چهارشنبه، 28 بهمن ماه 1388 برابر با 2010 Wednesday 17 February
احضار یک وکیل دادگستری و بازجویی از وی در کلانتری
سایت کلمه: نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق زنان روز ۲۷ بهمن ماه در کلانتری نارمک مورد بازجویی قرار گرفت
به گزارش سایت مدرسه فمینیستی ،نسرین ستوده در مورد چگونگی احضار به کلانتری گفت: «حدودا ده روزپیش طی مصاحبه درباره موکل ام آقای آرش رحمانی پور، دو اس. ام. اس. برایم ارسال شد که در آن نوشته شده بود که: علیرغم هشدارهای مقامات در ارتباط با عدم تماس با رسانه های بیگانه به دلیل تماس شما با این رسانه ها موبایل تان به مدت دوماه قطع خواهد شد، برای وصل مجدد پس از سپری شدن این دوره به شرکت مخابرات مراجعه کنید
نسرین ستوده سپس ادامه داد:«پس از آن دو بار به منزل پدرو مادر پیر و مریض احوالم مراجعه کرده بودند و دعوتنامه ای که فاقد دستور قضایی بوده را به مادرم تحویل دادند. پس از آن چون موبایل به نام خواهرم بود با ایشان تماس گرفته و اورا به کلانتری محل احضار کردند. امروز، ۲۷ بهمن ماه خواهرم به کلانتری نارمک مراجعه کرد، اما در آنجا از وی درخواست مدارک هویتی معتبر از قبیل شناسنامه و کارت ملی برای ضمانت کردند. من به محض اطلاع از این ماجرا برای رفع فشار از خانواده به کلانتری مربوطه مراجع کردم و درخواست ارائه حکم قضایی کردم که به من نشان داده نشد. معهذا در آنجااعلام کردم که اینجانب از خط تلفن مربوطه استفاده می کنم و خواهرم هیچگاه از این خط استفاده نمی کند. پس از آن ماموران، مرا مورد بازجویی قرار دادند و سوالاتی از اینحانب پرسیدند از جمله اینکه دراغتشاشات اخیر آیا از نزدیکان من کسی دستگیر شده؟ و یا اینکه تاکنون به چه کشورهایی سفر کرده ام که طبیعتا طبق قانون از پاسخ به آنها خودداری کردم و اعتراض خود را به نحوه احضارم و اذیت و آزار خانواده ام اعلام کردم
نسرین ستوده در انتها افزود: «سپس گفتند که تعهد بدهید که به محض تماس و احضار از سوی نیروی انتظامی فورا به کلانتری مراجعه کنید که من هم این تعهد را ندادم چون توجیه قانونی نداشت و اعلام کردم که در صورت ارسال دستور قضایی، در مرجع مربوطه حاضر خواهم شد




رژيم تهران، ركورددار سركوب خبرنگاران در جهان
به گزارش خبرگزاری رويتر، در يک گزارش تحقيقاتى توسط كميته بين المللى دفاع از خبرنگاران، رژیم تهران ركوردار سركوب خبرنگاران شده است
مديركل كميته بين المللى دفاع از خبرنگاران در يک كنفرانس خبرى در توكيو گفت، وضعيتى كه خبرنگاران در ايران با آن روبرو هستند، بسيار نگران كننده است
وی گفت، مدارک ما نشان مى دهد كه 47 خبرنگار در ايران در حال حاضر زندانى هستند. اين رقم بالاتر از هر كشور ديگرى در جهان، حتى چين است
مديركل كميته بين المللى دفاع از خبرنگاران گفت، رفتار رژيم تهران با خبرنگاران خيانت بار است، سركوب عليه آنها ادامه دارد. ما به شدت نگران سرنوشت خبرنگارانى كه در ايران زندانى هستند، مى باشيم. ما بايد به خبرنگارانى كه در زندان هستند نشان دهيم كه آنها را فراموش نكرده ايم و همبستگى بين المللى با آنها وجود دارد و بايد اين را به مقامات رژيم تهران نيز حالى كنيم





امشب هیچ کس حال همسر و مادر امیر رضا عارفی را ندارد
وبلاگ محمد مصطفايی
وکیل دادگستری
امشب هیچ کس حال همسر مادر امیر رضا عارفی را ندارد. یک ساعت پیش به دفترم مراجعه کردند. هیچ حرفی برای گفتن نداشتم. نمی توانستم بگویم حالتان چطور است. جو بسیار سنگینی در دفتر کارم ایجاد شده بود. زینب همسر امیر ضا معروف به پیمان عهد بسته بود که در کنار همسرش تا آخر عمر زندگی کند. ولی حالا خبر صدور حکم اعدام پیمانش را می شنود
هیچ کس حال او را ندارد. روزانه یک مشت قرص خوراک صبحانه و ناهار و شامش شده است. نمی توانست حرکت کند. لنگان لنگان وارد اتاق کارم شد. نمی توانستم آنها را ببینم. خبر صدور حکم اعدام را هم نمی توانستم بدهم. مجبور شدم از طریق پیام کوتاه برایشان بنویسم که" متاسفانه امیررضا عارفی به اعدام محکوم شد و در ظرف بیست روز اعتراض خواهم کرد" همسر و مادرش روی صندلی جلوی چشمانم نشستند
دقایقی همه جا سکوت بود. یاد مراسم ترحیم افتادم که فامیل و دوستان و آشنایان نمی توانستند به صورت عزادار نگاه کنند
همسر پیمان گفت آقای مصطفایی چه شده؟ یعنی می شود؟ چند درصد احتمال می دهید که پیمان را اعدام نکنند. یعنی ... بعد هم گریه و گریه و گریه .... دست و پای زینب از ترس اعدام همسرش می لرزید. او می گفت چطور خبر اعدام پیمان را به وی بدهیم
امروز برای من روز وحشتناکی بود و می دانم امشب برای خانواده پیمان وحشتناک تر از همیشه است
امیدوارم این جوان ایرانی از اعدام به هر نحوی که شده رها شود و به جامعه بازگردد


آمریکا، روسیه و فرانسه درباره برنامه هسته ایران هشدار دادند
آمریکا، روسیه و فرانسه در نامه ای مشترک ضمن ابراز نگرانی از تلاش ایران برای غنی سازی اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد، این اقدام را سوال برانگیز دانسته اند.این سه کشور در نامه محرمانه ای که روز شه شنبه به وسیله خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شد، به طور هماهنگ خواستار توقف غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی به وسیله ایران شده اند.همزمان، کاخ سفید بر امکان به کارگیری همه گزینه ها برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی تاکید کرده است.هیلاری کلینتون هم درباره راه افتادن مسابقه هسته ای در منطقه خلیج فارس هشدار داده است.محمود احمدی نژاد روز سه شنبه در یک نشست خبری در تهران احتمال تحریم های تازه کشورش را اشتباه خواند و از نصب سانترفیوژهایی با کارایی بیشتر از نمونه های پیشین در مراکز غنی سازی ایران خبر داد.آقای احمدی نژاد همچنین گفت که بحث مبادله اورانیوم غنی شده ایران با سوخت هسته ای مورد نیاز راکتور تحقیقاتی ایران هنوز منتفی نشده است.آژانس بین المللی انرژی اتمی در طرحی که اعضای گروه ۱+۵ از آن حمایت کرده اند، به ایران پیشنهاد کرده است که برای اعتمادسازی بیشتر، ۷۵ درصد اورانیوم غنی شده با خلوص پایین خود را با سوخت هسته ای مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران مبادله کند.نامه سفرای آمریکا، روسیه و فرانسه خطاب به یوکیا آمانو، هدف ایران از تولید اورانیوم غنی شده با غلظت ۲۰ درصد را زیر سوال برده است.این نامه می نویسد: “اگر ایران در جهت افزایش تنش ها حرکت کند، نگرانی های جدیدی را درباره نیات خود به وجود خواهد آورد زیرا ایران نمی تواند سوخت مورد نیاز (راکتور تحقیقاتی تهران) را به موقع تولید کند.”تحلیلگران می گویند این نامه از آن جهت اهمیت دارد که به صورت مشترک به وسیله روسیه و آمریکا امضا شده است.روسیه معمولا با مواضع آمریکا و سایر کشورهای غربی عضو گروه ۱+۵ همراه نیست ولی به تازگی مواضع نزدیک تری را به غرب اتخاذ کرده است.این در حالی است که چین که یکی دیگر از اعضای این گروه است با افزایش تحریم های ایران مخالف است
نهصد هزار نفر از كارگران صنعت برق در آستانه بيكارى قرار دارند
ايلنا: حجم مطالبات اعضاى سنديكاى صنعت برق از دولت به رقم نگران كننده 5 ميليارد دلار رسيده است
رئيس هيات مديره سنديكاى صنعت برق، سنديكاى توليد كنندگان صنعت برق ضمن اعلام مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا افزود: مشكلات بي‌شمار واحدهاى توليد كننده تجهيزات برقى را تهديد مى كند. درحال حاضر بسيارى از توليدكنندگان يا تعطيل هستند و يا با بخش اندكى از ظرفيت توليدشان كار مي‌كنند
محمد پارسا گفت: متاسفانه رقم بدهي‌هاى دولت به ما آنقدر سنگين شده كه در صورت عدم چاره جويى واحدهاى توليد كننده مجبور به تعطيلى خواهند بود و بيش از نهصد هزار نيروى كار كه مستقيم و غير مستقيم در اين صنعت مشغول به كار هستند، در معرض بيكارى قرار دارند
او در توضيح اين مطلب افزود: چون دولت طلب‌هاى ما را به موقع نداده ما نتوانسته‌ايم وام‌هايمان را تسويه كنيم و بدهي‌مان به سيستم بانكى بسيار سنگين شده است. از اين رو ما از سوى بانك‌ها تحت فشار شديد هستيم و بين خود اعضا نيز دعواى حقوقى در جريان است
او سرآغاز مشكل را از زمان تثبيت قيمت‌ها دانست كه مجلس وقت تصميم به تثبيت قيمت برق گرفت و گفت: از آن موقع وزارت نيرو نتوانست بدهي‌هاى خود را بپردازد و صنعت برق آهسته آهسته درگير بحران شده و سير قهقرايى آن آغاز شد
او گفت: به هر حال وقتى تعادل در وزارت نيرو بر هم مى خورد طبيعى است كه مجموعه‌اى كه در حال كار با اين وزارتخانه هستند نيز دستخوش تغيير مي‌شوند
او ادامه داد: بدهى وزارت نيرو به ما حدود 5 هزار ميليارد تومان است كه 40 درصد از اين مبلغ را شركت مپنا به ما بدهكار است
او در پاسخ به اين سئوال كه سيستم بانكى چقدر از شما طلبكار است، گفت: رقم مطالبات بانك‌ها از ما بيش از 5 هزار ميليارد تومان است. با برخى از بانك‌ها در حال مذاكره هستيم تا مگر بدهى ما را استمهال كنند. بالاخره برخى بانك‌ها براى وصول مطالباتشان دست به اقدامات حقوقى و قضايى زده‌اند. ما ديگر زورمان نمي‌رسد خودمان را سر پا نگه داريم. در حالت اضطرار هستيم و خيلى از مديران ما فرارى شده‌اند. باور كنيد برخى از مديران ما به خاطر چك برگشتى به خانه‌هايشان نمي‌روند و مثل قاچاقچي‌ها با من در اتومبيل قرار مي‌گذارند تا مسائلشان را بگويند
او گفت: خريدار 99 درصد از توليدات ما دولت است. وزارت نفت و نيرو عمده‌ترين مشتريان ما هستند اما وقتى كالا را مي‌خرند و پول نمي‌دهند تعادل ما بر هم مي‌خورد. اين بحران سبب شده بازار صادراتى ما نيز در معرض خطر قرار گيرد. ما با بحران‌هاى كارگرى مواجه شده‌ايم. هر چند سعى كرده‌ايم خطوط توليد را كامل تعطيل نكنيم اما در برخى واحدها با اعتراضات كارگران مواجه‌ايم. مثلا در شركت آونگان كه به طور كامل تعطيل شد، برنامه‌اى براى صادرات به پاكستان طرح‌ريزى شده بود اما اين شركت هر روز شاهد تظاهرات كارگرى است و به طور كامل تعطيل شده است. كارگرانى كه حقوق هم نگرفته اند دست روى مواد اوليه موجود در اين شركت گذاشته‌اند و نمي‌گذارند آن را خارج كنيم در نتيجه ما با مشكلاتى مواجه‌ايم
پارسا تاكيد كرد: تداوم اين روند بدون ترديد صادرات ما را در معرض خطر جدى قرار مي‌دهد. صنعت برق حدود 5/1 تا 2 ميليارد دلار قرارداد صادراتى دارد اما اگر وضعيت به همين منوال ادامه يابد نمي‌توانيم از پس تعهداتمان برآييم و بازارهاى خارجى را نيز از دست مي‌دهيم. اين در حالى است كه صنعت برق بيشترين سهم صادرات خدمات فنى و مهندسى را داراست
او با شاره به اين كه كارخانه‌ها در حال حاضر با سى درصد ظرفيت خود كار مي‌كنند، گفت: چيني‌ها و هندي‌ها در حال در دست گرفتن بازارهاى ما هستند و پايين بودن نرخ ارز از يك سو صادرات ما را با مشكل مواجه كرده و از سوى ديگر پايين بودن تعرفه‌ها به بازارهاى داخلى ضربه مي‌زند و سبب شده تجهيزات چينى بازار داخلى را در دست بگيرند
او پيش‌بينى كرد اگر مشكل بزودى حل نشود بحران خاموشى از راه برسد و گفت: ما خواستار آن هستيم كه براى پرداخت حقوق كارگران بخشى از مطالباتمان را از دولت بگيريم. در ضمن سئوال ما اين است كه وقتى بانك‌ها از ما به خاطر تاخير بهره مي‌گيرند چرا مطالبات ما از دولت مشمول بهره ديركرد نمي‌شود


من “گرسنه ام” شما را به خدا فقط یک تکه نان
من “گرسنه ام” شما را به خدا فقط یک تکه نان …من ایرانیم ، ایرانی
(این متن را تا پایان بخوانید این داستان کاملاً واقعیست)
من یک کارمند پیمانکاری (شرکتی) دولت هستم که مثل میلیونها کارمند دیگر در استثمار دولت مهر قرار گرفته ام
حقوق من 270 هزارتومان است : من مهندس هستم و در یک شرکت دولتی به طور پیمانکاری بکار گرفته شده ام
من همسر و یک فرزند یک ساله دارم : در جنوب تهران زندگی میکنم : کرایه خانه من با چهارمیلیون تومان پول پیش 180 هزارتومان است من با بقیه حقوق نمیتوانم کرایه راه بدهم لباس بخرم شیر خشک بچه را تهیه کنم یا میوه و گوشت بخرم و حتی مهمانی بروم: خانه من آنقدر شبیه دخمه است که در یک سال گذشته حتی یکبار هم میهمان، به غیر از پدرومادر من و همسرم کسی را دعوت نکرده ام . من هنوز اقساط وام ازدواج و همان چهر میلیون پول پیش خانه را پرداخت میکنم : من هنوز ماهانه مقداری پول از پدر کارگرم میگیرم : طبق قانون دولت من حق استفاده از وام در اداره را ندارم حق استفاده از سرویس و هزینه درمان و بیمه تکمیلی بن خاروبار و امکانات رفاهی مثل سینما و استخر، بن کتاب و سالنهای ورزشی حتی متعلق به دولت را هم ندارم
همکاران رسمی و قرارداد دولتی من حدود یک میلیون تومان حقوق میگیرند و حق استفاده از تمام امکانات بالا و حتی سایر امکانات خصوصی با هزینه دولت را هم دارند… آنها هر یک ماه درمیان حدود دو میلیون تومان به عنوان دوبرج حقوق و مزایا هم دریافت میکنند پاداش هم دارند و ما فقط سالی یکبار در 22 بهمن 10 هزارتومان بیشتر به عنوان عیدی دریافت میکنیم که آنهم از عیدی اسفند ماهمان کم میشود
بقیه کارکنان ما کار زیادی ندارند و چون رسمی هستند کسی نمیتواند به آنها حرفی بزند اما اگر من یک ساعت مرخصی بگیرم و یا کارهار عقب افتاده کارکنان رسمی را انجام ندهم ، یکماه نشده اخراجم … من برده ام ، نیستم ؟
رهبرا این طرح اقتصادی اصل 44 شما کمر مارا شکست شما رهبر ما نیستید ؟ یعنی همه ما باید اینجوری زندگی کنیم تا شما به رو سیه و چین باج بدید تا چند سال بیشتر رهبری کنید؟ یعنی رهبری شما از شکم بچه های خردسال ما واجب تر است ؟ رهبرا این چماق را بردار از سر ما … چند ماه پیش در آغاز درگیریها تمام معوقه های کارکنان رسمی پرداخت شد … رهبرا سنگ دست آنها که شما فکر کرده اید نیست که آنها را بخرید ، دست من است ، دست همسرم است و فردا نیما هم در کنار ما خواهد بود
دوستان … مشکل ما امکانات رفاهی خرید لباس هزینه بچه و مشکلات و بیماری من و همسرم که نتوانسته ام هزینه درمان راتهیه کنم نیست مشکل ما هزینه و کرایه راه یا خرید میوه و گوشت برای میهمانی یا شیر خشک بچه نیست … مشکل ما نان است
دوستان ، بخدا من گرسنه ام گرسنه گرسنه گرسنه گرسنه گرسنه گرسنه… من سوء هاضمه گرفته ام زخم معده دارم بخدا من گرسنه ام گرسنه گرسنه ( من ایرانیم ، ایرانی

هیچ نظری موجود نیست: