8آذر :بهزاد نبوى: حکم بازداشت فعالان سياسى پيش از انتخابات صادر شده بود
هرانا : بهزاد نبوى از اعضاى برجسته سازمان مجاهدين انقلاب اسلامى روز شنبه در ديدار شمارى از فعالان سياسى و مطبوعاتى با اشاره به بازداشت گسترده فعالان سياسى و مطبوعاتى پس از آغاز اعتراض‌ها به نتايج انتخابات رياست جمهورى در ايران اظهار داشت:, ۱۹ خرداد يعنى چند روز قبل از انتخابات ۲۲ خرداد و به دستور يک نهاد امنيتى احکام دستگيرى را صادر کرده بودند و مثلاً حضور بيست دقيقه‌اى من در راهپيمايى ۲۵خرداد جرم من بود�
به گزارش راديو فردا، وى همچنين با اشاره به مرخصى ده روزه‌اش در قبال وثيقه ۸۰۰ ميليون تومانى اظهار داشت:, اگر هتل هفت ستاره هم مى‌رفتم اينفدر پول خرح نمى‌شد، آقايان شب قبل آزادى از من خواستند تا امضا دهم که فعاليت‌هاى سياسى و مصاحبه‌هاى خود را تا دادگاه تجديدنظر کنار بگذارم و با احزاب و گروه‌ها تماس نگيرم، من هم نپذيرفتم، وقتى معامله جوش نخورد ۱۰ روز مرخصى دادند�
آقاى بهزاد نبوى که بلافاصله پس از انتخابات رياست جمهورى خرداد ماه بازداشت شده بود، از سوى دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزيرى به اتهام ,اقدام عليه امنيت ملى� و نيز يک‌ سال حبس تعزيرى به اتهام ,فعاليت تبليغى عليه نظام� محکوم شده است
مقام‌هاى جمهورى اسلامى با آزادى اين عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب در ازاى پرداخت وثيقه تا زمان برگزارى دادگاه تجديد نظر موافقت نکرده و به وى که از بيمارى قلبى رنج مى‌برد، تنها۱۰ روز مرخصى داده‌اند
اين در حالى است که چند تن ديگر از فعالان سياسی بازداشت‌شده در رويدادهای پس از انتخابات مانند محمدعلى ابطحى و محمد عطريان‌فر پيشتر با سپردن وثيقه تا زمان برگزارى دادگاه تجديد نظر آزاد شده‌اند
بهزاد نبوى که به دليل پيشينه مبارزاتش با حکومت شاهنشاهى در ميان دوستان خود با عنوان ,چريک پير� شناخته مى‌شود، در باره حضور پنج ماهه‌اش در زندان‌هاى جمهورى اسلامى نيز گفت: , من بگويم در زندان کجا بودم؟ در زندان رژيم ستمشاهى بودم؟ چه بگويم؟ آن آقايان شده‌اند مدافع نظام، انقلاب و امام و من و امثال من شده‌ايم ضد نظام�؟
وى همچنين با اشاره به موضوع ,نگهدارى اسناد محرمانه در منزل� به عنوان يکى از موارد اتهامى‌اش اظهار داشت: , مثلا گزارشى را که يکى از مديران تاسيسات دريايى در دوران مسوليتم درباره پيشرفت کار به من داده بود، اسناد محرمانه مى دانند، خب من بايد آن را چه کار مى کردم؟ بايد گزارشى که آن شخص داده بود به شخص من، به چه سازمان يا نهادى تحويل مى‌دادم؟ يا برگه خبرى را که خودم کنار آن نوشته بودم محرمانه و به تعدادى از دوستان براى مطالعه داده بودم، مى گويند اسناد محرمانه؛ گفتم اين محرمانه نيست، من خودم کنارش نوشته‌ام محرمانه، براى اينکه به هرکسى ندهند�
روز شنبه و همزمان با عيد قربان شمارى از چهره‌هاى سياسى اصلاح‌طلب مانند عبدالله نورى، بيژن زنگنه، خسرو تهرانى، حبيب‌الله پيمان، مرضيه مرتاضى لنگرودى، حجه‌الاسلام مقدم، مرتضى مبلغ و نيز مادر سهراب اعرابى، از قربانيان رويدادهاى پس از انتخابات در ايران با حضور در منزل بهزاد نبوى با وى ديدار کردند
به دنبال اعلام خبر موافقت مقام‌هاى مسئول با مرخصى ده روزه بهزاد نبوى سايت نوروز نوشته بود، وى به دليل , فشارهاى عصبى وارده� همچنان در بيمارستان باقى مى‌ماند و روز يکشنبه تحت عمل جراحى قلب قرار مى‌گيرد
بهزاد نبوى در دوران بازداشت خود نيز به دليل بيمارى تحت نظر ماموران امنيتى چند بار در بيمارستان بسترى شده و مورد جراحى نيز قرار گرفته بود

هیچ نظری موجود نیست: