کارگران ایرانخودرو:اعتراض بس است اعتصاب ،اعتصاب

همکاران ودوستان کارگر

برای رسیدن به خواسته هایمان باید یکی شویم وباپیوستن به صف مباره کارگران مونتاژاتحادمان را محکمتر کنیم

اطلاعیه کارگران ایرانخودرو در خصئص عدم ژرداخت و عقب افتادن دستمزدها

دوستان
سیاست"صبر و انتظار"بس است

چهل و پنج روز از عید گذشت ولی از پرداخت دستمزدهای عقب افتاده ما خبری نیست.

منطقی که قبل از عید با اتخاذ سیاستهای ضدکارگری خود ما کارگرانرا بعداز وقفه ای طولانی کار در روزهای جمعه وتعطیلات بدون پرداخت حق رکورد و آکورد در حالیکه میلیونها تومان پاداش در جیب مدیران وخود گذاشته و رهسپار سفرهای خارجی شدند ولی ما کارگران را با سوء استفاده از تعطیلات جیب خالی روانه خانه هایمان کرد وبعد از تعطیلات واتفاقات بر کناری منطقی وروی کار آمدن مدیریت جدید انتظار می رفت که مدیریت جدید دستمزدهای عقب افتاده مارا پرداخت کند.ولی با کمال تاسف مدیریت جدید می خواهد با عدم پرداخت دستمزدهای ما یا با به تاخیر انداختن و یا کاهش و یا دادن حق رکورد فقط به نیروهای تولیدی علاوه بر ایجاد تفرقه میان ما کارگران ایران با این کار در ایرانخودرو سنت شکنی کرده ومارا سرکار بگذرد.ما یک ماه به مدیریت جدید فرصت دادیم دیدیم خبری از پرداخت دستمزدها خبری نیست بلکه دستمزد فروردین ماه هم عقب افتاد.15 روز اعتراض کردیم.نتیحه ای ندیدیم ولی اکنون دیگر زمان اعتراض تمام است برای موفقیت وبرای عقب راندن مدیریت جدید وبرای رسیدن به خواستهایمان اعتصاب حق مسلم ماست همانطوریکه همکاران سالن مونتاژ قبلا هم اعلام کرده بودند دیگر زمان انتظار وصبر بس است این همکاران اعتصابرا آغاز کرده اندو
ما با پیوستن به صف مبارزات همکارانمان در سالن مونتاژ سیاستهای ضدکارگری مدیریت جدید در هم بکوبیم و اجازه ندهیم عقب افتادن دستمزدها به یک سنت تبدیل شود.یک ماه به مدیریت جدید فرصت دادیم 15 روز اعتراض کردیم ولی اکنون اعلام می کنیم که اگر دستمزدهای عقب افتاده تاپایان هفته جاری پرداخت نشود چرخهای تولید رامتوقف خواهیم کرد.واعتصاب را تنها راه رسیدن به خواسته هایمان می دانیم به مدیریت جدید هشدار می دهیم اینجا ایرانخودرو است.نه سایپا و مگاموتور،ما اگر بخواهیم هر مدیری را از کار برکنار می کنیم آقای نجم الدین خود بهتر می دانند که ما کارگران ایرانخودرو با مبارزه مان مدیران قویتر از ایشان همچون غروی و منطقی را به زباله دان تاریخ سپردیم.ما اعلام می کنیم چرا باید حقوق ما کارگران عقب بیافتد شرکتی که به قول مدیران آن به سودهای میلیاردی دست پیدا کرده چرا باید برای پرداخت حقوق چندر غازبرای ما کارگران موش بدواند ما 12 ماه کار کردیم روزهای تعطیل وروزهای جمعه بی وقفه سر کار بودیم دوشیفت ،سه شیفت و اکنون با چهار شیفت کار می کنیم روزانه بیش از 2000 خودرو تولید می کنیم این سودهای میلیاردی با بازوان ما تولید شده است چرا باید ما خود از آن بی بهره باشیم.رکورد تولید حق مسلم ما کارگران است تازه این فقط یک هزار از این سودهای میلیاردی است مدیریت جدید با اتخاذ سیاستهای ضد کارگری نمی تواند با ما کارگران در بیافتد اگر ما متحد ویکپارچه در مقابل آن بایستیم
ما نظر دوستان کارگر را یکبار دیگر به

نامه عده ای از کارگران مونتاژ سالن پژو ایرانخودرو

که در بهمن ماه منتشر شد جلب می کنیم


دوستان وهمكاران گرامی

در ایرانخودرو چه می گدرد.
با نگاهی کوتاه به اظهارات رسمی مدیریت موقعیت ایرانخودرو اینگونه است:بالاترین میزان تولید،بیشترین حجم فروش،برترین صادرکننده صنعتی،بزرگترین تولید کننده در خاورمیانه،پرسودترین شرکت حال خاضر در ایران و یکی از شنامه شرکتهای نمونه اسلامی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مشاهده وضعیت مدیریت نشان می دهد که حقوق ،آکورد،پاداش وعیدی های گزاف،وام خرید خودرو که اقساط آن با هزینه ایاب و ذهاب پرداختی به مدیران پرداخت می شود.ویلاهای مخصوص شمال کشور،پرداخت مبلغ باز نشستگی بدون سقف،وجودمدیریتی با نام (مدیریت خدمات مدیران)وبسیاری تسهیلات ویژه دیگر سهم این تافته های جدابافته است.اما سهم ما کارگران چیست؟ازیک سوحقوقهایی که با توجه به مخارج وتورم، در حد به خور و نمیر است.آکوردهایی که نسبت به سال های قبل و مقدار تولید فعلی نه تنها زیاد نشده بلکه کاهش یافته پاداشهایی که تعدادومقدارآن کم شده پرداخت مبلغ بازنشستگی با سقف معین..
واز سوی دیگر اضافه کاری های اجباری و حضور در روزهای تعطیل شدت کار بالا سخت تر شدن قوانین انظباطی پیمانی و قراردادی شدن اکثریت پرسنل..دوستان مشاهده این اوضاع ثابت می کندزحمات ما و خانواده های ما در خدمت مدیران و وابستگان ایشان است و این شعار مدیریت که (باارزش ترین سرمایه شرکت نیروی انسانی است) این معنی را می دهدکه: نیروی انسانی یعنی: مدیران وما کارکنان در حد ماشین وابزار و پیچ مهره حساب می شویم.دوستانسیاست"صبر و انتظار"بس است .
با اعتراضات خود نگذاریم هر طوری که می خواهند با ما رفتار کنند.مدیریت شرکت باید درقبال سیستهای خود جوابگوی ما باشد.حقایق موجود در کارخانه را به خانواده های خود باهمکاران کارخانه های تحت پوشش کارگران سایر کارخانه های خودروساز و بخشهای مختلف طبقه کارگر در میان بگذاریم وهمفکری کنیم از تجارب موفق کارگران جهان درس بگیریم وبه دنبال راه حل مناسب بگردیم.دوستان کارگرحاصل فعالیت ما انبوه ثروتی است که خود از ان بی بهره ایمدر تعیین شرایط کارخود هیچ نقشی نداریم.کارگران مونتاز سالن پژو
دوستان و همکاران گرامی
سالن مونتاز پزو خط مقدم اعتراضات کارگری در شرکت ما است.از دست دادن پیمان رضی لو اخراج دههانفر ار کارگران این قسمت نشان می دهد دوستان کارگر سالن پزو همچنان در سنگر مبارزه پیشتازنند.اغازگران اعتصاب شکوهمند ۱۰تیردر تدارک اعتصاب دیگر هستند
واینک این همکاران سیاست صبر و انتظار را کنار گذاشته اند وبا توقف یک ساعته خط تولید مدیریت را مجبور کردند که به حساب هر کارگری تولیدی 150000 هزار تومان واریز شود.ولی این همکاران زیر بار این ننگ نرفته اند.وکم کاری در قسمتهای تولیدی آغاز شده است.اینک وظیفه ما است یکپارچه و متحدبرای در هم کوبیدن سیاستهای ضد کارگری مدیریت جدید به پا خیزیم ودوستان خودرا تنها نگذاریم ما می توانیم همانطوریکه 10 تیر توانستیم
دوستان وهمکاران
کارکنان ستادی و زنان شاغل در ایرانخودرو
خواست فوری ما کارگران
پرداخت دستمزدهای عقب افتاده تمام و کمال به همه کارگران از کارکنان ستادی گرفته تا کارگران پیمانکار
2-لغو قراردهای موقت وجذب تمام کارگران قراردادی در ایرانخودرو
به صف مبارزه ما کارگران به پیوندید خودتانرا از ما جدا ندانید مبارزه ما بدون کمک هم به موفقیت نمی رسد اجازه ندهید مدیریت با سیاستهای تقرقه آمیز خود( جدا کردن نیروهای ستادی و پکیجی) مارا از هم جدا کند.واریز 150000 فقط به حساب کارگران خطوط تولید معنی غیر از این ندارد.با آگاهی خودتان این سیاستها را در هم بشکنیم.
کارگر متحد همه جیز
کارگر متفرق هیچ چیز
زنده باد اتحاد کارگری
جمعی از کارگران ایران خودرو
22اردیبهشت 88

هیچ نظری موجود نیست: