد. در همین حال چنگ و دندان نشان دادن کشورهای امپریالیستی و تنش های میان آنها با جمهوری اسلامی برای چندمین بار بهانه ای پرنعمت برای این نظام ارتجاعی شده است .
در مقابل سرکوب کارگران و فعالین و چنین حملات نظام سرمایه داری اسلامی به مردم و جوانان چه باید کرد؟
آنچه مسلم است طبقه کارگر نمی تواند برای همیشه در میان دو جناح متخاصم سرمایه داری آواره بماندو انتظار مرحمت از آنها را داشته باشد. از طرفی با توجه به بهانه قرار دادن فشارها و بحرانهای داخلی وخارجی وسوء استفاده از اتهام داشتن ارتباط بابخش خارجی طبقه کارگر،جمهوری اسلامی اقدام به سرکوب کارگران و پس گیری دستاوردهای مبارزاتی آنها و تحمیل جدایی میان فعالین داخلی و خارجی برای تضعیف مبارزه متحد و مبارزه با کل سرمایه داری جهانی و داخلی می کند، همچنین مبارزه برای نجات کارگران و فعالین زندانی یا تحت تعقیب جدا از هم امکان پذیر نیست. لذا برای پیش برد مبارزه در سه مورد فوق نیاز به همکاری بسیار گسترده تمامی تشکل ها ،گروهها ،احزاب و نهادهای کارگری تحت برنامه های مشترک و دقیق داریم.
ما ضمن محکوم کردن هر نوع سرکوب ،دستگیری و زندانی کردن کارگران خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها هستیم . اما می دانیم محکوم کردن و خواستار آزاد شدن، زمانی به بار می نشیند که توان عملی داشته باشیم یعنی تشکل ها ،گروهها ، احزاب ، نهادهای کارگری و آزادیخواه بتوانند جمهوری اسلامی را از هر طریق ممکن متحدانه تحت فشار قرار دهند. از جمله برای آزادی و عدم تعقیب کارگران شرکت واحد ،هفت تپه ،ذوب آهن اصفهان ،کارگران تبریز و سنندج ، شاهرخ و دوستانش امروز نیاز بسیار زیادی به مبارزات متحدانه و گسترده داریم .امروز شرایط برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی سرمایه داری بسیار مهیاست و وضعیت این نظام انقدر شکننده است که اگر تشکل ها ،گروهها ، احزاب و نهادهای کارگری متحدانه در مقابل سفارتخانه های آن دست به اعتراضات مستمر بزنند و از تشکل ها و نهادهای کارگری کشورهای مختلف درخواست حمایت عملی و صدور نامه های محکومیت بکنند این نظام با توجه به شکننده بودن شرایط داخلی و بیرونی اش به زودی وادار به عقب نشینی خواهد شد.
ما از تمامی دوستان و رفقا می خواهیم هر چه زودتر خود را برای اعتراضات گسترده و متحدانه آماده کنند.
ما از کارگران ،تشکل های کارگری ، دانشجویان ،معلمان ، زنان و جوانان انقلابی می خواهیم برای مقابله با سرکوب های جدید و عقب راندن جمهوری اسلامی سرمایه داری آستین ها را بالا بزنند. جهت آماده شدن برای سازماندهی مبارزات در دوره های آتی به نوعی سازماندهی مخصوص چنین شرایطی که همان تشکیل کمیته و هسته های انقلابی در محل کار و زندگی است اقدام کنند تا خود و توده ها را برای شکست دادن جمهوری اسلامی و مقابله با سرمایه داری جهانی قبل از اینکه بتواند طرح رژیم چنج را اجرا کرده و برای یک بار دیگر طبقه کارگر را به زائده تبدیل کند آماده کنیم . انجام این رسالت تاریخی در چنین شرایطی تنها از طریق سازماندهی در سه شکل دارای ارتباط ارگانیک با هم ممکن است .سه شکل فوق عبارتند از: کمیته ها و هسته های مخفی وانقلابی در محل کار و زندگی ،تشکل های نیمه علنی و تشکل های علنی. در صورت قدرتمند بودن کمیته ها و هسته های مخفی و انقلابی ،ایجاد تشکل های نیمه علنی و علنی امکان پذیرمی شود .

پیش بسوی اتحاد بیشتر، برای فشار بیشتر!!!

پیش بسوی اعتراضات گسترده و متحدانه با شعار:

کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

٢٧/١٠/١٣٩٠

www.chzamani.blogspot.com
freeshahrookh@gmail.com

اخراج رسمی رسول بداقی، معلم دربند، توسط آموزش و پرورش


رسول بداقی، معلم زندانی محبوس در زندان رجایی شهر توسط حکم آموزش و پرورش برای همیشه از این وزارتخانه اخراج شد.
به گزارش سایت اصلاح طلب کلمه درتاریخ 28 دی آمده است : وی در پیامی کوتاه از زندان رجایی شهر در این باره و همچنین دیگر محدودیتها برای معلمان کشور گفته است: «اینجانب ضمن محکوم کردن احضارها، تهدیدها، اخراجها و ارعاب معلمان ایران به ویژه اعضای کانونهای صنفی کشور اعلام می کنم که جمهوری اسلامی نظام تعلیم و تربیت کشور را به سوی نابودی و بی هویتی هدایت کرده و آینده ای تاریک را برای جوانان و نوجوانان کشور رقم می زند.»
بر اساس این گزارش، رسول بداقی معلم زندانی و عضو سازمان معلمان ایران که بیش از دو سال نیم است زندانی است و حتی یک روز هم از حق مرخصی استفاده نکرده طی حکمی از آموزش و پرورش اخراج شد. همچنین این زندانی سیاسی که این روزها پا درد شدیدی دارد و باید بیرون از زندان درمان شود با مخالفت مسوولان قضایی برای استفاده از مرخصی درمانی روبه رو است.
همچنین هفته گذشته وسایل همسر آقای بداقی در زندان به سرقت رفت چرا که مسوولان زندان رجایی‌شهر هیچ وسیله‌ای اعم از کیف و موبایل را از خانواده های ملاقات کنندگان تحویل نمی‌گیرند به همین دلیل همسر آقای بداقی که از راه دور یعنی اسلام شهر تهران برای ملاقات به کرج می‌آید، مجبور شد موبایل و کیف دستی‌اش را در جایی بیرون از زندان بگذارد که در نتیجه همه وسایلش به سرقت رفت.
رسول بداقی، معلم و عضو هیات مدیره‌ی کانون صنفی معلمان ایران، در ۱۱ شهریورماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. او در اردیبهشت ماه به علت عدم حضور وکیلش در دادگاه شرکت نکرد و خرداد ماه وی به همراه عیسی سحرخیز و داوود سلیمانی به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.
این معلم دربند به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۶ سال زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده است. بداقی در دو سال و نیم گذشته حتی از یک روز حق مرخصی هم استفاده نکرده است.

نامه رسول بداقی به بهانه اخراج از آموزش و پرورش

رسول بداقی، معلم زندانی محبوس در زندان رجایی شهر با حکم قطعی آموزش و پرورش از وزارت آموزش و پرورش اخراج شده است.

این معلم زندانی و فعال حقوق بشری به بهانه اخراجش از آموزش و پروزش نامه ای کوتاهی را نوشته است.

متن این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:

در طول ۲۱ سالی که از پیشینه من در کارمعلمی گذشته است، از دورترین روستاهای کشور گرفته تا پایتخت ایران در سالهای نخست کارم پی برده ام که این سیستم راه به ویرانه دارد و روح و روان و جسم و جان جوانان این مرز و بوم را به نابودی بیشتر خواهد کشاند از این رو از همان آغاز کار معلمی، کمر به بدهیات بستم و مبارزه با گردانندگان این سیستم را پیشه خود ساختم از طرفی حاکمیت زورگویان و بی خِردان جز سرکوبی و کشتار و شکنجه و زندانی کردن، راه دیگری را نمی دانند و در پیش نمی گیرند.

همواره منطق و زور، دروغ و راستی، خدمت و خیانت، مهر و کین، روشنایی و تاریکی، نادانی و دانایی هیچ هماهنگی و سازشی با هم ندارند. متاسفانه کینه حاکمان بی خرد و زورگو در همه بخش های اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی، بین المللی و... رایج است و همه این بخش ها، رو به نابودی هستند. لذا راهی جز مبارزه تا از میان برداشتن این بی خردان زورگو و مستبد در پیش نیست. هیچ عقل سلیمی نمیخواهد انسانها زندانی و شکنجه شوند اما عزت و سربلندی نیز رایگان به دست نخواهد آمد و هر چه بیشتر زمان بگذرد بر این دشواری ها و خفت و خواری ها افزوده خواهد شد.

اینجانب ضمن محکوم کردن ارعاب، تهدید و احضار معلمان کشور بویژه اعضای کانون صنفی معلمان، از همکاران خود در سراسر کشور امید پشتیبانی داریم تا با همبستگی میان معلمان و سایر اقشار جامعه بتوانیم به یک حاکمیت مردمی دست یابیم.

رسول بداقی زندان رجایی شهر
۲۶/۱۰/۹۰


هیچ نظری موجود نیست: