نامه مشترک سه فعال کارگری علی پیچگاه - مرتضی افشاری و علی مبارکی در دفاع از رضا شهابی و قدردانی از همبستگی درمضمون اقدام مشترک در دقاع از رضا شهابی

سپاس وقدردانی از همبستگی با رضا شهابی

دوستان، رفقا، یاران و همراهان گرامی!

رضا شهابی فعال کارگری وعضوهیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران وحومه که در 2 خرداد 89 دستگیر شد، همچنان در حالت بلاتکلیفی کامل به اتهام بی اساس ارتباط با بیگانگان، در بازادشت بسر می برد. او از اول آذرماه سال جاری(1390) درزندان اوین دراعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زد. او درحالی اعتصاب غذا کرد که بنا به گفته خانواده و گواهی پزشکان، دچار مشکلات جسمانی متعددی بود.

زمانی که رضا شهابی در اعتصاب غذا بسر می برد ما تعدادی ازکارگران تبعیدی ومهاجر که همانند میلیون ها کارگر، خود سالهاست داغ سرکوب و نقض و نفی حقوق بنیادی خود را توسط حکومت سرمایه دار، غارتگر، ضد کارگر و انسان ستیز جمهوری اسلامی بر جسم و جان خود احساس کرده و می کنیم، با نگرانی از حال رضا شهابی، برآن شدیم تا ضمن حمایت مجدد از او ودیگر فعالین در بند جنبش کارگری، از او در خواست کنیم که به اعتصاب غذای خود پایان دهد. ما بخوبی می دانیم که اعتراض رضا شهابی به وضعیت بلاتکلیف خود کاملا بحق است، و آگاهیم که او تا پای مرگ بر بی گناهی خود پای می فشارد. اما در طرف مقابل حاکمیتی کارگر ستیز، سرکوب گر و آزادی ستان قرار دارد که نه تنها به زندگی و جان انسان ها اهمیت نمی دهد بلکه خواهان نابودی کارگران آگاه و همه آزادی خواهان است. ما با نگرانی عمیق از خطری که جان رضا شهابی را تهدید می کرد، همراه با دیگر فعالین کارگری، اجتماعی و آزادی خواهان طی بیانیه ای از رضا شهابی عزیز در خواست نمودیم که ضمن پا فشاری بر خواسته های بحق خود، به اعتصاب عذای خود خاتمه دهد.

رضا شهابی با پذیرفتن درخواست دوستان وهمراهان از ایران و سراسر جهان به اعتصاب غذای خود پایان داد و اکنون در بیمارستان بستری است. هرچند حکومت شیادان در مقابل موج جهانی همبستگی با رضا شهابی قول مداوا و رسیدگی به وضعیت جسمانی وهمچنین تسریع در آزادی این فعال کارگری را داده است، اما تا کنون اقدام قابل ملاحظه ای مشاهده نشده است.

ما بخوبی آگاهیم که صدها امضا پای بیانیه ای که ما فقط نخستین امضا کنندگان اش بودیم، تنها و تنها نشان گر پشتیبانی از رضا شهابی و دیگر کارگران زندانی، و بطور کلی نشان دهنده حمایت از مبارزات کارگران در ایران است. با این حال وظیفه خود می دانیم که فروتنانه خوشحالی خود را از این همبستگی کارگری اعلام داریم و از همه کسانی که در راه گسترش و همگانی شدن این همبستگی کوشیدند قدردانی کنیم. ما صمیمانه از همه افراد، فعالین جنبش کارگری، نهاد ها، نشریات، سایت های اینترنتی، نمایندگان تشکلات و اتحادیه های کارگری در کشور های مختلف سپاس گزاریم و به آنان درود می فرستیم.

ما به خانواده محترم رضا شهابی که علیرغم تمامی خطرات وتهدیدات، شجاعانه صدای رضا را به بیرون از زندان منتقل نموده اند و به کمیته دفاع از رضا شهابی که پیگیرانه وضعیت او را به اطلاع عموم می رسانند درود می فرستیم و همبستگی خود را مجددا با آنها اعلام می داریم. ما بویژه از رضا شهابی که به خواست فعالین کارگری در سطح جهان پاسخ مثبت داد و اعتصاب غذای خود را شکست سپاسگزاریم و به سهم خود همچنان برای آزادی او و همه کارگران زندانی تلاش خواهیم کرد.

در آخرین لحظات خبر یافتیم که بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری که در زندان در حمایت از رضا شهابی دست به اعتصاب غذا زده بود به در خواست رضا به اعتصاب غذای خود پایان داده است. ما ضمن خوشنودی از این خبر، به بهنام ابراهیم زاده درود می فرستیم و دست او را به نشانه همبستگی کارگری می فشاریم.

برای آزادی تمامی کارگران، دانشجوایان، زنان و آزادیخواهان زندانی متحدانه بکوشیم .

علی پیچگاه (alipichgah@hotmail.com)

مرتضی افشاری (morteza17@hotmail.com)

علی مبارکی (kargar1357@hotmail.com)

دوم ژانویه ۲۰۱۲

هیچ نظری موجود نیست: