نهم آبان ۱۳۸۸ برابر با سی و يکم اکتبر ۲۰۰۹
فیلم : سر دادن شعار در کنسرت محسن یگانه : آزادی اندیشه با ریش و پشم نمیشه 8 آبان، 30 اکتبر
دیشب محسن یگانه برای اجرای کنسرت در سالن فجر کرمان حضور یافت و گروهی از جوانان در هنگام اتمام کنسرت با شعارهایی ضد حکومتی نیروهای امنیتی مستقر در محل را غافلگیر کرد.



شنبه، 9 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Saturday 31 October
حقوق بشر؛ وقاحت مافوق تصور رژیم آخوندی
ایرنا: هيات نمايندگي جمهوري اسلامي ايران از موارد نقض حقوق بشر در اتحاديه اروپا ، كانادا و امريكا انتقاد كرد.
هيات نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در نيويورك ضمن شركت فعال در اجلاس كميته سوم مجمع عمومي سازمان ملل متحد در خصوص بررسي وضعيت حقوق بشر و تبعيض نژادي ، طي سخناني از رويه برخي كشورها كه تلاش دارند خود را منادي حقوق بشر معرفي كنند اما عملكرد نامطلوبي از موارد نقض حقوق بشر و تبعيض نژادي و ديني را در كارنامه خويش دارند ، و تلاش مي كنند با حمله به ديگران ، بر جرائم خود سرپوش بگذارند ، انتقاد كرد.
نمايندگان جمهوري اسلامي ايران با استناد به موارد نقض حقوق بشر در اروپا ، آمريكا و كانادا ، طي نطقي تصريح كرد : تبعيض هاي نژادي ، مذهبي ، و مليتي در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا ، طي چند سال گذشته افزايش يافته است. مسلمانان و اقليتهاي ديني در معرض حملات لفظي و فيزيكي قرار دارند و در زمينه اشتغال و كاريابي نيز قرباني تبعيض هاي فاحش قرار دارند كه هم فرصت هاي شغلي را از آنان سلب مي كند و هم درهنگام دريافت حقوق مورد ظلم واقع مي شوند . مسلمانان حتي از انجام فرائض مذهبي خود در اماكن عمومي محروم بوده و بعضا از پوشش اسلامي آنها ممانعت به عمل مي آيد. نيروهاي پليس در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا پليس به اعمال خشن و شكنجه توسل جسته اند كه در كميته هاي مختلف سازمان ملل نيز به اين موضوع اشاره شده است .
هيات نمايندگي ايران همچنين به نقض حقوق بشر در كانادا اشاره نموده و اظهار داشت: در كانادا مردم بومي تحت تبعيض شديد قرار دارند و سطح زندگي اين افراد در مقايسه با ساير افراد بسيار پائين تر است . خشونت عليه زنان بومي و دورگه بسيار رايج است و زنان بومي قرباني خشونت پليس و تجاوز هستند. زنان و دختران بومي بعضا در زندان هاي مختلط نگه داري مي شوند كه لاجرم از سوي هم سلولي ها و يا كاركنان زندان مورد اذيت و آزار قرار مي گيرند.
هيات ايراني با اشاره به توصيه هاي كميته رفع تبعيض نژادي ، اظهار داشت كه براساس مستندات كميته مذكور ، زنان بومي در كانادا در فقر شديد قرار داشته و از نظر بهداشت و درمان درمضيقه هستند و حتي از غذاي كافي و يا آب آشاميدني سالم محرومند
.

شنبه، 9 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Saturday 31 October
رژیم ولی فقیه بین گیره های یک تناسُب له کُننده
منصور امان
جُنبش اعتراضی مردُم ایران با هر روز بیشتر که بر تداوم خواسته های خویش پای می فشارد، توجُه و حساسیت فُزون تری را در پهنه بین المللی نسبت به سرنوشت خویش و چگونگی رفتار حُکومت با شهروندان مُعترض ایرانی برمی انگیزد. اکنون نوبت به سازمان ملل رسیده است تا پس از اعتراض شدید اتحادیه اُروپایی به احکام دادگاه های نمایشی، فشار بین المللی بر رژیم جمهوری اسلامی را یک مدار افزایش دهد.
سازمان ملل متحد در هفته جاری بررسی و تهیه قطعنامه محکومیت رژیم ولایت فقیه به دلیل پایمالی حُقوق مردُم ایران را در دستور کار خود قرار داد. قطعنامه مزبور که مُفاد آن از سوی کشورهای عُضو اتحادیه اُروپایی و نیز کانادا، نُروژ، اُسترالیا و نیوزیلند پیشنهاد شُده است، به گونه بی پیشینه ای سرکوب و پایمالی حُقوق اساسی مردُم ایران پس از انتخابات نمایشی را مورد نکوهش قرار می دهد.
سازمان عفو بین الملل، گُزارشگران بدون مرز و پاپ بندیکت از جُمله نهادها و شخصیتهایی هستند که در این هفته به همین صورت عملکرد روز و ثابت حُکومت را زیر ذره بین گُذاشتند.
افزایش اعتراضها و محکومیتهای بین المللی، ضربه خُردکُننده ای بر باند خونریز ولی فقیه است که مایل است قتل، شکنجه، تجاوز و اعمال خفقان را مساله داخلی جلوه داده و آن را برابر با حق حاکمیت خود مُعرفی کُند.
اگر چه بر پیشانی رهبران جمهوری اسلامی به دلیل رفتار غیرانسانی با مردُم ایران، مُهرهای ننگ پُرشُماری داغ شُده است و به ظاهر چنین می نماید که باند آیت الله خامنه ای از این زاویه چیزی برای باختن ندارد اما شرایط به کُلی مُتفاوت داخلی که محکومیت و انتقادهای بین المللی بر متن آن حرکت می کُند، توان حُکومت برای برکنار ماندن از تاثیرهای فشار ناشی از آن را به حداقل کاهش داده است. در این رابطه مُهمترین و نگران کُننده ترین تاثیر، فضایی است که جُنبش دموکراتیک در نتیجه فشارهای یاد شُده، در میدان نبرد با دست خالی در برابر حُکومت تا دندان مُسلح تصرُف خواهد کرد.
مُتمرکز شُدن نگاه ها بر اوباش نظامی – امنیتی و سرکردگان شان به همان گونه که دامنه تدبیرها و روشهای جنایتکارانه آنها را محدود می کُند، گُستره عمل جُنبش را توسعه داده و بر امکانات و ابتکارهای آن می افزاید.
رژیم ولی فقیه بین گیره های یک تناسُب له کُننده گرفتار شُده است؛ جُنبش دموکراتیک با تداوم و گُسترش مُبارزه خود نه تنها آن را هر چه بیشتر به عقب می راند بلکه، امکان چشم فرو بستن دولتها و نهادهای رسمی بین المللی بر چگونگی رفتار حُکومت را نیز مُمکن ناپذیر تر می سازد
.
یک علت وحشت هیستریک آیت الله خامنه ای و شُرکا از 13 آبان این واقعیت است.

شنبه، 9 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Saturday 31 October
13 آبان؛ خط و نشان کشیدن مقام قضايی برای جوانان
ایرنا: معاون اول قوه قضاييه گفت، اغتشاشگران بدانند ايجاد ناامني هزينه سنگيني دارد

حجت الاسلام و المسلمين "ابراهيم رييسي" در گفتگو با ایرنا گفت : متاسفانه بعد از انتخابات عده اي موضوع بسيار بسيار نامناسب غلط و دروغ تقلب را مطرح کردند و خواستند از اين طريق در دل مردم ترديد و در اذهان آنها تشويش ايجاد کنند و اين حضور را زير سووال ببرنند.
وی افزود: دشمنان فتنه گر ما هم بر اين خواسته ناحق سوار شدند و توسط عده اي نا امني ها و مسائل مربوط به هتک حرمت ها صورت گرفت که زيبنده نظام اسلامي نيست.
معاون اول قوه قضاييه بيان کرد: ما ترديد نداريم که افرادي که ايجاد ترديد کردند به ناحق و به ناروا موضوع تقلب را مطرح کردند که بايد ضمن استغفار، از محضر خدا و مردم در برابر اين جرمي که مرتکب شدند، عذرخواهي کنند.
وي با اشاره به اينکه مردم شاهد پيگيري و برخورد با افرادي که اغتشاش يا ايجاد نا امني کردند، کسب و زندگي مردم را مختل کردند، بانک ها را آتش زدند و اقداماتي ديگر بودند، تاکيد کرد: افراد و عناصري از آنها دستگير شدند و دستگاه قضايي وظيفه دارد نسبت به اغتشاشگران و افرادي که در بين مردم ايجاد ناامني کردند آنها را تعقيب کند و مورد تحقيق و بازجويي قرار دهد و از طريق قانون آنها را به دادگاه بسپارد تا دادگاه آنها را کيفر کند.
حجت الاسلام رييسي خاطرنشان کرد: دستگيري هايي که در ابتدا صورت گرفته بسيار زياد بود، اما تعدادي که منجر به تشکيل پرونده شده در دادسرا براي آنها کيفر خواست صادر و به دادگاه ارسال شده تا کنون بيش از 50 حکم است.
وي تاکيد کرد: مقام معظم رهبري روز جمعه پس از انتخابات در خطبه هاي نماز جمعه اتمام حجت فرمودند و آن هايي که صحبت هاي ايشان را فصل الخطاب دانستند کار ارزشمندي انجام دادند که ديدگاه "آقا" براي همه دينداران اين انقلاب فصل الخطاب است.
معاون اول قوه قضاييه هشدر داد : اغتشاشگران باید بدانند ايجاد ناامني هزينه سنگيني برای آنها دارد
.
نهم آبان ۱۳۸۸ برابر با سی و يکم اکتبر ۲۰۰۹

کنگره آمریکا خواستار آزادی سه شهروند آمریکایی زندانی در ایران شد
راديو فرانسه : ٤٢٣ نمایندۀ کنگرۀ آمریکا با تصویب قطعنامه ای به اتفاق آرا خواستار آزادی سه شهروند آمریکایی زندانی در ایران شدند.
این قطعنامه که در اوایل اکتبر گذشته به تأئید سنای آمریکا رسیده بود از دولت ایران می خواهد که هر چه سریعتر بازگشت این سه تن به خانواده هایشان در آمریکا را تسهیل سازد. این متن همچنین می خواهد که دستگیرشدگان بتوانند با خانواده هایشان در آمریکا تماس تلفنی بگیرند.
جوشوآ فاتال، ٢٧ ساله، شان بوئر، ٢٧ ساله و سارا شورد، ٣١ ساله در ٣١ ژوئیه گذشته در جریان یک کوهپیمایی در کوهستان های کردستان عراق که مرز قابل تشخیصی با ایران ندارد ناخواسته وارد خاک ایران و توسط مرزبان این کشور دستگیر شدند.
سفیر سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا در این ایران است توانسته با دستگیرشدگان آمریکایی ملاقات کند، اما خانواده های آنان تاکنون موفق به انجام این امر نشده اند.
دولت واشنگتن تاکنون طی چند نوبت خواستار آزادی سه شهروند خود شده است، در پاسخ مقامات تهران گفته اند که این آزادی زمان می برد.


هنگامه شهیدی به بهداری زندان اوین منتقل شد
اکتبر 31, 2009 با جنبش خرداد
کمیته گزارشگران حقوق بشر – هنگامه شهیدی روزنامه‌نگار زندانی که از یکشنبه 3 آبان ماه در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی‌اش دست به اعتصاب غذا زده بود ساعاتی پیش به دلیل وخامت شرایط جسمانی‌ به بهداری زندان اوین منتقل شد.روز گذشته خانم “رضایی” رییس بند نسوان زندان اوین در دیدار با این روزنامه‌نگار خواهان شکستن اعتصاب غذای وی شد. با این وجود هنگامه شهیدی تاکید کرد تا زمان آزادی اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد و در صورت عدم آزادی در این اعتصاب می‌میرد.این روزنامه‌نگار که چهارماه است در زندان به سر می‌برد یکشنبه هفته گذشته با وعده آزادی از بند 209 به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. ادامه نگهداری هنگامه شهیدی در زندان در حالی صورت می‌گیرد که حدود 1 ماه پیش از سوی دادگاه جهت آزادی وی قرار وثیقه 100 میلیون تومانی صادر شده بود اما به دلایلی نامشخص از آزادی وی خودداری شده است.محمد مصطفایی وکیل این روزنامه‌نگار چندی پیش اعلام نمود قرار وثیقه موکلش به قرار مجرمیت تبدیل شده و پرونده وی به دادگاه ارسال گشته است.هنگامه شهیدی در تاریخ 9 تیرماه و در جریان بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی پس از انتخابات، دستگیر شد و مدت 50 را روز در سلول انفرادی بند 209 به سر برد. این فعال سیاسی در مدت بازداشت خود تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی قرار گرفته است.همچنین فریبا پژوه دیگر روزنامه‌نگار زندانی نیز با گذشت 1 هفته همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد و تاکنون از وضعیت جسمانی وی اطلاعی به دست نیامده است.
9آبان.دانشجوی زندانی پيمان عارف دچار حمله قلبی گرديد و به بهداری زندان منتقل شد

بنابه گزارشات رسيده ،پيمان عارف فعال دانشجوئی روز جمعه در اثر فشارهای که بر او وارد می شود و عدم دسترسی به داروهايش دچار حملۀ قلبی گرديد و به بهداری زندان منتقل شد.
پيمان عارف روز جمعه 8 آبان ماه در اثر فشارهای که عليه او وارد می کنند و عدم دسترسی به داروهايش دچار حملۀ قلبی گرديد و به بهداری زندان منتقل شد. فعال دانشجوئی پيمان عارف روز چهارشنبه 6 آبان ماه از سلولهای انفرادی به بند کارگری 350 منتقل شد.رئيس اين بند فردی بنام بزرگ نيا است که در اذيت وآزار زندانيان سياسی مسقيما نقش دارد.
از زمان انتقال به بند کارگری فشارها و اذيت وآزارها و همچنين محدود کردن ارتباطش با خانواده شدت يافته است. اين فعال دانشجوئی طی تماسی که با خانواده اش داشته اعلام کرده است در صورتيکه فشارها و آذيت و آزارها و محدوديتها ادامه يابد از روز شنبه 9 آبان ماه اعتصاب غذای تر خودش را به اعتصاب غذای خشک تبديل خواهد کرد.
پيمان عارف دانشجوی ستاره دار زندانی در پی انتشار نامه ای خطاب به جعفری دولت آبادی دادستان تهران و اعتراض به صحبتهای کذب او، دادستان تهران طی يک اقدام غير انسانی روز يکشنبه 3 آبان ماه دستور انتقال او را به سلولهای انفرادی بند 240 صادر کرد. پيمان عارف در اعتراض به انتقالش به سلولهای انفرادی بند 240 اقدام به اعتصاب غذای نمود.
پيمان عارف دانشجوی ستاره دار کارشناسی ارشد علوم سياسی دانشگاه تهران 27 خرداد ماه دستگير وبه سلولهای انفرادی زندان اوين منتقل گرديد و 75 روز را در سلولهای انفرادی بسر برد. پيمان عارف هنگام انتقال از دادسرای نظامی به دادگاه انقلاب بشدت مورد ضرب وشتم بازجو قرار گرفته بود.اين دانشجوی زندانی به 18 ماه زندان محکوم شده است.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، انتقال دانشجوی زندانی به سلولهای انفرادی ، تحت فشار قرار دادن او، عدم دسترسی به داروهايش و سوق دادن او بسوی اعتصاب غذا را محکوم می کند و مسئوليت جان اين دانشجوی زندانی به عهدۀ ولی فقيه می باشد. از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به فشارها عليه زندانيان سياسی در ايران است
.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
09 آبان 1388 برابر با 31 اکتبر 2009

وضعيت زندانی سياسی فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد
کميساريای عالی حقوق بشر
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
سازمان عفو بين الملل
سازمان ديدبان حقوق بشر

آدينه، 8 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Friday 30 October
بحران اتمی رژیم؛ احتمال تشدید تحریمهای شورای امنیت
شبکه جهانی بی بی سی در گزارشی گفت، رژيم تهران پاسخ خود را در باره پیش نویس توافقنامه آژانس بينالمللى انرژى اتمى ارایه داده و خواهان تغییراتی در آن شده است. اين يک پاسخ مشروط از سوى رژيم تهران است. نگرانى غرب در اين است كه رژيم تهران بدنبال خريد وقت است. گفته می شود رژیم تهران حاضر نیست اورانيوم غنی شده خود را یکجا به خارج بفرستد و مى خواهد در بسته هاى كوچكتر ارسال كند. ولى مشخص نيست كه آيا غرب با اين پيشنهاد موافق باشد، زيرا تمامى نقطه آغاز اين معامله اين است كه بخش عمده اورانيوم غنى شده رژیم تهران از كشور خارج شود تا آنها نتوانند براى بمب اتمى از آن استفاده كنند.

رادیو آلمان نیز در گزارشی اعلام کرد، رژیم تهران تغییراتی را در متن پیشنهادی آژانس انرژی اتمی خواسته است که به گزارش رویتر ممکن است با مخالفت غرب و تشدید تحریم‌های شورای امنیت روبرو شود. رویتر در تازه‌ترین گزارش خود نوشت که رژیم تهران خواستار دو تغییر اساسی در متن پیشنهادی شده است.

در طرح پیشنهادی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، رژیم تهران باید تا پایان سال‌ جاری میلادی، ۱۲۰۰ کیلوگرم از اورانیومی را که تا حد سه و نیم درصد غنی کرده است، به طور یکجا در اختیار روسیه قرار دهد. این اورانیوم، پس از ادامه غنی‌سازی، به فرانسه انتقال خواهد یافت تا تبدیل به میله سوخت هسته‌ای شود. میزان اورانیوم کم‌غنی‌شده رژیم تهران ۱۵۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

اما برپایه گزارش رویتر، رژیم تهران خواستار آن است که اورانیوم خود را نه یکباره، بلکه در چند مرحله به روسیه بفرستد و اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده‌ای را که برای رآکتور تحقیقاتی خود نیاز دارد، یکباره دریافت کند.

رویتر می‌نویسد از آنجا که رژیم تهران خواستار دو تغییر مهم در متن پیشنهادی البرادعی است، غرب به احتمال زیاد با آن موافقت نخواهد کرد. در این صورت رژیم تهران به تحریم‌های شدیدتر از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تهدید می‌شود.

در گزارش رویتر همچنین آمده است، احمدی‌نژاد بار دیگر بر سرسختی جمهوری اسلامی در مناقشه اتمی تاکید ورزید. وی بدون اشاره به جزئیات پاسخی که تسلیم آژانس شده، گفت که جمهوری اسلامی سر سوزنی از حق مسلم خود عقب نخواهد نشست
.

آدينه، 8 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Friday 30 October
یک روزنامه نگار دربند دیگر اعتصاب غذا کرده است
وبلاگ تا آزادی روزنامه نگاران زندانی - فریبا پژوه روزنامه نگار زندانی، از چهل و هشت ساعت قبل دست به اعتصاب غذا زده است.
بر اساس خبرهای رسیده از زندان اوین ،او که از دوماه پیش در بند 209 اوین زندانی است نسبت به بلاتکلیفی خود معترض و گفته است تا زمان روشن شدن وضعیتش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

فریبا پژوه روزنامه نگار بیست ونه ساله همکار بسیاری از روزنامه های اصلاح طلب بوده است.

او هم اکنون از نظر روحی و جسمی در شرایط نامناسبی به سر می برد.

هنگامه شهیدی، یک روزنامه ‌نگار دیگر زندانی نیز از سه شنبه شب دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

هنگامه شهیدی اعلام کرده :" یا در اعتصاب غذا می میرم، یا آزاد می شوم
"
آدينه، 8 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Friday 30 October
احضار سفرای رژیم تهران در انگلستان و سوئد
انگلستان و سوئد (رئيس نوبتی اتحاديه اروپا) در اعتراض به صدور حکم زندان برای یکی از کارکنان محلی سفارت انگلستان در تهران، سفرای جمهوری اسلامی در لندن و استهکلم را احضار کردند. این کشورها حکم صادره عليه حسین رسام را تعرض به روابط ديپلماتيک توصیف کرده و خواستار لغو سريع اين حکم شدند. اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کرد تعرض به يک دولت عضو این اتحاديه، تعرض به همه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تلقی می شود.
عفو بين الملل از خامنه ای خواست تا سخنانش را پس بگيرد
اکتبر 30, 2009 با جنبش خرداد
به دنبال اظهاراتِ روز چهارشنبه ی خامنه ای که زير سؤال بردن نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران را جرم بزرگی خواند سازمان عفو بين الملل از رهبر ايران خواست تا اين سخنان را پس بگيرد. مالکوم اسمارت، مدير بخش خاورميانه ی عفو بين الملل، می گويد اظهارات خامنه ای با هدف آن صورت می گيرد که ابراز نارضايتی از روند سياسی کشور و همچنين مخالفت مشروع و صلح آميز را جرم قلمداد کند. به گفته ی سازمان عفو بين الملل مقامات ايران در برخورد با حوادثِ پس از انتخابات رياست جمهوری به طور مکرر اصول اوليه حقوق بشر را زير پا گذاشته اند و قصد دارند مانع اظهار نظر مردم خود و ساکت کردنِ آنها شوند

نامه هنگامه شهیدی به آقای دکتر بند 240
اکتبر 30, 2009 با جنبش خرداد
آقای دکتر 240! من هنوز در اعتصاب غذا و دارو هستم. امروز روز ششم اعتصاب غذای من است. احساس می کنم انرژی ندارم، اما هنوز می توانم قلم را لای انگشتانم بگیرم و بنویسم. دستهایم سرد است اما نه به سردی دیوارهای سرد و سیمانی 209 و 240 اوین. تا لحظه ای که توانم را زا دست نداده ام می نویسم، می نویسم و می نویسم. همانطور که گفته ام یا خودم به زودی اززندان آزاد می شوم یا جنازه ام را از اینجا خارج می کنند. درهر صورت آقای دکتر 240 من هنوز جای سؤال برایم باقیست و با خودم روزی چند بار می اندیشم که پایان این فیلم غم انگیزچه خواهد بود. به هر صورت پایان هرچه باشد من همه افراد مسئول درپرونده ام را به خداوند واگذار کرده ام اگر ایمان وباوری باشد کمی اندیشه لازم است.
شاید قصد داشته اید با فرستادن من درمیان بزهکارانی که شامل قاتلین و زندانی های عادی می شود مرا تحقیر کنند اما ازآنجا که خداوند همیشه با ماست این فرصت برای من به عنوان یک فعال حقوق بشر فرصت استثنایی بود. من یک دوره چهارماه واندی کارگاه آموزشی “حقوق بشر اسلامی “را دراوین گذرانده ام که اگر هر جای دنیا می خواستم این دوره را بگذرانم با پرداخت بالاترین هزینه دربهترین دانشگاه های جهان هم نمی توانستم چنین تجربیاتی را کسب کنم وهرگز برای من چنین فرصتی مهیا نمی شد.
“آقای دکتر 240 “!کرامت انسانی من که زیر پا گذاشته شد ، کرامت انسانی دیگران را در یابید…
Nameh be vatan Dariush Eghbali 13 Aban
Source: www.youtube.com
Les derniers évènements en Iran, la fraude électorale et le soulèvement du peuple contre la tyrannie. "Quand ils écriront l'Histoire du XXI ème siècle, nous serons au premier chapitre!..." آن مرد آمد. آن مرد با تفنگ آمد. ما تفنگ نداریم. ما سبز هستیم. ما همیشه سبز خواهیم ماند. قرار ما

TODAY - October 29, 2009

پنجشنبه، 7 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Thursday 29 October
روابط نامشروع پرسنل زندان رجایی شهر با زنان زندانی
دو تن از پرسنل زندان رجایی شهر کرج به دلیل رابطه نامشروع با زنان زندانی به زندانی دیگر منتقل شدند.

به گزارش هرانا به نقل از واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پزشکیاری به نام "واشقانی فراهانی" کارمند بهداری زندان رجایی شهر کرج که از مدتی پیش اقدام به برقراری رابطه نامشروع با چند زن زندانی این زندان کرده بود و از فرصت معاینه و انتقال زندانیان زن به بهداری برای مقاصد خود بهره می جست پس از غافلگیری توسط چند زندانی و گزارش موضوع مورد برخورد قرار گرفت و به زندان قزلحصار کرج بعنوان تغییر محل خدمت منتقل شد. همچنین در این رابطه یک مهندس با هویت نامشخص نیز مورد برخورد و تغییر محل خدمت قرار گرفت.

لازم به ذکر است برخورد با این دو کارمند خاطی از حداقل مجازاتهای تعیین شده برای چنین جرائمی نیز بسیار کمتر است.

زندان رجایی شهر کرج که در طبقه بندی سازمان زندانها برای زندانیان خطرناک و خشن در نظر گرفته شده است محل نگهداری دست کم شصت زندانی عقیدتی بعنوان تبعیدگاه است، گزارشات و مستندات بسیاری در خصوص موضوع خشونت و تجاوز در این زندان تاکنون منتشر شده است. رئیس سابق حفاظت این زندان به نام خادم پس از علنی شدن روابط نامشروعش با یک زن زندانی ناچار به ازدواج با وی شد و سپس برای ادامه خدمت به قزلحضار منتقل شد و اکنون نیز منفصل از خدمت اعلام شده است.

همینطور حاج محمد شکاری، رئیس پیشین زندان رجایی شهر کرج به دلیل تزانزیت دختران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس با همکاری دادستان سابق کرج بازداشت و محکوم به زندان شد، این زندانی و رئیس سابق زندان رجایی شهر هم اکنون بعنوان رئیس بسیج این زندان در رجایی شهر کرج به سر می برد

امروز, هفتم آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و نهم اکتبر ۲۰۰۹

آيا محمود وحیدنیا" دانشجوی ریاضی دانشگاه شریف و برنده المپیاد جهانی ریاضی" پس از بیان انتقادات صریح از خامنه ای در جلسه روز گذشته مفقود شده است؟
iwantfreedom88.blogspot :من توی جلسه همایش ملی نخبگان دیروز و دیدار با خامنه ای شرکت داشتم و اینجا قصد دارم ماوقع را توضیح دهم.

تعدادی برای صحبت کردن از قبل انتخاب شده بودند و حتی صحبتها و متن سخنرانی اونها هماهنگ شده بود . این افراد یکی یکی رفتند و همان صحبتهای کلیشه ای وخسته کننده همیشگی را (همگی از روی کاغذ واو ننداز) خواندند. در پایان خامنه ای پرسید کس دیگری صحبتی نداره؟ تعدادی دست بلند کردند و یک نفر بلند شد ایستاد که خامنه ای گفت برود صحبت کند. این دانشجو سخنان شدیدا انتقادی را شجاعانه و درکمال خونسردی بر زبان راند. وی خود را دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه شریف معرفی کرد و در ابتدای صحبت گفت که این کسانی که از طرف نخبگان آمدند و از روی کاغذ حرفهایی زدند نماینده تمام نخبگان نبودند و ما آنها را انتخاب نکرده بودیم. این حرف با تشویق شدید و استقبال حضاری که قبل از آن با صحبتهای خواب آور کسل شده بودند همراه شد. سپس وی حرفهای خود را به این شکل ادامه داد( که من سعی می کنم تا جای ممکن عین جملات وی و در غیر این صورت نقل به مضمون بیاورم) :

"حرفهای من در زمینه متفاوتی نسبت به آنچه که دوستان مطرح کردند می باشد و صحبتهای خود را در 3 بخش ارایه می کنم.

1- متاسفانه صداوسیمای ما بازتاب دهنده ی آنچه که درکشور ما میگذرد نیست. آیا به نظر شما صدا وسیما وقایع اخیر را به همان شکلی که در جامعه ما وجود داشت نشان داد ؟ یا خلاف واقع بود؟ درسته که حرفهای من به صورت سوالی هست اما منظور بنده از لحنم کاملا مشخصه . متاسفانه زمانی که رسانه مادرو مهمترین عنصر اطلاع رسانی مردم بدین شکل رفتار میکند انتظاری از دیگر رسانه های خرد نمی رود. صدا وسیما یی که زیر نظر شما کار میکند و رییس آن را شما تعیین می کنید ، دو حالت دارد : یا به دستور شما این گونه عمل میکند و یا نظارتی بر آن ندارید. این سوال مطرح است که در این 30 سال آیا واقعا جامعه ما به سمت اسلامی شدن و اخلاقی بودن پیش رفته؟ اگر ذره ای هم جواب به این سوال منفی باشد باید به عملکرد خود در این 30 سال شک کنیم.

2 - مساله دوم را من با مثالی در یک مقیاس کوچکتر مطرح می کنم. در یک خانواده زمانی که دو برادر با یکدیگر مشکل دارند اگر پدر خانواده با برادر کوچکتر برخورد خشنی کند ، برادر بزرگتر هم به خود این اجازه را می دهد که با برادر کوچکتر رفتار خشونت آمیز داشته باشد. شما که مقام پدری دارید وقتی با مخالفان خود آن گونه برخورد می کنید عوامل پایین تر نیز به طبع آن رفتاری دارند که همه میدانند درزندانها چه گذشت. در مورد وقایع زندانها من به یاد دارم که در یکی از سخنرانی ها فرمودید که با مسببان این گونه وقایع و متخلفان زندانها به شدت برخورد می شود اما.. من خودم در یک تظاهرات سکوت در تاریخ (...) حضور داشتم. اونجا لباس شخصی ها و افراد لباس دار ریختن و همه ما رو زدند.

3- من نمیدانم چرا در این کشور اجازه ابراز هیچ گونه انتقادی در مورد شما داده نمی شود؟ من دراین 5 سالی که روزنامه ها را مطالعه می کنم ندیدم که کسی نقدی به شما وارد کند حتی یک جمله مجلس خبرگان که وظیفه آن نقد و نظارت بر عملکرد رهبری است عملا مشاهده می شود که این کار را انجام نمی دهد. "

دربین صحبتها بسیجی هایی که بین حاضران پخش بودند پارازیت می انداختند و داد میزدن که تمومش کن . وسط صحبتها یک برگ کاغذ به اون دانشجو دادند. اونم رو کرد به خامنه ای و گفت که به من گفتن که وقتت تمومه اما اگر اجازه میدین هنوز صحبت دارم. همین موقع بسیجی ها هم صلوات فرستادن که تمومش کنن .خامنه ای گفت از اول هم وقت تموم بود ولی حالا شما صحبتها تو ادامه بده در پایان صحبتهای وی با تشویق شدید وبسیارطولانی نخبگان همراه شد. بعد خامنه ای شروع کرد به جواب دادن و اظهار ناراحتی کرد که اینجا ما نمیخواستیم از این دست صحبتها مطرح بشه و دوست داشتم که در زمینه مسایل نخبگان و علمی بحث بشه و در جواب به اون دانشجو همون حرفهایی رو زد که توی خبرها دیدیم. یعنی در واقع به خاطر صحبتهای اون دانشجو بود که خامنه ای مجبور شد درباره انتخابات حرف بزنه و ...

وی پاسخ داد کی گفته از ما انتقاد نمی کنن ؟! من خودم گفتم برید کرسی های آزاد اندیشی تو دانشگاهها بزنید. چرا راه ننداختین خودتون؟ برید انتقاد کنید و...

یک بسیجی ذوب در ولایت هم گفت آقا میخوام بیام دست بوسی . خامنه ای هم چفیه اش رو در آورد گذاشت برای اون و فورا از پرده پشت سرش غیبش زد. به نخبگان گفته بودند انتهای مراسم قراره نماز جماعت به امامت آقا برپا بشه ما سرگردون مانده بودیم که حالا چی به چیه و قراره چی بشه... اونا هم گفتن دیگه تمومه ، نمازی در کار نیست خودتون برید بخونید.

در ادامه همایش من دیگه اثری از اون دانشجویی که رفته بود صحبت کرده بود ، در همایش ندیدم.
پی نوشت :

در پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبری به این آدرس

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=6056

می بینید که نام این دانشجو (محمود وحید نیا) در انتهای لیست کسانی که صحبت کردند اومده اما از مدارج و افتخاراتش چیزی ننوشته در صورتی که برای نفرات قبلی که با هماهنگی بوده این کار رو کرده. در سایت دفتر حفظ و نشر آثار آبت ا... خامنه ای این مورد تا حدودی توضیح داده شده :

http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=8294




امروز, هفتم آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و نهم اکتبر ۲۰۰۹
یک بازیگر سینما ممنوع ‌‌التصویر شد
تهران امروز: با اینکه رفع توقیف «به‌رنگ ارغوان»، احتمال اکران «سنتوری» مهرجویی و بازگشت «گلشیفته فراهانی» مطلع گزارش‌های سینمایی روز است در تازه‌ترین رشته سوگنامه‌ها «میترا حجار» ممنوع‌التصویر اعلام شد.
یک منبع آگاه در معاونت سینمایی با تایید این خبر گفت: «حراست وزارت ارشاد ممنوع‌‌‌التصویری «میترا حجار» را اعلام کرده است.
البته باید توجه داشت ممنوع‌‌‌التصویری این هنرمندان به صورت شفاهی اعلام می‌شود و تهیه‌کننده نیز باید شفاها از این موضوع مطلع می‌شد که نباید با این بازیگر قرارداد ببندد.»


پنجشنبه، 7 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Thursday 29 October
یکصد دانش ‌آموز دختر، قربانی تسویه حساب‌ های سیاسی
عملكرد سازمان و آموزش پرورش تهران درباره یك مجتمع آموزشی، موجب نگرانی خانواده حدود صد دانش‌آموزان این مجتمع گردیده است.
به گزارش هرانا به نقل از خبرگزاری آینده، مجتمع آموزشی تسنیم كه در چندین سال گذشته به فعالیت ادامه می‌داد و حدود صد دانش‌آموز در آن تحصیل می‌كند، در ماه‌های اخیر دچار بحران گردیده است.

حضور برخی چهره‌های سیاسی در هیأت امنای این مؤسسه موجب شده است كه این مجتمع آموزشی موضوعی جهت تسویه‌حساب سیاسی تبدیل شود.
ابتدا مدیر مدرسه مذكور، به اتهام شركت در اغتشاشات بازداشت شده و پس از آن‌كه بی‌گناهی وی احراز و وی آزاد می‌شود، مجوز فعالیت این مجتمع آموزشی لغو می‌گردد!

با اعتراض خانواده‌های دانش‌آموزان به سازمان آموزش و پرورش تهران، این سازمان از تعطیلی مجتمع صرف‌نظر كرده اما مدیر این مدرسه را كه قانوناً باید توسط هیأت امنا تعیین شود، بركنار كرده و مدیر دولتی را به جای وی منصوب می‌كند.

در طول حدود یك ماه گذشته از سال تحصیلی كه این مدیر دولتی، مدرسه را اداره كرده است، وی قادر به انجام وظایف خود نبوده و به همین دلیل حقوق معلمان مدرسه پرداخت نشده است. این شرایط موجب گشته كه عملاً مدرسه به تدریج به تعطیلی كشیده شود.

از سوی دیگر اعتراض خانواده‌های دانش‌آموزان به این اقدام آموزش و پرورش به مجلس كشیده شده و كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بررسی این پرونده پرداخته است.

بنابر نامه ارسالی از سوی رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به آموزش و پرورش، قید شده است كه موارد اعلام شده از سوی آموزش و پرورش، برای تعطیلی این مدرسه قانونی نیست.

گفتنی است در گزارش آموزش و پرورش به مواردی همچون تبلیغ چگوارا در مدرسه یا حضور مدیر به همراه دانش‌آموزان در ساعات شب (لیالی قدر) به عنوان دلایل تعطیلی مدرسه اشاره شده است
.
پنجشنبه، 7 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Thursday 29 October
صدور حکم غیر انسانی زندان علیه یک زندانی سیاسی زن
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده دادگاه انقلاب سمنان زندانی سیاسی طیبه نبوی را به احکام غیر انسانی 3 ماه حبس تعزیری و 1 سال زندان تعلیقی محکوم کرد.
زندانی سیاسی طیبه نبوی بیش از 2 ماه پیش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان منتقل شد در طی این مدت تحت فشارهای بازجویان وزارت اطلاعات و در شرایطی بسیار سخت و بلاتکلیف قرار داده شد. پس از آن به دادگاه انقلاب سمنان برده شد و به حکم غیر انسانی 3 ماه زندان تعزیری و 1 سال زندان تعلیقی محکوم شد.
زندانی سیاسی طیبه نبوی در 26 مردادماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات سمنان منتقل شد او چندین هفته در سلول انفرادی بسر برد و از ملاقات با فرزند 3 ساله اش و خانواده اش محروم بود. او در طی مدتی که در سلولهای انفرادی قرار داشت تحت بازجوئیهای طولانی در طی ساعات مختلف شبانه روز قرار داشت و در حین بازجوی تحت شکنجه های جسمی و روحی بود. زندانی سیاسی طیبه نبوی همچنان در بند زنان زندان سمنان زندانی است.
عرفانی بازجوئی وزارت اطلاعات در سمنان در یورش به منازل ،احضار به اداره اطلاعات،بازجوئیهای طولانی و همراه با شکنجه جسمی و روحی،قرار دادن زندانیان سیاسی برای مدت طولانی در سلولهای انفرادی و تهدید خانواده ها و ضبط اموال آنها را بعهده داردو تا به حال تعداد زیادی از خانواده نبوی و سایر فعالین این شهر را احضار و برای آنها پرونده سازی کرده است.
در حال حاضر 4 عضو این خانواده در زندان بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:زندانی سیاسی سید ظهور نبوی مقاله نویس مجله سرزمین آریائی محکومیت 4 سال زندان، در بند 350 زندان اوین ،خانم عاطفه نبوی از دستگیرشدگان اخیر و سید ضیاءنبوی دبير شورای دفاع از حق تحصيل از 24 خرداد ماه در بند 209 زندان اوین بلاتکلیف و خانم فاطمه نبوی در بند زنان زندان سمنان در بلاتکلیفی بسر می برد. همچنین خانم خدیجه نبوی بدلیل دفاع از همسرش(ظهور نبوی ) که در زندان بسر می برد به 1 سال زندان محکوم شده است و هر لحظه احتمال بازداشت او می رود . خانم حمیده نبوی عضو دیگر این خانواده سال گذشته بخاطر قصد شرکت در مراسم بیست و یکمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 دستگیر و به یک سال زندان محکوم شد او اخیرا بدلیل پایان یافتن مدت بازداشتش آزاد شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور حکم غیر انسانی علیه این زندانی سیاسی زن را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایتهای سیستماتیک این رژیم علیه مردم ایران است
.
7آبان :بی كفايتى كارگزاران رژيم منجر به مرگ دو دانشجو شد

هرانا:دو تن از دانشجويان دانشكده زيست شناسى دانشگاه تهران و يک پرسنل دانشگاه كه براى يک سفر علمی به شهرستان دماوند رفته بودند در يكى از مساجد اين شهرستان به دليل گازگرفتگى جان خود را از دست دادند. كارگزاران رژيم حاضر نشده بودند هزينه اقامت آنها را در هتل يا مسافرخانه تامين كنند.

به گزارش هرانا به نقل از روزنامه ابتکار ، دو تن از دانشجويان دکترى و کارشناسى دانشکده زيست شناسى دانشگاه تهران و يک تن از کادر خدماتى اين دانشکده به علت گازگرفتگى در حين سفر علمى در منطقه دماوند جان خود را از دست دادند. اين حادثه در حالى رخ داد که دانشجويان جهت تهيه برداشت هاى شبانه از جانوران صحرايى به منطقه دماوند سفر کرده و شب را در يک حسينيه گذرانده بودند که متاسفانه به علت عدم ايمنى بخارى و نشت گاز، سه تن جان خود را از دست مى دهند.

در پى اين حادثه جمعى از دانشجويان دانشکده زيست شناسى دانشگاه تهران صبح ديروز با حضور در پرديس علوم دانشگاه تهران، با ابراز تاسف نسبت به اين حادثه، خواستار ايجاد امکانات لازم در رابطه با انجام تحقيقات ميدانى و آزمايشگاهى در سفرهاى مسافرتى و همچنين ايمنى آزمايشگاه ها به منظور جلوگيرى از حوادث ناشى از کار با مواد شيميايى و ايمنى شدند و نسبت به حوادث ناشى از اين کمبودها اعتراض کردند.

در اين رابطه مهدى قلى مسئول روابط عمومى پرديس دانشگاه تهران با اظهار تاسف به وقوع اين سانحه به خبرنگار ايسنا گفت: اين دانشجويان پس از انجام تحقيقات علمى خود جهت استراحت به مسجد منطقه (پس از هماهنگى با سريدار حسينيه) مراجعه مى کنند که بر اساس اعلام پزشکى قانونى و کلانترى منطقه، به علت نبود کلاهک بخارى دچار گازگرفتگى مى شوند.

وى با اشاره به اعتراض دانشجويان، گفت: خواسته دانشجويان ايجاد امکانات لازم در رابطه با تحقيقات ميدانى و آزمايشگاهى به منظور جلوگيرى از حوادث ناشى از کار با مواد شيميايى و ايمنى دانشجويان در سفرهاى جاده اى با وسايل نقليه است.

وى افزود: همچنين تامين و محيا کردن استراحتگاه يا مهمانسرا براى دانشجويان جهت تحقيقات ميدانى از ديگر مطالبات دانشجويان اين دانشکده به شمار مى آيد. وى با بيان اينکه خانواده هاى متوفيان از طريق پزشکى قانونى شکايتى از حسينيه منطقه به مراجع قضايى اعلام کرده اند، اظهارکرد: همچنين در اين رابطه دانشگاه تهران پيگيرى هاى لازم را در دست اقدام دارد.
7آبان :اعتراض دانشجويان دانشگاه تربيت معلم به کودتاچيان

خبرنامه اميرکبير : با وجود تلاش برای سرکوب اعتراضات دانشجويان دانشگاه تربيت معلم و اعمال فشارهای گوناگون بر فعالين دانشجويی اين دانشگاه، حرکت های اعتراضی دانشجويان همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنامه اميرکبير هفته گذشته دانشجويان دانشگاه تربيت معلم در حرکتی هماهنگ اقدام به شعار نويسی در سراسر دانشگاه کردند. از جمله شعارهايی که با رنگ سبز بر ديوارهای دانشگاه تربيت معلم نوشته شده بود می توان به "مرگ بر ديكتاتور"، "ما بيشماريم"، "ما پيروزيم" و "وعده ى ما 13آبان" اشاره کرد.
در پی اين اقدام دانشجويان، حراست دانشگاه به سرعت اقدام به پوشاندن شعار نويسی ها بوسيله اسپری کرد، اما شعار نويسی دانشجويان همچنان ادامه پيدا کرد.
در روزهای اخير دانشگاه های مختلف عرصه اعتراض دانشجويان به دولت کودتا به روش های مختلف بوده است.
در اين هفته دانشجويان دانشگاه خواجه نصير اقدام به سر دادن شعارهای اعتراضی در داخل سلف غذاخوری کردند.
همچنين دانشگاه آزاد تهران مرکز برای چندمين هفته متوالی شاهد تجمع اعتراضی دانشجويان بود.
در دانشگاه چمران اهواز هم سخنرانی رسايی (نماينده مجلس حامی دولت) با اعتراض شديد دانشجويان و درگيری لفظی رسايی با دانشجويان معترض همراه بود
.
چهارشنبه، 6 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Wednesday 28 October
شکایت دادستان تهران از محمد اولیایی فرد حقوقدان
دادستان تهران از محمد اولیایی فرد، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری شکایت کرد

به گزارش هرانا به نقل از واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در برگ احضاریه ی این وکیل و فعال حقوق بشر، برخلاف نص صریح قانون، هیچ اتهامی ذکر نشده است و تنها وی را موظف می کند تا به خاطر شکایت دادستان تهران، "جعفری دولت آبادی"، سه روز پس از رویت، خود را به شعبه یک دادیاری دادسرای کارکنان دولت معرفی کند.

لازم به ذکر است این شکایت در حالی صورت می گیرد که اولیایی فرد وکیل تعدادی از فعالین مدنی و سیاسی است.و در حال حاضر نیز پرونده دیگری از این حقوقدان در دادسرای کارکنان دولت با اتهام " توهین و افترا به مامورین وزارت اطلاعات" مفتوح است.

به نظر می رسد این احضار در راستای تداوم فشار بر وکلای فعال حقوق بشر باشد که پس از انتخابات دور دهم ریاست جمهوری افزایش یافته است




ششم آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و هشتم اکتبر ۲۰۰۹

عکس : تجمع تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی
عکسها از : فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران


چهارشنبه، 6 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Wednesday 28 October
اخراج سه دانشجوی بهائی از دانشگاه سمنان
فعالان حقوق بشر در ایران

خانمها مژده نورانی، فرحناز فلفلی و آقای اردلان تبیانیان که در کنکور سال 88 در دانشگاه سمنان پذیرفته شده بودند پس از گذشت یک هفته حضور در دانشگاه بنا به دستور حراست دانشگاه اخراج شده و از حق تحصیل خود محروم شدند.

به گزارش هرانا، پیگیریهای این دانشجویان و مراجعات مکرر آنان به مسئولین و ریاست دانشگاه نیز نتیجه ای نداشت و تنها جواب آنها "دستور از بالا" عنوان شده است، لازم به ذکر است مسئولین دانشگاه ابراز نموده اند که بنا به دستور هیچ برگه و مستندی در خصوص اخراج آنان نمی توانند ارائه دهند.

چهارشنبه، 6 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Wednesday 28 October
حكم يكی ديگر از متهمان حوادث پس از انتخابات صادر شد
خبرگزاری حکومتی فارس: وكيل مدافع یکی از متهمان حوادث پس از انتخابات از صدور حكم قضائي درباره موكل خود خبر داد.

عليرضا جعفريان وكيل مدافع ايمان سهراب‌پور از متهمان حوادث پس از انتخابات گفت: دادگاه حكم سه سال حبس قطعي براي موكل بنده صادر كرده است.

وكيل مدافع سهراب‌پور تصريح كرد: طبق قانون 20 روز براي اعتراض نسبت به حكم صادره وقت داريم كه در خصوص حكم صادره اعتراض هم خواهيم كرد.

وي در ادامه افزود: اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت عمومي، فعاليت تبليغي عليه نظام اسلامي از طريق شركت در تجمعات غيرقانوني، ايجاد شبهه جعل در نتيجه انتخابات، سلب اعتماد عمومي نسبت به حاكميت و مراجع رسمي كشور، اخلال در نظم عمومي از طريق بلوا و آشوب و حركات غيرمتعارف، ايجاد ترس و وحشت در جامعه، پخش سي دي و اعلاميه تحريك‌آميز بين تجمع‌كنندگان و اغتشاشگران از جمله اتهامات سهراب‌پور است.

وي كه وكالت هدايت آقايي از ديگر متهمان اين پرونده را نیز بر عهده دارد با اشاره به حكم وي خاطر نشان كرد: دادگاه تنها در خصوص اتهاماتي مانند اقدام عليه امنيت كشور، تبليغ عليه نظام و اخلال در نظم عمومي و تحريك و تشويق مردم به شورش حكم صادر كرده لذا در خصوص باقيمانده اتهامات آقايي در آينده تصميم‌گيري خواهد كرد
.
6آبان :تجمع خانواده های زندانيان سياسی در مقابل دادستانی تهران برگزار شد


کميته گزارشگران حقوق بشر � خانواده های زندانيان سياسی از حدود ساعت 11 صبح امروز چهارشنبه ششم آبان ماه در مقابل دادستانی تهران واقع در ميدان 15 خرداد تجمع نمودند.

تعداد شرکت کنندگان در تجمع حدود 50 نفر گزارش شده است. در ميان شرکت کنندگان خانواده های هنگامه شهيدي، مصطفی تاج زاده، محسن ميردامادي، محمدعلی ابطحي، مسعود باستاني، محسن صفايی فراهاني، حسين باستانی نژاد، سعيد ليلاز، عبدالله مومنی و بهمن احمدی امويی حاضر بودند. مردم نيز به تجمع کنندگان پيوستند و به ابراز همدردی با آنان پرداختند.

در حالی که خانواده ها تصاوير زندانيان را در دست داشتند نماينده دادستانی تهران در ميان تجمع کنندگان حاضر شد و 15 تن از تجمع کنندگان به عنوان نماينده برای مذاکره به دادستانی تهران وارد شدند. تا به اين لحظه خانواده ها همچنان در مقابل دادستانی منتظر ايستاده اند. همچنين تعدادی از خانواده های زندانيان روبروی دادگاه انقلاب و زندان اوين تجمع نموده بودند.

طبق آخرين گزارش های دريافتی نيروهای لباس شخصی و پليس خانواده ها را محاصره نموده اند و از پيوستن مردم که تعدادشان به 200 نفر می رسد به خانواده ها جلوگيری می نمايند.

پی نوشت: دقايقی پيش 3 نفر از مردمی که قصد پيوستن به خانواده ها را داشتند توسط نيروهای پليس دستگيرشدند و مردم نسبت به دستگيری اين سه تن اعتراض نمودند
.
سه شنبه، 5 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Tuesday 27 October
فیلم؛ اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیر
5آبان :تجمع کارگران معترض به واگذاری صوری مخابرات در شيراز


هرانا:جمع کثيری از کارگران شرکت کارخانجات مخابراتی راه دور شيراز صبح دوشنبه در اعتراض به نحوه خصوصی سازی صنايع خواستار مطالبات صنفی خود شدند و با تجمع در مقابل استانداری فارس اعتراض کردند.


به گزارش هرانا به نقل از خبرگزاری ايسنا, اين کارگران که از نحوه خصوصی سازی شرکت خود ناراضی بودند شعار می دادند"بخش خصوصی شديم بيکار و بی پول شديم"،"زندگی و معيشت حق مسلم ماست"به نحوه واگذاری شرکت مخابرات ايران و همچنين وضعيت صنفی خود اعتراض داشتند.

هاشم شمشيری نايب رئيس شورای اسلامی کار و بازرس شورای هماهنگی استان فارس که در اين تجمع حضور داشت به خبرگزاری ايسنا گفت"از وقتی شرکت ما به بخش خصوصی واگذار شد و سهامداران شرکت را خريداری کردند، روز به روز وضعيت ما بحرانی تر شد. در سفر دوم احمدی نژاد به شيراز نيز زيرنظر هيأت حمايت از صنايع و مديريت دولتی قرار گرفتيم و هيأتی نيز از وزارت صنايع اينجا معرفی شد و در حالی که قرار بود به شرکت بحران زده ما نقدينگی 5 ميليارد تومانی تزريق شود اما هيچ حمايتی از طرف دولت و هيأت اجرايی نشد."

وی تاکيد کرد که"هم اکنون بيش از9 ماه از حقوق خود را طلبکاريم که رقم آن بيش از 9 ميليارد تومان است. اين در حالی است که تا آخر شهريور می بايست بيش از 300 نظر بازنشسته داشته باشيم اما هيچ کس بازنشسته نشده، هيچ گونه کاری هم از جانب دولت صورت نگرفته بايد سئوال کرد کارخانه ای که تا چند سال پيش حرف اول را در خاورميانه می زد چرا حالا بايد بحران زده باشد؟ مسئولين استان، صنايع و معادن، استاندار و ديگر مقامات کشوری هم هيچ گونه حمايتی از ما نکردند."

در ادامه ی اين گزارش آمده است,شمشيری گفت که" وضعيت بحران زده شرکت علاوه بر بی پولی و عدم پرداخت حقوق برای کارگران مشکلات روحي، روانی را نيز برای آنها به دنبال داشته به طوری در طول اين مدت 30 نفر از کارگران به دليل بحران پيش آمد، مجبور به جدايی و طلاق از همسران خود شده اند و 2 نفر هم خودکشی کرده اند، ضمن اينکه حکم مصادره منازل تعدادی از کارگران هم صادر شده است."

وی تاکيد کرد"کارگران تجمع خود را تا زمان حصول نتيجه ادامه خواهند داد اما سئوال ما از نمايندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی اين است که آنها اکنون کجا هستند تا از نزديک شاهد اعتراض شديد کارگران باشند، آيا صرف حرف زدن مشکلی را حل می کند؟
سه شنبه، 5 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Tuesday 27 October
به رغم تمهيدات گسترده نيروهاي امنيتي و حراست دانشگاه تهران جنوب براي مقابله با برنامه اعتراضي دانشجويان، تجمع اعتراضي دانشجويان دانشكده فني تهران جنوب با حضور حدود 1000 نفر از دانشجويان برگزار شد

فیلم؛ اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب

سه شنبه، 5 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Tuesday 27 October
نیروهای امنیتی سه نفر را در ارومیه به قتل رساندند
در طی هفته‌ گذشته‌ نیروهای اداره‌ی اطلاعات شهر ارومیه‌ در منطقه‌ی ماوانه‌ از توابع این شهر يک ماشین سواری را به‌ عنوان اینکه‌ حامل دو تن از اعضای یکی از احزاب اپوزیسیون است به‌ گلوله‌ بسته‌ و در نتيجه‌ سه‌ تن کشته‌ شدند.
به گزارش کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در هفته گذشته نیروهای اداره اطلاعات شهر ارومیه در منطقه ماوانه‌ی این شهر یک اتومبیل حامل دو چریک کرد فاقد سلاح را به گلوله بستند که طی این حادثه علاوه بر این دو تن، یک شهروند کرد به نام فصیح قادری نیز جان خود را از دست داد.
لازم به ذکر است نیروهای امنیتی علاوه بر بی احترامی به اجساد تا کنون جنازه های جان باختگان را به خانواده های آنان تحویل نداده اند.

5آبان: وحشت رژيم از تظاهرات 13 آبان و سازماندهی 3 ميليون مزدور بسيجی برای مقابله
با جوانان معترض

فارس نيوز سردار جوكار در نشست خبرى اعلام كرد: حضور 3 ميليون بسيجى در راهپيمايى 13 آبان خبرگزارى فارس: رئيس بسيج دانش‌‌آموزى و فرهنگيان گفت: سه ميليون دانش‌آموز بسيجى در مراسم مبارزه با استكبار جهانى در راهپيمايى مقابل لانه جاسوسى حضورى سازمان يافته خواهند داشت. به گزارش خبرنگار دفاعى خبرگزارى فارس، سردار محمد‌صالح جوكار رئيس بسيج دانش‌‌آموزى و فرهنگيان كشور در نشستى خبرى در خصوص تشريح برنامه‌هاى هفته بسيج دانش‌آموزى ضمن گراميداشت ياد 4 هزار شهيد معلم و 36 هزار شهيد دانش‌آموز، اظهار داشت: ريشه بسيج دانش‌آموزى در ايثار و فداكارى دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس است. وى افزود: نماد و الگوى مقاومت و ايثار، شهيد فهميده است و دانش‌آموزان شهيد ما به الگويى براى نوجوانان ديگر كشورها از جمله فلسطين و لبنان در عرصه مقاومت تبديل شده‌اند. جوكار با بيان اينكه بسيج دانش‌آموزى چهار مأموريت مهم و اصلى را در دستور كار خود دارد، اظهار داشت: تشكيل و اداره بخشى از بسيج ده‌ها ميليونى با جذب از ميان فرهنگيان و دانش‌آموزان يكى از اين مأموريت‌ها است به طورى كه الان 30 درصد از فرهنگيان و معلمان و 60 درصد از دانش‌آموزان دوره‌هاى متوسط و راهنمايى به عضويت بسيج دانش‌آموزى و فرهنگيان در آمده‌اند. وى با اشاره به مأموريت ديگر سازمان بسيج دانش‌آموزى تصريح كرد: يكى ديگر از اين مأموريت‌ها مقابله با تهديدات نرم دشمنان است كه با هدف توانمند‌سازى اعضاء و ظرفيت‌سازى و بهره‌گيرى از توانمندى فرهنگيان بسيجى در اين عرصه پيش‌بينى شده است همچنين ارتقاء توان علمى دانش‌آموزان بسيجى در راستاى حضور فراگير در نهضت نرم‌افزارى و توليد علم و هدايت و حمايت از نخبگان بسيجى از ديگر مأموريت‌هاى سازمان بسيج دانش‌آموزى و فرهنگيان است. رئيس بسيج دانش‌آموزى در خصوص اهداف برنامه‌هاى هفته بسيج دانش‌آموزي، اظهار داشت: هفته بسيج دانش‌آموزى از 7 لغايت 13 آبان با اهداف حفظ روحيه كارآمدى و مسئوليت‌پذيرى در نوجوانان و جوانان، ترويج فرهنگ و تفكر بسيجى در ميان نوجوانان و تبيين دستاوردهاى سازمان در عرصه‌هاى علمي، فرهنگى و سازندگى مي‌باشد. وى افزود: همچنين روشنگرى و آگاه‌سازى جامعه هدف در مسائل فرهنگى و سياسى و ارتقاء روحيه استكبار‌ستيزى و عدالت‌خواهى در دانش‌آموزان از اهداف برگزارى برنامه‌هاى هفته بسيج دانش‌آموزى است. جوكار در خصوص نامگذارى روزهاى هفته بسيج، تصريح كرد: 7 آبان روز دانش‌آموز بسيجي، ايثار و شجاعت نامگذارى شده است كه در آن روز مراسم ميثاق با شهدا در شلمچه با حضور دانش‌آموزان و تجديد ميثاق با آرمان‌هاى حضرت امام در حرم مطهر ايشان برگزار مي‌شود همچنين برگزارى جشن ميلاد امام رضا(ع) در سراسر كشور و بزرگداشت شهيد فهميده در بهشت زهرا از برنامه هاى اين روز است. وى ادامه داد: روز جمعه 8 آبان روز دانش‌آموز بسيجي، رافت و عدالت نامگذارى شده كه دانش‌آموزان در اين روز در نمازجمعه و كوهپيمايى در مراكز استان‌ها شركت مي‌كنند و روز شنبه 9 آبان روز دانش‌آموز بسيجي، قرآن و ولايت نامگذارى شده كه در اين روز مرحله اول مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزى در سطح مدارس برگزار مي‌شود. رئيس بسيج دانش‌آموزى در ادامه خاطرنشان كرد: روز 10 آبان روز دانش‌آموز بسيجي، تلاش و قناعت نامگذارى شده كه در اين روز دانش‌آموزان در مسابقه دوميدانى رهروان شهدا با نام يك شهيد شركت مي‌كنند همچنين در اين روز طرح رهروان شهيد فهميده در استان‌هاى خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سيستان و بلوچستان اجرا مي‌شود و واحدهاى مقاومت اميدان در سطح مدارس ابتدايى در 6 هزار مدرسه افتتاح مي‌شود كه اين واحد‌ها وظيفه ترويج فرهنگ و تفكر بسيجى را دارند. سردار جوكار با بيان اينكه 11 آبان روز دانش‌آموز بسيجي، معنويت و بصيرت نامگذارى شده است، تصريح كرد: در اين روز 700 يادواره شهداى دانش‌آموز و يادواره مركزى شهيد فهميده و چهار هزار شهيد معلم و 36 هزار شهيد دانش‌آموز در كرج با حضور يك مقام كشورى برگزار مي‌شود. رئيس بسيج دانش‌آموزى در ادامه سخنان خود خاطر نشان كرد: 12 آبان روز دانش‌آموز بسيجي، خودباورى و خلاقيت نامگذارى شده است و در اين روز انجمن‌هاى علمى دانش‌آموزان در 330 پايگاه راه‌اندازى مي‌شود و همچنين از دانش‌آموزان برگزيده بسيجى تجليل به عمل مي‌آيد، ضمنا از دومين بازى رايانه‌اى سازمان بسيج دانش‌آموزى رونمايى خواهد شد. جوكار در بخش ديگرى از سخنان خود با بيان اينكه 13 آبان روز دانش‌آموز بسيجي، استكبار‌ستيزى و مقاومت نامگذارى شده است، اظهار داشت: در اين روز سه ميليون دانش‌آموز بسيجى در مراسم مبارزه با استكبار جهانى در راهپيمايى سراسر كشور حضورى سازمان يافته خواهند داشت. وى در ادامه با اشاره به جنگ روانى كه در خصوص اين روز از سوى دشمنان نظام به راه افتاده است، گفت: عده‌اى فريب خورده مي‌خواهند از اين فضاها سوء استفاده كنند و دشمن سعى دارد در جنبش‌هاى انقلابى انحراف ايجاد كند، اما مردم با بصيرت و هوشيارى كه دارند اين توطئه‌ها را خنثى خواهند كرد. جوكار با بيان اينكه در خصوص حفاظت از دانش‌آموزان بسيجى حاضر در مراسم روز 13 آبان تدابير امنيتى انديشيده شده است، تاكيد كرد: دانش‌اموزان پتانسيل بالايى دارند و مي‌توانند مقابل هر جريانى كه بخواهد عليه انقلاب توطئه كند بايستند والبته تدابير امنيتى در خصوص حفاظت از آنها انديشيده شده است.

سه شنبه، 5 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Tuesday 27 October
اعتصاب غذای روزنامه نگار دربند؛ یا آزاد می‌شوم یا می‌میرم
کمیته گزارشگران حقوق بشر- هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی که در تاریخ 9 تیرماه بازداشت شده بود، ساعتی پیش، پس ازحدود 120 روز، از بند 209 زندان اوین به بند عمومی انتقال یافت. وی که پیش‌تر قرار بود با قرار وثیقه 100 میلیونی از زندان آزاد شود، در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی خود، از شب گذشته دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

هنگامه شهیدی اعلام کرده :" یا در اعتصاب غذا می میرم، یا آزاد می شوم"

وی که می‌بایست روزانه 28 عدد قرص را مصرف کند، از شب گذشته از مصرف دارو خودداری نموده است. به گفته‌ی شهیدی، این قرصها شامل قرصهای اعصاب و قلب هستند.

هنگامه شهیدی در شرح انتقال خود به بند عمومی می‌گوید:" به دلیل خصومت یکی از نگهبانان بند 209، من و فریبا پژوه را از یکدیگر جدا کردند. عصر امروز نیز، به من اعلام کردند که وسایلم را برای آزادی جمع کنم و درحالی که تا دم در زندان اوین نیز رفتم، مرا به بند عمومی منتقل کردند."

وی در مورد اعتصاب غذای خود می‌گوید:" با توجه به وضعیت بلاتکلیفی، اعتصاب غذای خود را از دیشب آغاز کردم. این تنها راهی است که می‌توانم نسبت به شرایط خود اعتراض کنم. یا جنازه من از زندان اوین خارج می‌شود، یا اینکه آزادم می‌کنند"."

شهیدی، مدت 50 روز را در سلول انفرادی به سر برد و پس از آن به سلول‌های چند نفره بند 209 انتقال یافت. این روزنامه‌نگار زندانی، به شهادت افرادی که از زندان اوین آزاد شده‌اند، در جریان بازجویی‌های خود، تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی قرار گرفته است. همچنین، مسئولان زندان، امروز از ملاقات خانواده شهیدی با فرزندشان جلوگیری کرده‌اند.

ادامه بازداشت هنگامه شهیدی درحالی صورت می‌گیرد که حدود یک ماه پیش به خانواده او اعلام شد با تامین قرار وثیقه 100 میلیونی می‌توانند وی را آزاد کنند. با این حال،روز شنبه، محمد مصطفایی وکیل این روزنامه‌نگار، اعلام کرد " برای موکلش قرار مجرمیت صادر شده و پرونده او به دادگاه ارسال گشته است."

با توجه به شرایط جسمانی هنگامه شهیدی، ادامه اعتصاب غذای وی، می‌تواند موجب خطرات جدی برای او شود.

کمیته گزارشگران حقوق بشر، ضمن ابرازنگرانی جدی نسبت به وضعیت سلامتی هنگامه شهیدی، ادامه بازداشت او را غیرقانونی دانسته و خواهان آزادی فوری وی است
.
سه شنبه، 5 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Tuesday 27 October
سكوت و نظاره گری را بيش از اين جايز نمی دانیم
سایت نوروز: خانواده های فعالان سیاسی اصلاح طلب که از پس از کودتای انتخاباتی 22 خرداد در حبس به سر می برند، طی نامه ای خطاب به مراجع عظام آنها را در جریان ظلم هایی که تاکنون بر این خانواده ها و عزیزان دربندشان روا شده است، قرار دادند.

در این نامه آمده است: اينك ما خانواده هاي زندانيان سياسي در ادامه مكاتبات و ارسال نامه هاي سرگشاده و ملاقات ها و تماس هاي غيرحضوري ديگرمان با شما، به استحضار مي رسانيم كه تلاش هاي مجدانه و تظلم مان تا هم اينك هيچ ثمري نداده و آزادگان بي گناهمان با پرونده هايي پاك و مبرّا از كليه تهمت هاي وارده كه عمدتا زاييده اذهان بيمار دسيسه چينان كه مصداق بارز وسواسان خنّاس هستند، بوده است، هم چنان از بديهي ترين حقشان كه همانا آزادي است، محرومند و اين محروميت نه تنها خودشان بلكه زندگي و هستي ما و همه اعضاي خانواده هايمان را دستخوش بليه و مصيبت كرده است. لذا ما بيش از اين سكوت و نظاره گري را كه خلاف آموزه هاي ديني ماست كه گناه انظلام بيش از ظلم است، جايز ندانسته با استعانت به درگاه حضرت دوست كه بيش از همه از درد دل ما و اضطرار ما آگاه است، به طور دسته جمعي پاي در ميدان عمل خواهيم گذاشت. تجمع آرام براي رساندن پيام حقمان اتمام حجت ديگري است با مسئوليني كه از حق عدول كرده از بيت المال مسلمين ارتزاق كردند وحقوق آنان را نپرداختند. گام بعدي ما تحصن است در مكاني ايمن كه جانمان از حمله و هجوم آنان كه حقوق مي گيرند تا امنيت را به خانه هاي ما بياورند، مصون بماند و پس از آن براساس تصميم جمعي دست به اعتصاب غذا خواهيم زد. هرچند كه تا هم اينك نيز آب خوش از گلويمان پايين نرفته و خواب راحت برما حرام شده است. بي شك مسئوليت هرگونه مشكلي كه براي سلامت جسم و روح و روان ما، فرزندانمان و كليه بستگانمان كه در اين راه همراهي مان مي كنند، پيش آيد، بر عهده مسئولين نظام است و حالا كه مسئولين ما در جمهوري اسلامي به درجه اي رسيده اند كه به تعبير آيه شريفه قرآن گويي مهر بر دل ها و گوش و چشمشان زده شده و هيچگونه نصيحتي بر آنان اثر نمي كند، از شما بزرگواران در آستانه ولادت رضاي آل محمد(ص) طلب دعاي خير و مداومت در راه حق و صراط مستقيم داريم و دردمندانه اعلام مي كنيم تا زماني كه عزيزانمان به كانون گرم خانواده بازنگردند، عيد نداريم و به تعبير امام راحل عيد ما روزي است كه از ظلم آثاري نباشد
.
سه شنبه، 5 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Tuesday 27 October
بازداشت یک خبرنگار دیگر
سایت نوروز: نگار سایه، خبرنگار آزاد رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و مسئول ستاد جوانان منطقه 19 میرحسین موسوی اوایل هفته گذشته بازداشت شده است. همسر او سعید قریشی نیز هفته گذشته در مراسم دعای کمیل که برای آزادی زندانیان سیاسی در منزل پدر همسر شهاب طباطبایی برگزار شده بود بازداشت شد. نگار سایه و سعید قریشی هر دو در زندان اوین بسر می برند.
5آبان: زندانيان باتصرف شکنجه گاه بند1 به خواسته های اوليه خود رسيدند


بنابه گزارشات رسيده در پی به کنترل در آوردن سالن 2 بند 1 زندان گوهردشت کرج که محل شکنجه زندانيان سياسی و عادی است.زندانيان پس از رسيدن به خواسته های خود سالن را تحويل زندانبانان دادند.
روز يکشنبه 3 آبان ماه زندانيان شکنجه گاه قرون وسطائی سالن 2 بند 1 زندان گوهردشت کرج در اعتراض به شکنجه های ضد بشری و شرايط طاقت فرسا، ساعاتی به کنترل خود در آوردند. در اين شکنجه گاه سلولهای انفرادی معروف به سگ دونی واقع شده است.
پس از به تصرف در آمدن سالن 2 شکنجه گاه مخوف بند1 توسط زندانيان ،علی حاج کاظم رئيس زندان،کرمانی و فرجی رئيس و معاون حفاظت و اطلاعات و در حدود 40 نفر از نيرو های گارد زندان سالن 2 را به محاصره خود در آوردند. نيروی گارد مدتی تلاش کرد که زندانانيان را وادار به تسليم کندولی موفق نشد بخاطر اينکه تمامی دربهای ورود آن را بسته بودند و امکان ورود نيروی گارد را غير ممکن می کرد.
تا اينکه علی حاج کاظم رئيس زندان وارد مذاکره با زندانيان شد . زندانيان به شرط اينکه به خواسته های آنها تن در دهند حاضر به باز کردن دربها سالن خواهند شد.
خواسته های زندانيان به قرار زير بود: 1- پايان دادن به شکنجه های غير انسانی در اين شکنجه گاه 2. عدم شکنجه و برخورد با آنها بعد از پايان يافتن بحران 2. بهتر کردن وضعيت غذايی شکنجه گاه به لحاظ کمی و کيفی 3. بهتر کردن شرايط بهداشتی 4. برخورداری از حق ملاقات با خانواده های خود 5. داشتن ارتباط تلفنی با خانواده های خود.
زندانيان پس از دادن تعهد علی حاج کاظم رئيس زندان ساعت 21:00 روز يکشنبه 03 آبان اقدام به باز کردن دربهای شکنجه گاه نمودند. پس از پايان يافتن تصرف شکنجه گاه بعضی از خواسته های زندانيان عملی گرديد که از جملۀ آن زندانيان از روز گذشته برای اولين بار توانستند با خانواده های خود تماس تلفنی برقرار کنند.
در طی روز دوشنبه 4 آبان تمامی زندانيان مورد بازجوئی قرار گرفتند. بازجوئی توسط درويش معاون سازمان زندانها،علی حاج کاظم رئيس زندان گوهردشت و کرمانی رئيس حفاظت و اطلاعات زندان گوهردشت صورت می گرفت. بعضی از سئوالاتی که از زندانيان در اين بازجوئی ميشد عبارت بود از : چه کسی شما را تحريک کرد؟ علت تصرف سالن 2 . زندانيان در جواب آنها می گفتند: شرايط آنجا مرگ تدريجی بود و راهی برای ما باقی نگذاشته بود . شما می توانيد همين الان ما را بکشيد تا راحت شويم ولی در آن شرايط ديگر قرار نگيريم.
از طرفی ديگر روز گذشته در حين بازجوئی به آنها گفته شد که بجرم تمرد در زندان مورد محاکمه قرار خواهند .
ايستادگی و مقاومت زندانيان در مقابل شکنجه های جسمي، تجاوز جنسي،استعمال باتون ،تحقير،ضرب وشتم ،اهانت،بی غذائي، شرايط و حشتناک باعث گرديد که شکنجه گران را وادار به عقب نشينی کند و تن به حداقل خواسته های آنها دهند. شکنجه گرانی که با درست کردن شکنجه گاه مخوف سعی در شکستن اراده زندانيان و وادار کردن آنها به تسليم بودند. شکنجه گرانی که زندانيان دست و پا بسته و چشم بسته با باتون های خود شکنجه می کردند و اينگونه خود را قدرتمند می ديدند.ولی تصور چنين ايستادگی را از آنها را نمی کردند . وقتی که با فوران خشم زندانيان بی دفاع مواجه شدند صحنه را ترک و از آنجا فرار کردند. بخصوص پاسداربندهای قصی القلبی مانند مرجانی و ساير پاسداربندها و روسای آنها.زندانيان با اقدام شجاعانه خود شکنجه گران را پس زدند و آنها را مبهوت کردند و جواب بی عدالتی آنها را دادند و پيروزی بزرگی را برای خود رقم زدند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،خواستار برچيده شدند مراکز شکنجه مانند بند 209،بند الف-1 سپاه ،بند 240 زندان اوين و بند 1 زندان گوهردشت و ساير زندانهای ايران است و از کميسر عالی حقوق بشر و گزارشگر شکنجه خواستار ارسال هيئتی برای بازديد از شکنجه گاههای زندانهای قرون وسطائی ولی فقيه در ايران است.
فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران
05 آبان 1388 برابر با 27 اکتبر 2009
4آبان. خانواده ها در حين ملاقات متوجه صدور احکام سنگين و غير انسانی عليه عزيزانشان



روز دوشنبه 4 آبان طبق روزهاى دوشنبه هر هفته خانواده بازداشت شده هاى بعد از انتخابات براى ملاقات با عزيزانشان از ساعت 08:00 صبح در سالن ملاقات زندان اوين حضور داشتند.امروز جمعيت خانواده ها در سالن ملاقات به نزديك 100 نفر مى رسيد .تا اعلام اسامى ملاقاتى ها خانواده ها در كنار هم مى ايستادند و در مورد شرايط و وضعيت عزيزانشان و حتى شرايط خودشان در اين مدت صحبت مى كردند تعدادى از خانواده ها نگران صدور احکام تعزيری براى عزيزانشان بودند. عده اى ديگر نگران بلاتكليفى آنها بودند.
امروز تعدادى از خانواده ها از جمله خانواده محسن نورى 27 ساله ،‌سينا قاضى مير سعيد23 ساله در هنگام ملاقات متوجه شدند كه آنها را به دادگاه بردند و صلواتى به طور شفاهى به ترتيب حكم تعزيری 14 ماه ، 10 ماه را براى آنها صادر كرده و در شرايطى اين حكم را دريافت كرده اند كه حق دفاع از خود و برخوردارى از وكيل و اعتراض به حكم را نداشته اند.
از طرفى خانواده مهدى كاظم زاده 30ساله كه 25 روز پيش از طرف دادگاه انقلاب براى او قرار كفالت صادر شده و خانواده با تامين قرار كفالت منتظر آزادى او بوده اند بعد از ملاقات اعلام كردند كه فرزند آنها دوباره به دادگاه انقلاب برده شده و صلواتى با وارد كردن اتهامات جديد به او گفته كه قرار كفالت لغو و منتظر اعلام حكم جديد باشد .اين كار دادگاه انقلاب در حالى انجام شده كه اولاخانواده هيچ گونه اطلاعى نداشته اند و حتى نمى توانستند براى عزيزان خود وكيل بگيرند و به بازداشت غير قانونى عزيزانشان و تشكيل دادگاههاى فرمايشى اعتراض دارند.
خانواده اين بازداشت شده ها به خصوص مادرانشان با وضعيت بسيار وخيم روحى ناشى از شوك شنيدن خبر تعزير از سالن ملاقات برگشتند و دائم تكرار مى كردند كه عزيزانشان بى گناه هستند و هيچ كارى مرتكب نشده اند و احمدى نژاد و خامنه اى را نفرين مى كردند و بعد ازآن به سرعت به سمت دادگاه انقلاب رفتند تا پيگير وضعيت عزيزانشان باشند .بعد از شنيدن اين خبر نگرانى ديگر خانواده ها از وضعيت و شرايط عزيزانشان بيشتر شد چرا كه هنوز تكليف عده اى از بازداشت شده ها مشخص نيست.
گفته می شود صدور احکام سنگين و غير انسانی برای ايجاد رعب و و حشت ممانعت از شرکت مردم درمراسم روز 13 آبان است.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، صدور احکام سنگين و غيرانسانی و عجولانه عليه دستگير شدگان بعد از انتخابات رامحکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و ساير مراجع بين المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر اين رژيم به شورای امنيت سازمان ملل جهت گرفتن تصميمات لازم اجرا است.
فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران
04 آبان 1388 برابر با 26 اکتبر 2009
گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد:
کميساريای عالی حقوق بشر
کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا
سازمان عفو بين الملل
سازمان ديدبان حقوق بشر
چهارم آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و ششم اکتبر ۲۰۰۹

رشوه یک میلیون ریالی به تعدادی از خبرنگاران برای درج خبر در مدح صادرات دولت!
نيمروزآنلاين : به گزارش خبرنگار نيمروزآنلاين سيزدهمين مراسم روز ملي صادرات که همه ساله 29 مهرماه برگزار مي گرديد، امسال بدليل سفرهاي استاني احمدي نژاد يک روز زودتر از موعد مقرر ، در 28 مهر ماه برگزار گشت. اين مراسم عصر سه شنبه هفته گذشته با حضور رئيس جمهور ، وزير بازرگاني ، جمعي از معاونين و مديران کشور با شعار" صادرات پايدار محور توسعه " در مرکز اجلاس سران تشکيل و در آن از 49 صادر کننده نمونه و دو بانک و صندوق دست اندرکار امر صادرات تقدير گرديد. ولي آنچه که اين مراسم را از مراسمات سال گذشته متمايز مي نمود حاشيه جالب برگزاري همايش امسال بود.
بنا به گزارش هاي دريافتي خبرنگار نيمروزآنلاين در مهر ماه امسال يکي از مسئولين سازمان توسعه و تجارت ايران در اقدامي غير اصولي و غير قانوني طبق دستوري به يکي از کارمندان اين سازمان از وي مي خواهد که اقدام به تهيه کارت هايي از بانک پارسيان با مبلغ موجودي يک ميليون ريال به تعداد خبرنگاران حاضر در همايش بنمايد که در هنگام برگزاري مراسم به خبرنگاران حاضر در اين همايش هديه گردد تا خبرنگاران با تمايل بيشتر و انگيزه بهتري !! اقدام به خبر رساني نمايند ! گرچه اين دست و دلبازي در ميان خبرنگاران موضوع کم سابقه اي نمي باشد ولي آنچه که اين موضوع را متفاوت مي نمايد توبيخ کارمند ساده اين سازمان مي باشد .
بنا به گزارش خبرنگار ما بعد از اين اقدام غير اصولي آقاي مسئول ، خبر تهيه و توزيع کارت هاي يک ميليون ريالي در ميان کارمندان سازمان توسعه و تجارت پخش و موجبات اعتراض برخي کارمندان را از اين حرکت به وجود مي آورد و جناب آقاي مسئول نيز در يک اقدام غير اخلاقي تر اقدام به توبيخ کارمندي که مسئول تهيه کارت هاي مذکور بوده است مي نمايد . اين در حاليست که اين کارمند فقط تابع دستورات مافوق خود بوده است و خطاي اصلي متوجه مسئولين اين سازمان بوده است نه وي !
حال جاي سئوال از مسئولين دولت مدعي مهرورزي و عدالت طلبي است که تخلف واقعي را چه کسي انجام داداه است مسئول مربوطه و يا کارمند ساده اين سازمان ؟ اميد است مسئولين ارشد سازمان توسعه و تجارت ايران به اين موضوع رسيدگي نمايند
.

چهارم آبان ۱۳۸۸ برابر با بيست و ششم اکتبر ۲۰۰۹

بیانیه چهارده تن از فعالان سیاسی در اعتراض به اعدام و خشونتهای جاری در کشور
هیچ راهی جز بازگشت به سوی ملت وجود ندارد
زندان و اعدام مردم را نمی‌ترساند

به نام خداوند جان و خرد
فرایند توسعه تمدن بشری، رسیدن به آزادی است؛ آزادی که اصول بنیادین و فراگیر آن در چارچوب حقوق بشر راهنمای تغییرات مسالمت آمیز در زمینه های گوناگون زندگی اجتماعی انسانها شده است. از آن جمله می توان از تلاشهای پیگیر بین المللی برای تعدیل و انسانی کردن اصول حقوق جزا در قوانین داخلی کشورها یاد کرد، که نخستین تجلی آن در رابطه با حذف مجازات اعدام برای نوجوانان زیر هیجده سال است. کودکان و نوجوانان در شمار گروه های آسیب پذیر جامعه بشمار آورده شده اند که نیازمند توجه و حمایت ویژه هستند. بدین معنی که کودک در برابر کردار خود مسئولیتی معادل انسانهای بالغ ندارد و شرایط و قلمرو مسئولیت مدنی یا کیفری نوجوان باید متناسب با رشد فکری و تجربی او و اختیارات او در شکل دادن جامعه ای که عضو آن است باشد. جامعه پیشرفته بین المللی با حذف اعدام نوجوانان پاسخ روشنی به این پرسش ها داده است.
اعلامیه حقوق کودک مصوب ۱۹۵۹ و کنوانسیون حقوق کودک ۱۹۸۹ و همچنین ضوابط سازمان ملل در مورد حداقل معیارهای قابل اعمال در دادرسی کودکان (قواعد بیجینک ۱۹۸۵) و رهنمودهای سازمان ملل برای پیش گیری از بزهکاری نوجوانان ( رهنمودهای ریاض ۱۹۹۰) بهترین گواه بر توجه ویژه حقوق بشر معاصر به این موضوع، یعنی لغو و حذف مجازات اعدام نوجوانان است. بسیاری از کشورها بر این مسئولیت انسانی گردن نهاده اند و جمهوری اسلامی نیز در شهریور ۱۳۷۰ کنوانسیون حقوق کودک را امضا و در تیرماه ۱۳۷۳ آن را تصویب کرده است. ولی از آن پس، و بویژه در طی چهار سال گذشته، با اعدام مکرر نوجوانان زیر هیجده سال، نه تنها به نقض تعهدات بین المللی مبادرت ورزیده بلکه، از این لحاظ، رتبه اول کشورهای جهان را نیز کسب کرده است.
در حالیکه جامعه جهانی در فرایند پیشرفت تمدن بشری، در مقام حذف مجازات اعدام به عنوان خشونتبارترین نوع مجازات برآمده است و در این راستا پروتکل دو میثاق حقوق مدنی و سیاسی حذف اختیاری مجازات اعدام را تجویز کرده، سازمان ملل نیز قطعنامه های متعددی در این راستا صادر و بیش از هفتاد کشور، از جمله برخی کشورهای اسلامی مانند قرقیزستان، ترکیه و اردن، مجازات اعدام را از قوانین کیفری خود حذف نموده اند، جمهوری اسلامی بی اعتنا به تعهدات بین المللی خود و به معیارهای اخلاقی و انسانی حاکم بر تمدن بشری، با بی پروایی به اعدامهای بیشمار و خودسرانه ادامه می دهد و خود را با احراز مقام دوم جهانی، آنهم پس از چین با جمعیتی 17 برابر ایران، در تاریخ خشونتگری یک حکومت علیه شهروندان خود جایگاه ویژه ای برای خود کسب نموده است.
افزون بر بی اعتنایی نسبت به تعهدات بین المللی و ملی، سطح شگفت انگیز خشونت حاکمیت جمهوری اسلامی در برابر اعتراضات برحق و مسالمت آمیز فرهیختگان، نواندیشان، فعالان سیاسی، زنان، دانشجویان، هنرمندان و کارگران جامعه، نشانگر چیرگی فرهنگی در درون حکومت است که بهیچ وجه با سرشت ما ایرانیان همخوانی ندارد. این رفتار که نه تنها درمان بخش رویدادهای پیش آمده نیست، بلکه گسست میان حکومت و مردم را بیش از بیش نمایش داده و چهره مخدوش جمهوری اسلامی را در افکار عمومی جهانی تیره تر ساخته است.
از سوی دیگر، در زمانی که برخی کشورهای در حال توسعه، که فقط چند سال پیش از ما عقب افتاده تر و فقیرتر بوده اند، به جرگه کشورهای پیشرفته می پیوندند و در تصمیم گیری های جهانی در چارچوب گروه بیست شرکت داده می شوند، کشور ایران با تمام منابع غنی، درآمد سرشار و امکانات طبیعی و اجتماعی، به ویژه جایگاه ژئوپلیتیک و ژئواکونمی خود، هنوز در زمره کشورهای در حال توسعه عقب افتاده تر از پیش باقی مانده و با مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی داخلی و نابسامانی های خارجی دست به گریبان است. فضای نظامی امنیتی حاکم بر جامعه موجب تشدید نارسایی های مورد بحث شده، ابهامات و ندانم بکاریها و ستیزگری های نابخردانه در سیاست خارجی سبب گردیده که نه تنها کشور هزینه های سنگین ناشی از آن را متحمل شود، بلکه فرصت های پیش آمده را یکی پس از دیگری از دست بدهد و به منظور خنثی نمودن فشارها و محدودیت های وارده از سوی جامعه جهانی باجهای سنگین تری به این یا آن قدرت بدهد و در نتیجه قدرت مانور و آزادی عمل خود را بشدت محدود سازد.
بدیهی است که برای رفع دشواری هایی که مردم ایران سی سال است با آن دست به گریبان بوده و اکنون حاکمیت را هم در بن بستی بس خطرناک گرفتار ساخته است، هیچ راهی جز بازگشت بسوی ملت و پذیرش خواستهای مردم که محترم شمردن آزادی های اساسی و پایبندی به حاکمیت ملی و قانون وجود ندارد. بی تردید، نخستین گام در این راه، آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی، لغو مجازات اعدام و قوانین غیر انسانی و محدود کننده حقوق شهروندی و بالاخره استقرار نظام مردم سالار عاری از هرگونه تبعیض، و رفع و نفی هرگونه مبانی قدسیه در رابطه با اداره امور کشور و جامعه است.
ما هشدار می دهیم که هیچ راهی بجز تمکین به خواست مردم در یک تفاهم مسالمت آمیز و خردمندانه در پیش رو نیست. فقط در این صورت است که می توان به جلوگیری از فاجعه ملی پیش رو و جبران توقفهای پیش آمده و خیزش بسوی جلو امیدوار بود.
عباس امیرانتظام، هرمیداس باوند، عیسی خان حاتمی، علی حاج قاسمعلی، حمیدرضا خادم، محمدعلی دادخواه، جمال درودی، آرش رحمانی، اشکان رضوی، کورش زعیم، خسرو سیف، حشمت الله طبرزدی، حسین مجتهدی، علی اکبر معین فر
.
دوشنبه، 4 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Monday 26 October
اعتراض گسترده زندانیان در زندان گوهردشت کرج
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج ، زندانیان سلولهای انفرادی معروف به سگ دونی بند 1 زندان گوهردشت در اعتراض به شرایط قرون وسطائی و شکنجه های غیر انسانی دست به اعتراضات گسترده زدند و برای چند ساعت سالن سلولهای انفرادی (سگ دونی) را به تصرف خود در آوردند.از عصر روز یکشنبه 03 آبان ماه حوالی ساعت 17:30 زندانیان سلولهای انفرادی معروف به سگ دونی بند 1 که محل شکنجه زندانیان سیاسی و عادی است و دارای شرایط غیر انسانی است دست به اعتراضات گسترده زدند. این اعتراضات از حسینیه سلولهای انفرادی آغاز گردید . زندانیان با پاسداربندهای که آنها را مورد شکنجه قرار می دادند درگیر شدندو آنها را بشدت کوشمالی دادند. در این درگیری حداقل 2 پاسداربند شکنجه گر زخمی شدند که نامهای آنها محسن خالصی و مرجانی می باشند. سایر پاسداربندها هنگامی که با خشم غیر قابل مهار زندانیان مواجه شدند اقدام به فرار کردند. زندانیان کلید سلولهای انفرادی را از آنها گرفتندو اقدام به باز کردن درب تمامی سلولهای انفرادی بند نمودند و هم بندیان خود را آزاد کردند و آنجا بطور کامل به تصرف خود در آوردند.زندانیانی که دائم با شکنجه های جسمی،تجاوز جنسی، استعمال باتون،تحقیر،ضرب وشتم ،اهانت،بی غذائی، شرایط و حشتناک بهداشتی مواجه هستند وبسوی مرگ تدریجی هدایت می شوند.در این سلولها سالیانه دهها نفر در اثر این شرایط اقدام به خودکشی می کنند و تعدادی از آنها جان می بازند. تصرف سلولهای انفرادی قرون وسطائی تا ساعت 21:00 ادامه داشت.پس از به کنترل در آمدن شکنجه گاه توسط زندانیان ،علی حاج کاظم رئیس زندان،معاون زندان،رئیس و معاون حفاظت اطلاعات و گارد زندان بصورت گسترده آنجا را به محاصره خود در آوردن و یورش وحشیانه خود را به زندانیان بی دفاع آغاز کردند. آنها در این حملات گاز اشک بکار بردند حملات به زندانیان چند ساعت به طول انجامید و هنوز از صدمات و شرایط زندانیان اطلاعی در دست نیست.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد شکنجه گاههای قرون وسطائی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان سازمان ملل وسایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی علیه زندانیان در ایران است

4آبان :تجمع كارگران يك شركت نوشابه‌سازى در مقابل وزارت كار و امور اجتماعى

ايسنا :جمعى از كاركنان قسمت توزيع و پخش شركت ارم‌نوش در اعتراض به آنچه روزمزد شدن كاركنان دانسته‌اند در محوطه وزارت كار تجمع كردند. آن‌ها‌ اين امر را منجر به كاهش شديد حقوق و مزاياي‌شان با وجود سابقه كارى چندساله‌شان عنوان مي‌كنند. يكى از تجمع‌كنندگان به ايسنا مي‌گويد: پس از چند سال كارگران اين شركت را به صورت روزمزد درآورده‌اند به گونه‌اى كه با 13 ساعت كار در حالت ايده‌آل حداكثر براى يك روز كارى 17 هزار پرداخت مي‌شود؛ در واقع حقوق ثابت حذف شده و فقط پورسانت را در نظر گرفته‌اند. به گفته او تمام پاداش و سنوات و بن‌هاى اين كارگران حذف شده و به دليل شكايت آن‌ها به وزارت كار، امروز آن‌ها را به داخل شركت راه نداده‌اند و شركت مذكور از كارگران انبار براى پخش محصولات خود استفاده مي‌كند. او همچنين از نامه دفتر رييس‌جمهور به وزارت كار براى حل مشكلات اين گروه از كارگران خبر مي‌دهد. در حال حاضر نمايندگان اين كارگران در حال مذاكره با مسوولان وزارت كار هستند

4آبان.گسترش شايعه فوت افتخار برزگريان در بازداشتگاه اطلاعات شهر مشهد

ريافت با ای ميل با گذشت بيش از 45 روز از بازداشت افتخار برزگريان عضو سابق انجمن اسلامى دانشجويان دانشگاه فردوسى و علوم پزشكى مشهد ، همچنان شبهه در مورد وضعيت سلامتى وى وجود دارد. اين فعال دانشجويی زندانی از اولين روز بازذاشت تا کنون هيچگونه تماسی با خانواده خود نداشته است. افتخار برزگريان كه در انتخابات رياست جمهورى مشاور ارشد ستاد دانشجويان مهدى كروبى در استان خراسان رضوی بود در اواخر شهريور سال جارى طى يورش نيروهاى امنيتى در شهر مشهد دستگير و به مكان نا معلومى منتقل شد و تاكنون هيچ يك از اعضاى خانواده اش موفق به كسب هرگونه اطلاعی در مورد علت بازداشت ، وضعيت سلامتى و محل نگهداری وى نشده اند. در هفته هاى اخير شايعاتى مبنى بر مرگ افتخار برزگريان در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد شنيده شد است ولی مسئولين نهادهاى امنيتى و قضايى شهر مشهد تا کنون ازارائه هرگونه توضيحی در مورد سلامتى افتخار برزگريان خوددارى می کنند و عدم هرگونه تماس تلفنی اين دانشجوی زندانی با خانواده اش ، شايعه فوت اين دانشجوی زندانی را تقويت کرده است. عدم اجازه تماس تلفنی به اين فعال دانشجوی بازداشتی و مبهم بودن علت و مکان بازداشت وی بر شدت نگرانی خانواده وی افزوده است. نگرانی دانشجويان مشهد در مورد سلامتی افتخار برزگريان سبب شده است که اين جمله بين فعالين سياسی و دانشجويی مشهد دهان به دهان بچرخد که: آيا افتخار برزگريان زنده است؟
یکشنبه، 3 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Sunday 25 October
نصب دستگاه پخش پارازيت در آبادان و اهواز
در ادامه نصب دستگاههاى پرقدرت پخش پارازيت بر روى شبكه هاى ماهواره ای در تهران، سپاه پاسداران اخيرا اقدام به نصب اين دستگاهها در شهرهاى آبادان و اهواز کرده است. اين اقدام به رغم كليه هشدارها و اظهار نگرانيها از تاثيرات مخرب نصب چنين دستگاههايى بر سلامتى شهروندان صورت می گیرد. رژيم ضدمردمى به خاطر رسيدن به اهداف شوم خود در ممانعت از دستيابى ایرانیان به ماهواره، هيچ اهميتى براى حفظ سلامت شهروندان قائل نيست.

یکشنبه، 3 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Sunday 25 October
ورود بازرسان آژانس به تهران؛ تجدیدنظر در برآورد اطلاعاتی؟
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از تاسیسات اتمی نزدیک قم که اخیرا فاش شد، وارد تهران شده است. تیم بازرسان سازمان ملل سه روز در ایران خواهد ماند. آنها قرار است امروز یکشنبه از تاسیسات اتمی قم بازديد كنند.
خبرگزارى فرانسه نوشت، پس از آنكه رژيم تهران روز جمعه از پاسخ به آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ارسال اورانيوم غنى شده خود به روسيه خوددارى كرد، بازرسى تاسیسات هسته ای قم اهميت بيشترى پيدا مى كند.
در همین حال خبرگزاری يونايتدپرس نوشت، مقامات آمريكا و اروپا متقاعد شده ‌اند كه تاسيسات غنی سازی قم براى توليد تسليلحات اتمى بوده است. افشای تاسیسات اتمی قم شک و شبهه در سطح بين المللى بر سر وسعت و هدف برنامه های هسته ای رژيم تهران را افزايش داد.
روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشى نوشت، كمتر از يكماه پس از افشاى تاسيسات هسته ای قم، بسيارى از مقامات اطلاعاتى آمريكا و اروپا مى گويند هدف از اين تاسيسات، توليد اورانيوم با غلظت بالا براى سلاح اتمی بوده است.
اين مقامات گفتند تاسیسات قم به لحاظ ساختارى با هدف نظامى تناسب دارد. آنها نتيجه گيرى كردند كه هيچ نقش احتمالى براى اين تاسيسات در زيرساختهاى انرژى هسته ای غيرنظامى وجود ندارد.
به نوشته واشنگتن پست، يک مقام اطلاعاتى ارشد مستقر در خاورميانه در پاسخ به این سئوال که آيا تاسيسات مخفى ديگرى هم در ایران وجود دارد؟ گفت من اكنون قاطعانه مى گويم بله.
واشنگتن پست نوشت، افشای تاسيسات جديد اتمى رژيم تهران در نزدیکی قم، آمريكا را به تجديدنظر در مورد برآورد اطلاعاتى خود وادار مى كند. برآورد اطلاعاتی آمریکا در سال 2007 این بود که رژیم تهران طرحهاى خود را براى غنى سازى مخفيانه اورانيوم رها كرده است.
این روزنامه نوشت، سازمان ‌های اطلاعاتی آمریکا مشغول بررسی امکان بازنویسی یک گزارش اطلاعاتی جدید در باره فعالیتهای هسته ای رژیم تهران هستند.
کنگره آمریکا اخیرا اعلام کرد که تاسیسات جدید هسته ‌ای رژیم تهران می ‌تواند هدف تسلیحاتی داشته باشد و می گوید برآورد‌های اطلاعات ملی یا همان (NIE) باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
برخی از هم‌پیمانان اروپايی آمریکا نیز از نهادهای اطلاعاتی خواسته اند تا ارزیابی ‌های خود را مورد تجدید نظر و بررسی قرار دهند.
گفتگوی تلفنی سران آمریکا، فرانسه و روسیه
کاخ سفید واشنگتن اعلام كرد كه رئيس جمهور آمريكا روز شنبه با همتایان روس و فرانسوی خود تلفني در باره آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ ای رژیم تهران گفتگو كرده است.
یک سخنگوی کاخ سفید گفت، سران سه كشور در این گفتگوی تلفنی با اشاره به مذاکرات اخیر وین و پیشنهاد آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کردند كه در این باره ديدگاه‌ های يكسانی دارند.
خبرگزاری فرانسه نوشت، آمریکا، فرانسه و روسیه روز جمعه موافقت خود را با پيش ‌نويس توافقنامه برای انتقال اورانیوم غنی شده رژیم تهران به خارج و تبدیل آن به سوخت‌ هسته‌ ای اعلام كردند.
بر اساس اين پيش‌نويس رژیم تهران بخش عمده‌اي از ذخاير اورانيوم غنی شده خود را به روسيه منتقل خواهد كرد تا پس از بازفرآوري بيشتر در آن کشور به ایران بازگردانده شده تا در رآكتور تحقيقاتي تهران مورد استفاده قرار گيرد.
سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی در امور هسته ای در گفتگوهای یکم اکتبر در ژنو با این پیشنهاد موافقت کرده بود، اما روز شنبه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که غربیها می خواهند جمهوری اسلامی را فریب دهند و از این طریق اورانیوم غنی شده ما را از دستمان درآورند.
پیش تر علی اصغر سلطانیه، نماینده رژیم تهران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته بود که جمهوری اسلامی هفته آینده پاسخ خود را در باره طرح پیشنهادی آژانس اعلام خواهد کرد، اما رسانه های غربی می گویند همه شواهد نشان می دهد که مقامات رژيم تهران اين پیشنهاد را نخواهند پذیرفت.
مجله تايم چاپ آمريكا در این باره نوشت، اگر رژیم تهران اين پیشنهاد را رد کند، آب سردى بر روى خوشبينى محتاطانه كاخ سفيد و سياست تعامل رئیس جمهور آمریکا خواهد ريخت.
روزنامه واشنگتن تایمز نیز در مقاله ای به سران دولت آمریکا هشدار داد که رژيم تهران با استفاده از تعلل جامعه جهانى درصدد خرید وقت و دستیابی به سلاح اتمى است
.

3آبان :صدور احکام سنگين حبس تعزيری برای 40 تن از بازداشت شدگان وقايع پس از
انتخابات

کميته گزارشگران حقوق بشر- حسام ترمسى و اكبر اجدادى دو تن از بازداشت‌شدگان وقايع پس از انتخابات كه در كليه جلسات دادگاه‌هاى علنى نيز حضور داشتند، از سوى شعبه 15 دادگاه انقلاب به 28 و 32 ماه حبس تعزيرى محكوم شدند. ترمسى و اجدادى در تاريخ 10 و 6 تيرماه در منزل و محل كارشان بازداشت شده و به بند 2- الف انتقال يافتند. آنها به مدت 45 روز در سلول انفرادى نگهدارى شده و پس از آن به بند 240 منتقل شدند . همچنين مطابق اخبار رسيده از بندهاى عمومى زندان اوين، بيش از 40 تن از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات موسوم به " كف خياباني‌ها" احكام سنگينى از 2 تا 4 سال حبس تعزيرى دريافت كرده‌اند. اين افراد كه غالبا نامشان نيز در رسانه‌ها مطرح نشده، عمدتا از سوى حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده و در بند 2-الف زندان اوين، نگهدارى شده‌اند. گفته مي‌شود، افراد مذكور در كليه جلسات دادگاه‌هاى علنى حضور داشته‌اند و قاضى صلواتى به اتهامات ايجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم و .. احكام سنگين حبس تعزيرى براى آنان صادر كرده است. اكثريت اين افراد، فاقد هرگونه سابقه بازداشت و فعاليت سياسى هستند. طبق اخباررسمى در وقايع پس از انتخابات بيش از 4000 نفر بازداشت شده‌اند. اين بازداشت‌ها كه هم‌چنان ادامه دارد، بطور عمده تحت‌نظر وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه صورت گرفته است. هم‌اكنون شمار زيادى از بازداشت‌شدگان هم‌چنان در زندان اوين نگه‌دارى مي‌شوند و براى بسيارى از آنان حكم زندان صادر شده است.

3آبان :حکم زندان برای يک نوجوان بازداشت شده وقايع اخير

هرانا: دادگاه انقلاب يک نوجوان متهم به شرکت در اعتراضات مدنی اخير را به تحمل 2 سال و 4 ماه حبس تعزيری محکوم کرد. به گزارش هرانا به نقل از واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، روز جاری دادگاه انقلاب حکم به محکوميت 2 سال و 4 ماه حبس تعزيری "حسام ترمسی" نوجوان 17 ساله به اتهام شرکت در اعتراضات مدنی پس از انتخابات داد. اين حکم به آقای ترمسی در شعبه 26 دادگاه انقلاب ابلاغ شد، نامبرده که فاقد وکيل مدافع است به اين حکم اعتراض نموده است.

3آبان.عدم درمان زندانيان سياسی که در شرايط وخيم جسمی بسر می برند

بنابه گزارشات رسيده از بند 4 زندان گوهردشت کرج،زندانی سياسی منصور رادپوراز ناراحتی شديد معده و کليه رنج می برد. و دچار خونريزی و عونت می باشد ولی از درمان او خوداری می شود. زندانی سياسی منصور رادپور 41 ساله مدتها است که از ناراحتی معده و کليه رنج می برد.کليه او دچار عفونت شديد می باشد و معده وی دچار خونريزی است و همراه با دردهای شديد که گاها حتی قادر به خوردن غذا نيست. بنابه اظهارات بهداری زندان اوبايد برای اندسکوپی به بيمارستانهای خارج از زندان اعزام شود چونکه امکان درمان وی در بهداری زندان وجود ندارد. انتقال او به بيمارستانهای خارج از زندان بايد با موافقت عاصف حسينی رئيس شعبه 1 دادگاه انقلاب کرج صورت پذيرد. عاصف حسينی تا به حال از موافقت با درمان او در بيمارستانهای خارج از زندان امتناع ورزيده و بيماری وی را به عنوان عامل فشار عليه اين زندانی سياسی بکار می برد.عاصف حسينی از بازجويان سابق که لباس قضاوت بر تن کرده و باعث محکوميتهای سنگين و محدوديتها عليه زندانيان سياسی و خانواده های آنها است . لازم به يادآوری است آقای رادپور ارديبهشت ماه 86 وقتی که قصد شرکت در مراسم گل گشت کارگران را داشت در جاده چالوس کرج و نزديک شهر کرج دستگير شد. او نزديک به يک ماه در خانه های امن وزارت اطلاعات زندانی بود و بشدت مورد شکنجه قرار گرفت که در اثر اين شکنجه ها 2 دنده سينه اش شکسته شد و همچنين کتف او آسيب جدی ديد و هيچوقت مورد معالجه قرار نگرفت. آقای رادپور در يک محاکمه چند دقيقيه ای در شعبه 8 دادگاه انقلاب کرج بدون اينکه حق دفاع از خود داشته باشد و بدون داشتن وکيل محکوم به 3 سال زندان گرديد. او در 14 مرداد ماه در اعتراض به شرايط غير انسانی و رفتارهای وحشيانه با زندانيان سياسی اقدام به اعتصاب غذا نمود. 16 مرداد 1387 به بند 8 سپاه منتقل گرديد و 192 روز در سلولهای انفرادی بسر برد.بازجويان پرونده جديدی عليه او گشودند و در تاريخ 2 شهريورماه 1387در شعبه 1 دادگاه انقلاب کرج توسط فردی بنام عاصف حسينی مورد محاکمه قرار گرفت و به 5 سال ديگر زندان محکوم شد. درجريان محاکمه او از حق دفاع و داشتن وکيل محروم بود و همچنان بدون وکيل می باشد. فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،عدم درمان زندانيان سياسی که در شرايط وخيم جسمی هستند جنايتی است که توسط قاضيهای ولی فقيه عليه زندانيان بی دفاع بکار برده می شود را محکوم می کند و از تمامی سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای پايان دادن به شکنجۀ زندانيان سياسی در ايران است. فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران 03 آبان 1388 برابر با 25 اکتبر 2009 گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد: کميساريای عالی حقوق بشر کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا سازمان عفو بين الملل سازمان ديدبان حقوق بشر

شنبه، 2 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Saturday 24 October
سخنان معاون رئیس جمهور آمریکا در باره اوضاع داخلی ایران
صدای آمریکا: جو بايدن معاون رياست جمهوری آمريکا روز جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با رئيس جمهوری چک، در پراگ در پاسخ به سؤالی در مورد نگرانی از وضعيت دمکراسی در ايران و مذاکرات هسته ای جاری با جمهوری اسلامی گفت: آمريکا هيچگاه نگرانی های راجع به وضعيت دمکراسی و اوضاع حقوق بشر را ناديده نخواهد گرفت.
آقای بايدن گفت ما هيچگاه نيروهای دمکراتيک را نخواهيم فروخت زيرا در نهايت چنين اقدامی به نفع ما نخواهد بود و به اهداف بلند مدتمان ضربه وارد خواهد کرد.
معاون رياست جمهوری آمريکا افزود در جريان مذاکره در مورد برنامه هسته ای ايران با متحدان اروپايی، روسيه و چين حتی فکر قربانی کردن آرمان های دمکراتيک از ذهن آمريکا عبور نکرده است
.

2آبان.بيانيه سنديكاى كارگران كشت و صنعت نيشكر هفت تپه

سنديكاى كارگران كشت و صنعت نيشكر هفت تپه يكساله شد يكمين سال تاسيس سنديكاى كارگرى شركت كشت و صنعت هفت تپه را در حالى جشن ميگيريم كه چندى پيش از سوى دادگاه تجديد نظر اهواز پنج تن از اعضاى هيات مديره اين سنديكا، اقايان فريدون نيكوفر ، جليل احمدى ، على نجاتى و رمضان عليپور به مدت شش ماه حبس تعليقى و شش ماه حبس تعزيری و آقاى محمد حيدرى مهر نيز با چهار ماه حبس تعزيری و هشت ماه حبس تعليق روبرو شده و تمامى نام برده شدگان به مدت پنج سال از هر گونه فعاليت صنفى محروم شدند . از اين رو هيات مديره سنديكاى كارگران كشت و صنعت نيشكر هفت تپه بر خود دانسته تا با انتشار بيانيه اى ضمن حمايت از نام بردگان و محكوم كردن احكام صادره در خصوص اين فعالين كارگرى اعلام دارد سنديكاى كارگرى شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه يك تشكل كاملا صنفى بوده و بدور از هر گونه فعاليت و جهت گيرى سياسى و در چهارچوب قانون، صرفا به دنبال احقاق حقوق كارگران رنج كشديه اين شركت توليدى فعاليت دارد . كارگران اين شركت يك صدا اعلام ميدارند ما فرزندان ايران برانيم تا چرخهاى اقتصادى اين خاك پر گهر را همه با يارى هم بچرخانيم .

2آبان :كارگران چينى البرز صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خودتجمع
كردند

هرانا:صبح امروز جمعی از کارگران کارخانه چينی البرز در اعتراض به خلف وعده کارفرما و پرداخت نشدن مطالبات خود برای ساعاتی جاده اصلی شهرک صنعتی البرز را بستند. براى پايان دادن به اين تجمع استاندارى نماينده‌اى را فرستاده است. به گزارش هرانا به نقل از ايلنا ، عيدعلی کريمی دبير اجرايی خانه کراگر قزوين ، گفت: صبح امروز کارگران چينی البرز در اعتراض به خلف وعده کارفرما و پرداخت نشدن 4 ماه مطالبات معوقه خود برای ساعتی جاده اصلی شهر صنعتی البرز را مسدود کردند. وی افزود: پيشتر کارگران چينی البرز با حکم قضايي، موجودی انبار محصولات را توقيف کرده بودند اما کارفرما به آنها پيشنهاد داد تا اين اموال را برای فروش به او واگذار کنند در عوض مطالبات خود را دريافت کنند. کريمی افزود: کارگران طبق توافق اموال توقيف شده را واگذار کردند اما وقتی اين اموال فروخته شد، باز هم کارفرما مطالبات آنها را پرداخت کرد. اين فعال کارگری گفت به همين دليل کارگران امروز تجمع اعتراضی کردند و بر ای ساعاتی جاده اصلی شهرک صنعتی البرز، کلی که کارخانه در آنجا قرار داد را مسدود کردند . كريمى از مراجعه نماينده استاندار به محل تجمع كاگران براى پايان دادن اين حركت اعتارضى خبر داد. وی يادآور شد، از زمان واگذاری کارخانه چينی البرز به بخش خصوصی در سال 81، اين کارخانه دچار مشکل شده است. دبير اجرايى خانه كارگر با بيان اينکه تعداد کارگران چينی البرز هم اکنون 400 نفر است، يادآور شد: طبق گفته‌ها مجتمع صنعتی چينی مقصود مشهد، هم‌اکنون مالک اين کارخانه است. به گفته کريمي، مالک خصوصي، اين کارخانه را به بهای 7/1 ميليارد تومان خريد و پس از پرداخت 30 درصد مبلغ قرارداد وعده‌كرد تا 70 باقي‌مانده را در 36 قسط سه ‌ماهه پرداخت کند. وی گفت: گفته مي‌شود كه مالك اقساط خريد کارخانه هنوز پرداخت نكرده است در اين 7 سال تاکنون نزديک به 6 ميليارد تومان وام بانكى گرفته است.

2آبان.بازگشت به كار اعضاى سنديكاى كشت و صنعت نيشكر هفت تپه

روز گذشته اعضاى هيات مديره سنديكاى كارگرى شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه با حضور در اداره كار شهرستان شوش با غير قانونى خواندن بخش نامه حراست آن شركت مبنى بر جلوگيرى از حضور پنج تن از اعضاى اين سنديكا و با ارايه شكايت نامه اى خواستار بازگشت به كار فورى خود شدند. به گزارش هرانا به نقل از واحد کارگری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اداره كار اين شهرستان نيز با غير قانونى خواندن اين عمل و با پى گيرى فورى و رايزنى با حراست اين شركت خواستار بازگشت به كار فورى و بى قيد و شرط كارگران اخراجى شد. روابط عمومى اين سنديكا اعلام داشت تمامى اعضاى اين سنديكا به كار خود بازگشته و تا زمان اجراى حكم صادره بر سر كار خود مشغول خواهند بود

2آبان :تعطيلی کارخانه و اعتراض كارگران لوله‌ سازی خوزستان

هرانا: نماينده اهواز در مجلس با اشاره به تجمع صنفى روزهاى اخير برخى از كارگران كارخانه لوله‌سازى خوزستان گفت: تعطيلى كارخانه كار درستى نيست ‌و تنها به زيان كارگران است. به گزارش هرانا به نقل از ايسنا ، سيدشريف حسينى با بيان اين مطلب افزود: مشكل پرداخت نشدن به‌موقع حقوق كارگردان شركت لوله‌سازى خوزستان بيش از چهار سال است كه در اين شركت وجود دارد و اين موضوع مشكلات زيادى را براى كارگران‌ و خانواده‌هاى آنان به‌وجود آورده است. عضو هيات رييسه كميسيون صنايع ‌و معادن مجلس شوراى اسلامى تصريح‌ كرد: اين مشكلات از زمانى آغاز شد كه كارخانه لوله‌سازى به بخش خصوصى واگذار شد، در آن زمان قسمتى از وام بانك ملت پرداخت نشد كه البته بانك ملت نيز توضيحات خود را دارد، از سويى با مالكان شركت‌ و رياست بانك تجارت نشستى براى حل مشكلات برگزار شد ولى اين موضوع در حد حرف باقى ماند و محقق نشد، با وجود پي‌گيري‌هاى استاندار و مسوولان استانى ‌و حتى نمايندگان اين موضوع هم‌چنان باقى است.

2آبان :اخراج كارگران شركت گواه از كارخانه

هرانا : شركت گواه، سازنده ماشين هاى سنگين (اتوبوس،كاميون) در اقدامی خودسرانه 20 نفر ازكارگران رسمى خود را اخراج كرد. به گزارش خبرگزاری هرانا و بنا به گفته يكى از كارگران، شركت گواه جديداً با شركت هاى پيمانكار قرار داد بسته و به كارگران رسمى اعلام كرده كه براى ادامه كار در اين شركت، كارگران بايد با پيمانكاران قرارداد جديد امضا كنند در غير اينصورت اخراج مى شوند. در همين راستا 20 نفر از كارگران درخواست شركت گواه را قبول نكردند و از كار اخراج شدند. گفتنی است کارگران اخراجی به همين دليل به اداره كار شمالغرب تهران مراجعه و شكايت خودشان را به اين اداره تسليم كردند

آدينه، 1 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Friday 23 October
فیلم؛ شعار مرگ بر دیکتاتور در نمایشگاه مطبوعات

1آبان.فشارها و محدوديتها عليه زندانيان سياسی زن و کودکان شيرخوار زندانيان عادی

بنابه گزارشات رسيده از بند زنان زندان اوين ، فشارها و اذيت وآزاها و محدوديتها عليه زنان زندانی سياسی و عادی در بند زنان زندان اوين شدت يافته است. در طی روزهای گذاشته فشارها و اذيت و آزارها و محدوديتها عليه زندانيان سياسی و عادی زنان و کودکان شيرخوار آنها در بند زنان زندان اوين شدت يافته است.از جمله فشارهايی که روی زندانيان سياسی و عادی زنان روا داشته می شود. قطع آب گرم که باعث شده بود زندانيان سياسی و عادی به مدت طولانی قادر به استحمام نباشند اين مسئله چندين روز ادامه داشته . شرايط بخصوص برای بچه های شيرخوار و کودکان که نياز ضروری به آب گرم دارند و مادران آنها را سخت کرده بود . همچنين محدود کردند آب گرم برای درست کردن شير برای بچه های شيرخوار و چای زندانيان سياسی و عادی به يک فلاکس در طی روزکاهش يافته ،محيط غير بهداشتی کودکان شيرخوار و محدود کردن آب گرم بر آنها ،آنها را در معرض بيماريهای مختلف قرار داده.بخاطر فشارهای پايين ناپذير عليه مادران کودکان شير خوار آنها از چند روز در اعتراض به کاهش دادن سهميه آب گرم از گرفتن آب گرم خوداری می کنند. وضعيت غذائی بند زنان به لحاظ کمی و کيفی غير قابل مصرف است و اکثر زنان زندانی از قشرهای محروم و فقير جامعه می باشند و کسی آنها را به لحاظ مالی تامين نمی کند و ناچار هستند به اين شرايط تن در دهند. غذاها دارای حداقل و يا فاقد مواد پروتئينی مانند گوشت قرمز ،سفيد و ماهی است و اکثرا سويا است. سبزيجات،ميوه جات را ماهها است که از غذای زندانيان حذف کرده اند. آثار سوء تغذيه در چهرۀ زندانيان عيان است و بخصوص در چهرۀ کودکان زندانی نمايانتر است ،کودکان که بخاطر زندانی بودن مادرنشان بايد در کنار آنها باقی بمانند . شاهد خشونتها و تحقيرها و ضرب وشتم مادران خود توسط پاسداربندهای زن هستند و همچنين شاهد درگيريهای درون بند می باشند. فروشگاههای زندان که به منظور سودجوئی و اخاذی از زندانيان برپا شده و در دست عوامل زندان می باشد. اجناس را چند برابر به زندانيان می فروشند و از آوردن کالاهای مورد نياز و به اندازه کافی خوداری می کنند و زندانيان هر 2 هفته فقط 2 کيلو ميوه می توانند بخرند .کمبود کالا در فروشگاه زندان باعث صف طولانی در مقابل فروشگاه و گاها منجر به درگيری فيزيکی در بين زندانيان عادی می گردد. زندانيان سياسی بخاطر کيفيت بد غذا و غير قابل مصرف بودن آن ناچار هستند که با بيسکويت و غيره به سر کنند. اين از طرحهای سرکوبگرانه وزارت اطلاعات و سازمان زندانها است که که شرايط را هرچه بيشتر برای زندانيان سياسی سخت تر نمايد. تعداد زندانيان به حدی زياد است که در هر سلول چند برابر آن زندانی جای داده شده است . ارتباط تلفنی زندانيان سياسی را تا حد زيادی محدود کرده اند و زندانيان سياسی 3 الی 5 دقيقه در روز بيشتر نمی توانند تماس بگيرند. آنها بايد مدتها منتظر ملاقات حضوری باشند و ملاقاتها بصورت کابينی صورت می گيرد.وضعيت بهداشتی بند زنان اسف بار است و شپش و ساس فشار را بر زندانيان مضاعف کرده است و زندان را به اردوگاههای غير انسانی مبدل کرده اند. زندانيان سياسی از درمان جدی محروم هستند و ناراحتی های حاد آنها را با مسکن بصورت مقطعی درمان می کنند. در حال حاضر تعداد از زنان زندانی سياسی در بند زنان بسر می برند که از جملۀ آنها ؛خانم نازيلا دشتي،صديقه فلاحت نژاد،شبنم مددزاده،مهسا نادری ،فاطمه ضيائی ،عاطفه نبوی و تعدادی ديگر می باشند. فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، اعمال فشارها و محدوديتهای غير انسانی و زن ستيزانه عليه زندانی سياسی و عادی زنان را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سازمانهای مدافع حقوق زنان خواستار اقدامات عملی و فوری برای پايان دادن به شرايط غير انسانی عليه زندانيان سياسی زن در ايران است. فعالين حقوق بشر ودمکراسی در ايران 01 آبان 1388 برابر با 23 اکتبر 2009 گزارش فوق به سازمانهای زير ارسال گرديد: کميساريای عالی حقوق بشر کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا سازمان عفو بين الملل سازمان ديدبان حقوق بشر
آدينه، 1 آبان ماه 1388 برابر با 2009 Friday 23 October
تعداد بازداشت شدگان شب گذشته تهران به 60 نفر رسید
سایت نوروز: تعداد بازداشت شدگان در مراسمی که شب گذشته برای آزادی زندانیان سیاسی برگزار شد، رو به افزایش است. براساس آخرین اخبار رسیده در مراسم دعای کمیل که در خانه پدر همسر شهاب طباطبایی برگزار شد نزدیک به 60 نفر بازداشت شده اند.
به غیر از اسامی 30 نفر از بازداشت شدگان، سایر اسامی رسیده به شرح زیر است:
امین شیرزاد؛ پسر احمد شیرزاد عضو ارشد جبهه مشارکت، محمد شکوهی، سعید قریشی، نسرین اکبری و محدثه مهیمنی؛ همسر و دختر محمدهاشم مهیمنی مدیرکل وزارت کشور و استاندار گلستان در دولت اصلاحات، ریحانه طارمی؛ برادرزاده حسین طارمی که در دفتر رهبری فعالیت می کند، مریم میراب زاده؛ خواهر همسر شهاب طباطبایی، محمد جواد مظفری، پویا علی پناه، فرزانه قاسمی، محسن پناهی و خواهرش، محمد سلطانی، امیرمحمد مشرف، امین مشرف، سهیل گوهری، پسر و دختر سعید شیرکوند.
احتمال حضور حمزه غالبی نیز در میان بازداشت شدگان وجود دارد. غالبی پیش از این نیز بیش از 60 روز در سلول انفرادی محبوس بود
.