فراخوانئ برای اعتراض وسیع تر درامر دفاع از کارگران اعتصابی پتروشیمی ماهشهر

فراخوان

برای کارزار در حمایت از اعتصاب کارگران ماهشهر

برای آ زادی همه فعالان کارگری دربند وحمایت از جنبش کارگری ایران

برگزاری اجلاس سوم" اتحاد چپ ایرانیان درخارج ازکشور" در مونترال- کانادا همزمان بود با اعتصاب پرشکوه کارگران پتروشیمی ماهشهر. این سومین دور اعتصابات کارگران این مجتمع برای تبدیل قراردادهای پیمانی به قراردادهای رسمی، حذف شرکت های انگلی واسطه و پیمانکاروپایان دادن به تبعیضاتی است که به بخش زیادی از کارگران وخانواده های این مجتمع به خاطر قراردادهای پیمانی تحمیل میشود.

اکنون دوازده روز است که شش هزاروپانصد کارگر واحدهای مختلف این مجتمع با تشکیل کمیته اعتصاب وباحمایت خانواده هایشان اعتصاب را برای دستیابی به خواست هایشان ادامه می دهند.اعتصاب کارگران مجتمع پتروشیمی مورد حمایت اتحادیه ها و تشکل های کارگری خوزستان و دیگر نقاط ایران قرارگرفته و به این ترتیب فصل جدیدی رادرپیکارطبقه کارگر ایران بازگشوده است.

برای حمایت ازاین اعتصاب باشکوه ، برای آزادی همه فعالان کارگری زندانی و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی، برای حمایت ازآزادی حق تشکل و اعتصاب وآزادی های بی قیدوشرط سیاسی لازم است که نیروهای چپ ایران بی درنگ همه امکانات خودرادر هر سطحی بسیج و هماهنگ کرده و بطور متحد وموثر کارزارهای حمایتی را آغاز کنند.

ما"اتحاد چپ ایرانیان در خارج ازکشور"در همراهی با "نهادهای همبستگی باجنبش کارگری ایران درخارج از کشور"(متشکل از پانزده نهاد )" که ماه اکتبرراماه کارزار برای رهائی کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی اعلام کرده و"کارزاراتحاد بین المللی برای حمایت از کارگران ایران"که کارزارهای همه جانبه حمایتی ازکارگران اعتصابی ماهشهر را فراخوانده است ، ماه اکتبر را به عنوان ماه کارزار برای حمایت از جنبش کارگری ایران بویژه حمایت از اعتصاب کارگران ماهشهر،آزادی همه فعالین کارگری زندانی و همه زندانیان سیاسی اعلام کرده و همه فعالان مستقل چپ،همه نهادها وتشکل های مدافع حقوق کارگران ، تشکلها و سازمان های چپ را به همکاری و هماهنگی برای برگزاری کارزارهای حمایتی فرا می خوانیم.

ما امیدواریم که خیزش جنبش کارگری در داخل کشورزمینه را برای همکاری های هر چه بیشتر عناصر و آحاد گوناگون چپ انقلابی فراهم ساخته و همه ظرفیت های ما را برای دفاع هرچه فعال تر از جنبش کارگری در حال عروج ایران را هماهنگ تر نماید.ما تلاش خواهیم کرد که همه امکانات " از جمله رسانه تلویزیونی چشم انداز رادرخدمت پیشبرد وانعکاس این کارزارقراردهیم.

ما آمادگی مان را برای هر نوع هماهنگی و همکاری در پیشبرد کارزارهای مشخص اعلام کرده وصمیمانه دست همه نیروهائی راکه خواهان همکاری و هماهنگی می باشند به گرمی میفشاریم.

هیئت اجرائی"اتحادچپ ایرانیان در خارج ازکشور"

جمعه پانزدهم مهر هزاروسیصدونود برابر با هفتم اکتبر دوهزارویازده.

iranleftalliance@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست: