شنبه، 16 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Saturday 07 November
اعزام دانشجويان بورسيه به آمريکا، کانادا و انگليس ممنوع شد
ايسنا: رئيس مرکز خدمات آموزشى وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌هاى وزارت بهداشت براى هدفمند کردن بورسيه‌هاى دانشگاه‌هاى علوم پزشکي، گفت: بر اساس برآوردها تاکنون بيش از2ميليارد تومان خسارت از دانشجويان مستنکف وزارت بهداشت به دليل عدم بازگشت، دريافت شده است.
غلامرضا حسن‌زاده با اشاره به هدفمند کردن بورسيه‌هاى دانشگاه‌هاى علوم پزشکي، اظهار کرد: از اين پس تنها در رشته‌هاى جديد و مورد نياز کشور اعزام دانشجو خواهيم داشت. البته سهميه بورسيه‌ها کاهش نيافته است، بلکه آيين‌نامه جديد بورس دست دانشگاه را باز گذاشته تا افراد مناسب را شناسايى و معرفى کنند. وى با بيان اينکه در حال حاضر با اعزام 113 نفر موافقت شده است، تصريح کرد: از آنجا که سهميه بورس امسال بيش از 170 نفر بوده است تعدادى پرونده هم در دستور کار قرار دارد.
رئيس مرکز خدمات آموزشى وزارت بهداشت با بيان اينکه آمار عدم بازگشت دانشجويان از کشورهاى مختلف متفاوت است، اظهار کرد: آمار مستنکفين در کشورهايى چون آمريکا و کانادا بسيار بالا و حدود80 درصد است. اما اين آمار در برخى کشورها حدود يک درصد است. وى با اشاره به آمار مستنکفين وزارت بهداشت و خسارتهاى دريافت شده از آنها، اظهار کرد: در سال86 حدود 2 هزار و 172 پرونده بررسى شد که بسيارى از آنها مربوط به سالهاى گذشته بوده است، در سال 87 حدود870 پرونده افراد مستنکف و در 6 ماهه اول سال88 حدود312 پرونده بررسى شد که بر اساس برآوردها از مستنکفين به دليل عدم بازگشت بيش از 2 ميليارد تومان خسارت دريافت شده است.
وى در خصوص ممنوعيت اعزام دانشجو به برخى از کشورها، گفت: اعزام دانشجو به کشورهاى کانادا، انگلستان و آمريکا ممنوع است، مگر در موارد بسيار استثنايى و با دلائل موجه ولى در حالت عادى اعزامى به اين کشورها نخواهيم داشت.
دکتر حسن‌زاده در خاتمه با بيان اينکه مدارک فارغ التحصيلان دانشگاه‌هاى اين3 کشور مذکور ارزشيابى مى‌شود، تصريح کرد: اگر افرادى در دانشگاه‌هاى کشورهاى کانادا، انگلستان و آمريکا تحصيل کرده باشند و شرايط آنها با شاخص‌هاى ارزشيابى ما هماهنگ باشند، مدارکشان ارزشيابى خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: